Pagina 3 van 6

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 17 apr 2010, 23:35
door Bzguy
ik tank eigenlijk voor alle wagens geowon 98 ; heb altijd gehoord dat een hoger octaangetal beter zou zijn, maar blijkbaar is dat dan toch overroepen ?

Wat doe ik best in Esprit, Elise, Excel ?

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 17 apr 2010, 23:36
door Frederik
Ik tank ook altijd 89 met de Elan ... no idea of de slechter / beter is, ik wil enkel het beste voor mijn 'TUSje

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 18 apr 2010, 00:53
door Didier
89? :o :shock:
is dat niet echt wat té weinig?

:lol:

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 18 apr 2010, 06:58
door Herman
Verkopen ze alleen maar in Waregem hoor, :D

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 18 apr 2010, 07:18
door co-driver
In Roeselare en omstreken verkopen ze Super 98 :?: :lol:

Waeregem da' is 'n utzonderinge zekers :roll: :roll:
Nie slecht bedoeld , mij schoenbroere eet daer ne winkle ;)

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 18 apr 2010, 15:40
door Frederik
typo :oops: ... 98 dus hé ...

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 21 apr 2010, 23:30
door EXCELSE
Ik doe in alles wat een carburator heeft 98 dus ook in mijn Excel
Hoe hoger de compressieverhouding van de motor hoe hoger het octaangehalte moet zijn.

Motoren met een motormanagement kunnen perfect 95 aan, daar de klopsensoren de ontsteking verlaten en pingelen voorkomen.

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 22 apr 2010, 11:33
door Exploded
EXCELSE schreef:Ik doe in alles wat een carburator heeft 98 dus ook in mijn Excel
En ik die altijd dacht dat Excel SE's allemaal injectie hebben.... :?:

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 22 apr 2010, 11:37
door Bzguy
Exploded schreef:
EXCELSE schreef:Ik doe in alles wat een carburator heeft 98 dus ook in mijn Excel
En ik die altijd dacht dat Excel SE's allemaal injectie hebben.... :?:
dat dacht ik ook eigenlijk ...

Re: Welk sap in je Lotus

Geplaatst: 22 apr 2010, 15:26
door EXCELSE
Excel SE heeft 2 dubbele dellorto's 45DHLA

Het grootste verschil tussen de standaard Excel en de SE versie is de compressieverhouding die van 9.6 naar 10.9 gaat, gesmede Mahle zuigers en andere nokkenassen.

Het is dezelfde motor als in de atmosferische Esprit die van '87 tot '90 gebouwd is.
In de Esprit had hij maar 172 pk ipv 180 pk door dat de uitlaat meer tegendruk had door de ingewikkelde vorm.