Omdat ik gisteren zo ziek als een hond was ben ik jullie nog mijn "verslag schuldig" ...
GOEDEMORGEN
Rond 6:15 liep mijn wekkerke af, eigenlijk al wakker liggend met een leuk weekend in gedachte vrij vlot het bed uit geraakt. Als ik voor het werk mijn eerste been moet lichten is het een heel ander verhaal
Tegen 7:00 zou Andy (blocki) bij mij thuis zijn zodat we tijdig konden vertrekken. De verplichte briefing die doorging om 8u45 wilde ik zeker op tijd zijn. Andy kwam zoals gewoonte op tijd (ikzelf ben niet altijd zo stipt) dus konden we op tijd vertrekken. Ikzelf een beetje verward betreffende het aanmelden en inschrijven op het welcome center ik eigenlijk niet kende wilde ik geen risico nemen. Maar achteraf gezien was dat allemaal geen probleem.
Echter kwamen we toch maar net op tijd aan op de parking in Zolder.
INSCHRIJVING
Toegekomen en verwelkomt door een pak LotusForum vrienden en kennissen bleek dat onze stress om er tijdig te zijn helemaal niet nodig was. In het welcome center waar de inschrijving plaatsvond van de 'ik schat een 200-tal' voertuigen waren welgeteld 2 mensen stressvol aan het werken. Eigenlijk totaal onderbemant maargoed. Gelukkig kwam er een 3e persoon helpen. Na wat commotie over een foutgelopen inschrijving en het proberen van Frédéric om alsnog enkele mensen extra binnen te krijgen kregen we jammer genoeg geen gehoor. Maar achteraf gezien viel dat best mee.
DE RITJES
Vrij snel begonnen de mensen aan te schuiven voor de testritjes, ik kan me best voorstellen dat een pak mensen graag eens op circuit rijden, al was het maar meerijden. Ikzelf vind er helemaal niets aan om mee te rijden, maar dat is denk ik vrij normaal als je zelf ook rijdt. Ikzelf zou me twee dagen inzetten en me vooral ook zelf amuseren op het circuit. Maar zondag heb ik moeten afhaken met aanhoudende stevige koppijn. Net zoals Ivo/Ovi heb ik zeer veel moeten uitleggen dat mijn Elan al +15j oud is en maar een 1600cc is. Veel mensen waren sprakeloos over de vlotheid van de Lotus Elan, wel eens leuk om horen tussen al dat andere Exige geweld

Ook een oudere man die meeging met mij vertelde dat het ritje met de Elan veel indrukwekkender was dan we Porsche waarmee hij een half uurtje ervoor op het circuit is gegaan. Altijd fun als je dan denkt dat die Porsche minstens een 3500cc onder de motorkap heeft. Maar het is zoals Peter (bosbon) zei... als je traag wil gaan, dan schrijf je maar in bij Porsche
VERTREK/RERUGRIT
Gezien mijn copiloot tijdig terug thuis moest zijn omdat hij Marchall is bij Zulte-Waregem zijn de om 15:15 vertrokken. Na een kort woordje met Frédéric (die het vrij druk had) het circuit opgereden en ter hoogte van het Medical Center rechtdoor het circuit af. Met een goed gevoel over de superdag en wetende dat er nog zo'n dag volgde moe maar voldaan vertrokken richting Waregem. Maar het noodlot sloeg toe, 2 keer een lange file op de E313 rekte onze terugrijtijd van 1u 45min naar +3u... had ik dan toch maar over Brussel teruggekeerd...
BESLUIT
Los van de extreem lange terugrijtijd én het moeten afhaken voor de 2e dag door hevige hoofdpijn kijk ik terug op een superleuke dag. Met veel respect en dank voor Frédéric van FKM mogen we toch spreken van een geslaagd weekend. Wat mij betreft kon de organisatie (VTB/VAB) iets beter, amper 2 mensen om 200 wagens in te schrijven vond ik serieus onderbemand. Het meisje dat de transponders uitdeelde en de keuring van de wagen controleerde stond op de rand van een zenuwinzinking, maar bleek hersteld te zijn bij het inleveren van de transponder, gelukkig. Hopelijk mag ik er volgend jaar weer bij zijn.