Essen motorshow in teken van Lotus [nu al foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
vasseur
Auto: Elise s1 - Elan+2

Re: Essen motorshow in teken van Lotus [nu al foto's]

Bericht door vasseur »

Waw als dat waar is is dat niet veel. :!:
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Dat is toch geen abnormaal lage prijs voor een Elan +2. De europese prijzen voor een 'propere' LHD Elan +2 schommelen toch al een paar jaar tussen de 10-15.000 €. Echte toprestauraties van een Elan +2 gaan nooit boven de 20.000 € en dat is ook het bedrag waaraan de baby Elan's in degelijke staat beginnen.

In Engeland staat regelmatig een Elan +2 te koop (RHD natuurlijk), aangepast met spider chassis, Zetec motor en 5-bak voor +/- 18.000 £ voor auto's in zeer goede staat. Standaard versies beginnen al vanaf 8.000 £.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Baby Elans---k'zou zeggen kopen dan, ... "ik" heb "voor" de aanschaf van onzen Morgan dit voorjaar goed en grondig gezocht in de uk naar een kleine- Elan soft top- (dat was onze éérste keuze) maar niks gevonden of t'waren allemaal opgelapte wrakken met een namaak chassis eronder enzvt.. en "namaak" chassis staat hier garant voor "échte" problemen zo hebben ze mij toch wijs gemaakt..ook de mekaniek ervan was veelal in een zeer bedenkelijke staat..
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Als je met namaak chasis een Spyder-chasis bedoelt, dan durf ik bevestigen dat deze veel sterker zijn dan de originele Lotus frames. En uiteraard zijn de soft tops duurder dan de auto's met vast dak.

Maaaaaar ook : een Elan met spyder chasis krijgt natuurlijk nooit meer een FIA keuring als dat nodig zou zijn, ook niet als daar dan een originele Twin Cam inhangt.

Dit onderwerp interesseert me : weet je wat voor problemen dan voorkomen met een zogenaamd 'namaak' chasis' ? Een vriend heeft met name een Elan in restauratie (in België) met zo'n Spyder chassis en Twin Cam. Chasis is met name volledig klaar met motor, boite, ophanging, wielen, enz. Kabelboom, kas en interieur zijn nu de volgende stap.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Deze die ik toen onderzocht heb of er navraag naar gedaan had in de uk, hadden zelfs géén chassis nr. meer in het chassis, er waren er ook bij met een ander chassis dan van spyder moet ik zeggen...maar alles bij elkaar heeft dit mij eigenlijk een beetje ontmoedigd.. en ben ik op zoek gegaan naar iets anders, en wilde nu ook géén auto waar ik dag en nacht moet aan sleutelen...maar de looks en history vd wagen (lotus elan) bekoorden me eerst wel...maar voor het weinige gebruik die ik met deze extra wagen doe, wil ik nu ook niet door de hel gaan, en wilde ik iets betrouwbaars hebben die min of meer zijn waarde behoud en die geen jaarlijks terugkerend fortuin kost om hem op de weg te krijgen, want ik heb massa oldtimers ingevoerd vroeger in een ander leven, en toen had ik altijd een beetje meelij met die mensen die soms om de 2 a 3 jaar het ganse ding terug moesten open smijten en herdoen om hem terug toonbaar te maken...nee, mijn voorkeur was of aluminium of kunststof, en een eenvoudige motor & mekaniek in het algemeen, waar ik dan zelf veel kan aan doen, want dat is ook een beetje "part of the game" voor mij... :D ...maar in feite zitten we in de verkeerde topic bezig....
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Frederik schreef:Pascal ... de prijs van de Elan +2 was 14.900€ ofzo, zal vanavond es nakijken en de foto vergroten.
zoals beloofd ... 't is wel iets meer :)
elan.jpg
vasseur
Auto: Elise s1 - Elan+2

Bericht door vasseur »

Aha ik dacht het al. Is wel wat meer inderdaad.
Maar kwaliteit wordt blijkbaar betaald.
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

da's vraagprijs he ; als je dr 14500 op tafel legt of zo zal die kerel wel beginnen plooien, denk je niet ;) ?
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
marc
Auto: Exige Elise 340R

Bericht door marc »

some guy's have all the luck :mrgreen:
Bijlagen
marc van linden_002.JPG
marc van linden_006.JPG
marc van linden_005.JPG
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Ik zie het al: Macht erotiseert!
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie