NDH schreef:En bij die mensen in Wodeque zijn deze wagens die ze aanbieden een beetje degelijk?
Ik heb de mijne bij hun gekocht, een probleem gehad met de thermostaat en gelijk vervangen onder garantie !
Ik kan hun aanraden maar er zijn personen bij wie het niet goed afgelopen is.
Marc.
De mijne komt ook daar vandaan. En mijn verhaal is gelijkaardig. Een defecte alternator en die is direct onder de garantie vervangen geweest.
Enige opmerking die ik heb is dat er in de kantlijn van het onderhoudsboekje stond dat de distributieriem vervangen was, maar dat, toen ze dat bij FKM bekeken, dat die naar hun mening nooit vervangen was geweest. Nu kan dat net zo goed een 'fout' van de engelse garage als de vorige eigenaar geweest zijn...
Enfin ik heb die voor alle zekerheid toch maar laten vervangen. Die kost is niets vergeleken bij een vastgelopen motor.
Ik ben diegene die toen gestopt is in geraardsbergen,na de jouwe te zien, ben ik ook eens gaan rondkijken en op zoek achter een degelijke elise of exige
Ik zou eigenlijk graag eens met iemand willen meerijden om het gevoel van een elise/exige te rijden eens te voelen om een indruk te krijgen hoe deze rijden.
Ik heb steeds en nog altijd veel met de motor gereden zowel straat als circuut(de laatste tijd meer circuit),kan men dit gevoel evenaren?
Dat hoort er nu eenmaal bij. Mensen komen bij mij ook wel eens een oogmeting doen zonder een bril te kopen. (Ben opticien)
De dealer kan door een goed verhaal je wel binnenhalen voor het onderhoud en eventueel een volgende Elise.
Om u een ideetje te geven over de kosten die ik vlak na de aanschaf heb moeten doen . ik ben dan Target naar een kameraad zijn garage gereden en daar volledig onderzocht om te zien wat de gebreken juist allemaal waren.
diagnose : batterij,remblokken,remschijven,veering,koppeling,handrem,banden en ik heb dan ineens andere velgen gekocht ook omdat ik toch bezig was .... maar zo ben ik dan . Na da dit allemaal veranderd was ben ik naar Oostende gereden voor een groot onderhoud en een eerste test rit voor de nieuwe stukken die ik daar gekocht heb en bij de kameraad had laten plaatsen kwestie voor de kosten wat te laten zakken .
In Oostende naar de keuring geweest en alles was perfect in orde .
Ik dacht mmm koopje gedaan .
Dan na 11 maanden begon de wagen laat ons het een eigenaardige wegligging noemen. Koppig zoals ik ben toch even zelf naar kijken en daarna wat dealers gebeld die niet begrepen wat ik wou zeggen ,toch het risico genomen om de 220km durende toch te doen. Ik was al een beetje in paniek want de wagen moest bijna terug naar de keuring.
Toch veilig en wel aangekomen in de garage waar er eerst een klein leger mecaniekers er een test rit mee gedaan hebben en dan maar de bodemplaat gestript hebbe en een deel van de buitenkant.
Wat daar te zien was is eigenlijk moeilijk te beschrijven met woorden .De lijm die het chasis samenhoud was bijna volledig gelost aan de rechterkant en onder de rechterdeur zat een scheur in het chasis van 3cm breed en ongeveer 40 cm lang waardoor de auto een beetje gek deed en natuurlijk afgekeurd is geweest op de keuring en van de wegen moest gehaald worden .
Wat in het kort wil zeggen dat de wagen waardeloos wordt .
NDH schreef:En bij die mensen in Wodeque zijn deze wagens die ze aanbieden een beetje degelijk?
De mijne komt ook daar vandaan. En mijn verhaal is gelijkaardig. Een defecte alternator en die is direct onder de garantie vervangen geweest.
Enige opmerking die ik heb is dat er in de kantlijn van het onderhoudsboekje stond dat de distributieriem vervangen was, maar dat, toen ze dat bij FKM bekeken, dat die naar hun mening nooit vervangen was geweest. Nu kan dat net zo goed een 'fout' van de engelse garage als de vorige eigenaar geweest zijn...
Enfin ik heb die voor alle zekerheid toch maar laten vervangen. Die kost is niets vergeleken bij een vastgelopen motor.
Ik ben diegene die toen gestopt is in geraardsbergen,na de jouwe te zien, ben ik ook eens gaan rondkijken en op zoek achter een degelijke elise of exige
Ik zou eigenlijk graag eens met iemand willen meerijden om het gevoel van een elise/exige te rijden eens te voelen om een indruk te krijgen hoe deze rijden.
Ik heb steeds en nog altijd veel met de motor gereden zowel straat als circuut(de laatste tijd meer circuit),kan men dit gevoel evenaren?