Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Te gekke wagen hoor!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Waar is mijn slabbetje ... 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Maandag ll. had ik een afspraak bij FVH Motors om m’n carbs af te stellen.
Ik werd er goed ontvangen. Heb een leuke babbel gedaan met die mensen daar. Ik kreeg een rondleiding in de werkplaats waar ik mocht genieten van allerlei hebbedingetjes
Een oude heer (pa van Frank) heeft zich over de carbs ontfermd.
Ik had de indruk, dat de motor op leegloop sterk onregelmatig draaide en tevens moest de CO afgesteld worden, dit ter voorbereiding van de keuring.
De motor draait ondertussen heel wat beter, weliswaar nog niet optimaal. Daarvoor moet hij eventjes binnen voor een volledig nazicht, dus controle distributie, kleppenspeling, ontsteking en terug carbs. Doe ik na de keuring wel.
Vandaag was ik bij FKM. Daar m’n Plus2 een Duitse wagen is, heb ik geen gelijkvormigheidsattest. Even een afspraak gemaakt. Met de wagen voor gereden en na 20 minuutjes had ik m’n attestje in m’n handen en was de +2 voorzien van een plaatje. Alles vlekloos verlopen dus.
Ook daar werd ik heel vriendelijk ontvangen.
Nu m’n autootje klaarmaken voor de keuring. Ben benieuwd en hou m’n hart vast … ik haat gewoonweg al dat gedoe met de keuring
Ik werd er goed ontvangen. Heb een leuke babbel gedaan met die mensen daar. Ik kreeg een rondleiding in de werkplaats waar ik mocht genieten van allerlei hebbedingetjes

Een oude heer (pa van Frank) heeft zich over de carbs ontfermd.
Ik had de indruk, dat de motor op leegloop sterk onregelmatig draaide en tevens moest de CO afgesteld worden, dit ter voorbereiding van de keuring.
De motor draait ondertussen heel wat beter, weliswaar nog niet optimaal. Daarvoor moet hij eventjes binnen voor een volledig nazicht, dus controle distributie, kleppenspeling, ontsteking en terug carbs. Doe ik na de keuring wel.
Vandaag was ik bij FKM. Daar m’n Plus2 een Duitse wagen is, heb ik geen gelijkvormigheidsattest. Even een afspraak gemaakt. Met de wagen voor gereden en na 20 minuutjes had ik m’n attestje in m’n handen en was de +2 voorzien van een plaatje. Alles vlekloos verlopen dus.
Ook daar werd ik heel vriendelijk ontvangen.

Nu m’n autootje klaarmaken voor de keuring. Ben benieuwd en hou m’n hart vast … ik haat gewoonweg al dat gedoe met de keuring

--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
mooie exclusieve wagen, maar waar ik vooral interesse voor heb is die motor met Weber carburateurs.
is het de bedoeling dat je hem met een normale plaat inschrijft voor dagelijks gebruik? of ga je voor een o-plaat?
laat eens het resultaat weten als men voor de normale plaat de CO-meting doet ( voor een o-plaat is dat niet nodig), voor weinig CO op de keuring zullen de dubbele Webers toch arm moeten afgesteld worden, maar om er in de praktijk vlot mee te kunnen rijden zullen ze toch wat rijker moeten staan
ik ben benieuwd
is het de bedoeling dat je hem met een normale plaat inschrijft voor dagelijks gebruik? of ga je voor een o-plaat?
laat eens het resultaat weten als men voor de normale plaat de CO-meting doet ( voor een o-plaat is dat niet nodig), voor weinig CO op de keuring zullen de dubbele Webers toch arm moeten afgesteld worden, maar om er in de praktijk vlot mee te kunnen rijden zullen ze toch wat rijker moeten staan
ik ben benieuwd
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Ik schrijf die in als wagen voor dagelijks gebruik.
Wat de CO betreft, deze staat op 1,64 vol. % (met luchtfilter... zonder 1,36).
Toegelaten is Max is volgens wegcode.be voor wagens vóór 1 oktober 1986 ingeschreven is 4,5 vol. %.
Ik zit daar dus ruimschoots onder.
Wat de CO betreft, deze staat op 1,64 vol. % (met luchtfilter... zonder 1,36).
Toegelaten is Max is volgens wegcode.be voor wagens vóór 1 oktober 1986 ingeschreven is 4,5 vol. %.
Ik zit daar dus ruimschoots onder.

--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Deze avond had ik een afspraak met de keuring.
Met een klein hartje ben ik er heen gereden.
En feitelijk ... allemaal voor niets.
Ze hebben m'n +2 gekeurd voor verkoop.
Dus alles werd gecontroleerd en opgeschreven.
Ik had geen brandblusser bij (die stond in de eetkamer op de tafel
).
Alles bleek later geen probleem te zijn.
De technische keuring verliep heel vlot.
Ophanging werd getest, ze vonden een scheurtje in een rubberen kapje van de ophangingsarm, maar gelukkig (nog) geen speling het gewricht.
De schokdempers waren heel goed en van de remmen stonden ze versteld dat ze zo goed waren ... d8 bij mezelf ... man 't is ne lotus é
...
De CO werd gemeten, zoals eerder vermeld, geen enkel probleem.
De motor mocht gaan tot 4,5 vol.% met 1,7 dus ruimschoots eronder.
Had enkel een probleem met de lichten.
Blijkbaar stonden ze juist goed om de vogelnestjes te verlichten
.
De keurmeester stelde me voor ff om de hoek te rijden tot aan de garage om ze te laten afstellen en nadien terug te komen, wat ik uiteraard deed.
Koste me wel een herkeuring, maar ik had het er wel voor over.
Na de herkeuring kreeg ik m'n groen keuringsbewijs en de nodige stempeltjes op m'n roze formulier en m'n carpas.
En klaar was de keuring.
Ben tevreden met een grote
op m'n gezicht naar huis gereden, topless genietend van de avondzon.

Met een klein hartje ben ik er heen gereden.

En feitelijk ... allemaal voor niets.
Ze hebben m'n +2 gekeurd voor verkoop.
Dus alles werd gecontroleerd en opgeschreven.
Ik had geen brandblusser bij (die stond in de eetkamer op de tafel

Alles bleek later geen probleem te zijn.

De technische keuring verliep heel vlot.
Ophanging werd getest, ze vonden een scheurtje in een rubberen kapje van de ophangingsarm, maar gelukkig (nog) geen speling het gewricht.
De schokdempers waren heel goed en van de remmen stonden ze versteld dat ze zo goed waren ... d8 bij mezelf ... man 't is ne lotus é

De CO werd gemeten, zoals eerder vermeld, geen enkel probleem.
De motor mocht gaan tot 4,5 vol.% met 1,7 dus ruimschoots eronder.
Had enkel een probleem met de lichten.
Blijkbaar stonden ze juist goed om de vogelnestjes te verlichten

De keurmeester stelde me voor ff om de hoek te rijden tot aan de garage om ze te laten afstellen en nadien terug te komen, wat ik uiteraard deed.
Koste me wel een herkeuring, maar ik had het er wel voor over.
Na de herkeuring kreeg ik m'n groen keuringsbewijs en de nodige stempeltjes op m'n roze formulier en m'n carpas.
En klaar was de keuring.
Ben tevreden met een grote


--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
zalig ... proficiat 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Yiiiiiiiiiiiiiiiiiieeeeeeeeeeeeeeehaaaaaaaaaaaaaaaaah !!!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 4066
- Lid geworden op: 22 aug 2008, 11:32
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Locatie: Kortrijk / Altea.
- Contacteer:
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Tandarts..???
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Eindelijk m'n Elan Plus2 ...
Ali Proficiat Wi.
Ge hebt ne prachtige koop gedaan.
Echt dit ga je geen 2 keer meer tegen komen in je leven.
Mega!!!!!!!!
Ge hebt ne prachtige koop gedaan.
Echt dit ga je geen 2 keer meer tegen komen in je leven.
Mega!!!!!!!!