19&20/09/09 : VAB Autohappening - Zolder [foto's & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Re: 19&20/09/09 : VAB Autohappening - Circuit Zolder [info]

Bericht door Exploded »

Voor mij was het enkel zaterdag dat ik van dienst kon zijn.
Ook van mij even een dankwoordje aan de Frederic dat we mee mochten doen en aan iedereen die ik er ontmoet heb. Op het laatste was er wat weinig tijd om afscheid te nemen, aangezien we uit de pits vlogen. Willen of niet.
Bij deze is dan hopelijk recht gezet. Bedankt!
Nog 1 speciale dank aan LotusBert voor de indrukwekkende 2eleven rondrit. Het was super! :D 8-)
Onbaatzichtig toch zoals onze geliefde Bart P is, bij het installeren van de 4 punt gordel, bij de dames. Toch nog altijd even vrijwillig en volledig onbaatzuchtig controleren, of de gordel niet te hard knelde op borsthoogte :roll: :lol: :lol:
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

WimC schreef:Ook knap van Ivo hoor, je wagen was misschien wel niet de meest gewilde, maar als het erop aankwam op genoeg wagens op het circuit te hebben reed jij toch maar je toertjes!
Helaba! :evil: Beetje respect voor de Elan hé poike! :roll:
Ja, die jonge bimbo's willen allemaal in een Exige hé, wat wilt ge! :D Is wel maar één keer op 2 dagen gebeurd dat er zo'n hoopje sukkels stonden die allemaal aant wachten waren op een Elise of Exige dus zo'n ramp was dat nu ook weer ni hé Wim!
Wel plezant dat degene die met mij meereden ongelooflijk onder de indruk waren van hoe snel dat ding is! 8-) Tegen volgens jaar wel en CDke branden met de gegevens van de Elan wand ik heb wel 100 keer moeten zeggen welke motor en hoeveel pk's enz.
Ongekend is ongeliefd hé maar toch ook een paar jonge gasten gehad die echt gewacht hadden om eens met de Elan te kunnen mee rijden omdat het iets was wat ze niet kende dus.
En gisteren bijna 5 uur gereden en zaterdag ook dus da van "reed jij toch maar je rondjes" vindt ik wel een beetje een belediging zenne! :evil:
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

ivo , dat van maar die rondjes rijden , begrijp je ergens verkeerd denk ik, de schrijver bedoelde "ge moet het maar doen hé...zo lang aan een stuk"...
en als er iemand was dat zogezegd ietsken minder tuk was op uwen Elan, kwam dat niet door de auto volgens mij maar door uw al te hevige macho short :lol:

en Bart P heeft op zijn handen (van het voortdurende gordelaanpassen op dij en borsthoogtes ) danige eeltbobbels gekregen naar het shijnt :lol:

Een enorme dank aan den Fréderic en Nicolas voor een fijne echte Lotus dag
Laatst gewijzigd door Herman op 21 sep 2009, 09:46, 2 keer totaal gewijzigd.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

ovi schreef:
WimC schreef:Ook knap van Ivo hoor, je wagen was misschien wel niet de meest gewilde, maar als het erop aankwam op genoeg wagens op het circuit te hebben reed jij toch maar je toertjes!
Helaba! :evil: Beetje respect voor de Elan hé poike! :roll:
Ja, die jonge bimbo's willen allemaal in een Exige hé, wat wilt ge! :D Is wel maar één keer op 2 dagen gebeurd dat er zo'n hoopje sukkels stonden die allemaal aant wachten waren op een Elise of Exige dus zo'n ramp was dat nu ook weer ni hé Wim!
Wel plezant dat degene die met mij meereden ongelooflijk onder de indruk waren van hoe snel dat ding is! 8-) Tegen volgens jaar wel en CDke branden met de gegevens van de Elan wand ik heb wel 100 keer moeten zeggen welke motor en hoeveel pk's enz.
Ongekend is ongeliefd hé maar toch ook een paar jonge gasten gehad die echt gewacht hadden om eens met de Elan te kunnen mee rijden omdat het iets was wat ze niet kende dus.
En gisteren bijna 5 uur gereden en zaterdag ook dus da van "reed jij toch maar je rondjes" vindt ik wel een beetje een belediging zenne! :evil:
Ik vond het wel opmerkelijk en toch ook beetje betreurenswaardig dat er geen enkele Esprit meereed... Waar zaten die eh :twisted: ?
Back in action :-)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

JDV schreef:Ik vond het wel opmerkelijk en toch ook beetje betreurenswaardig dat er geen enkele Esprit meereed... Waar zaten die eh :twisted: ?
De Esprit's zijn nu niet dé circuitbeesten hé... Dat zijn supersnelle GT's. Die zie je nooit echt vaak op circuit.
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

Frederik schreef:
JDV schreef:Ik vond het wel opmerkelijk en toch ook beetje betreurenswaardig dat er geen enkele Esprit meereed... Waar zaten die eh :twisted: ?
De Esprit's zijn nu niet dé circuitbeesten hé... Dat zijn supersnelle GT's. Die zie je nooit echt vaak op circuit.
Swaar, maar zo was lotus niet hellemaal vertegenwoordigd, zelfde verhaal met de europa...
Back in action :-)
ovi

Bericht door ovi »

Herman schreef:ivo , dat van maar die rondjes rijden , begrijp je ergens verkeerd denk ik, de schrijver bedoelde "ge moet het maar doen hé...zo lang aan een stuk"...
en als er iemand was dat zogezegd ietsken minder tuk was op uwen Elan, kwam dat niet door de auto volgens mij maar door uw al te hevige macho short :lol:
:lol: Ja, ik weet het wel maar ik heb nogal lange tenen hé! ;)
Ik denk dat ge beter 2 dagen kan gaan power trainen ik ben zo stijf als een plank vooral aan de rechterkant van al da schakelen!
Toch zeker voor herhaling vatbaar en heb nu echt wel de Elan volledig leren kennen waardoor ik hem nog meer bewonder dan ervoor! :P
ovi

Bericht door ovi »

Frederik schreef:
Die mannen kunnen alleen maar stoeven dat ze zo veel meer pk's hebben maar er zijn er die er daar maar 50 van durven gebruiken dus daarmee dat die niet op circuit durven!!! :lol:

Grapje hé mannen! Het moet niet altijd over de Elan gaan! ;)
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Omdat ik gisteren zo ziek als een hond was ben ik jullie nog mijn "verslag schuldig" ...

GOEDEMORGEN
Rond 6:15 liep mijn wekkerke af, eigenlijk al wakker liggend met een leuk weekend in gedachte vrij vlot het bed uit geraakt. Als ik voor het werk mijn eerste been moet lichten is het een heel ander verhaal :)

Tegen 7:00 zou Andy (blocki) bij mij thuis zijn zodat we tijdig konden vertrekken. De verplichte briefing die doorging om 8u45 wilde ik zeker op tijd zijn. Andy kwam zoals gewoonte op tijd (ikzelf ben niet altijd zo stipt) dus konden we op tijd vertrekken. Ikzelf een beetje verward betreffende het aanmelden en inschrijven op het welcome center ik eigenlijk niet kende wilde ik geen risico nemen. Maar achteraf gezien was dat allemaal geen probleem.
Echter kwamen we toch maar net op tijd aan op de parking in Zolder.

INSCHRIJVING
Toegekomen en verwelkomt door een pak LotusForum vrienden en kennissen bleek dat onze stress om er tijdig te zijn helemaal niet nodig was. In het welcome center waar de inschrijving plaatsvond van de 'ik schat een 200-tal' voertuigen waren welgeteld 2 mensen stressvol aan het werken. Eigenlijk totaal onderbemant maargoed. Gelukkig kwam er een 3e persoon helpen. Na wat commotie over een foutgelopen inschrijving en het proberen van Frédéric om alsnog enkele mensen extra binnen te krijgen kregen we jammer genoeg geen gehoor. Maar achteraf gezien viel dat best mee.

DE RITJES
Vrij snel begonnen de mensen aan te schuiven voor de testritjes, ik kan me best voorstellen dat een pak mensen graag eens op circuit rijden, al was het maar meerijden. Ikzelf vind er helemaal niets aan om mee te rijden, maar dat is denk ik vrij normaal als je zelf ook rijdt. Ikzelf zou me twee dagen inzetten en me vooral ook zelf amuseren op het circuit. Maar zondag heb ik moeten afhaken met aanhoudende stevige koppijn. Net zoals Ivo/Ovi heb ik zeer veel moeten uitleggen dat mijn Elan al +15j oud is en maar een 1600cc is. Veel mensen waren sprakeloos over de vlotheid van de Lotus Elan, wel eens leuk om horen tussen al dat andere Exige geweld :-) Ook een oudere man die meeging met mij vertelde dat het ritje met de Elan veel indrukwekkender was dan we Porsche waarmee hij een half uurtje ervoor op het circuit is gegaan. Altijd fun als je dan denkt dat die Porsche minstens een 3500cc onder de motorkap heeft. Maar het is zoals Peter (bosbon) zei... als je traag wil gaan, dan schrijf je maar in bij Porsche ;-)

VERTREK/RERUGRIT
Gezien mijn copiloot tijdig terug thuis moest zijn omdat hij Marchall is bij Zulte-Waregem zijn de om 15:15 vertrokken. Na een kort woordje met Frédéric (die het vrij druk had) het circuit opgereden en ter hoogte van het Medical Center rechtdoor het circuit af. Met een goed gevoel over de superdag en wetende dat er nog zo'n dag volgde moe maar voldaan vertrokken richting Waregem. Maar het noodlot sloeg toe, 2 keer een lange file op de E313 rekte onze terugrijtijd van 1u 45min naar +3u... had ik dan toch maar over Brussel teruggekeerd...

BESLUIT
Los van de extreem lange terugrijtijd én het moeten afhaken voor de 2e dag door hevige hoofdpijn kijk ik terug op een superleuke dag. Met veel respect en dank voor Frédéric van FKM mogen we toch spreken van een geslaagd weekend. Wat mij betreft kon de organisatie (VTB/VAB) iets beter, amper 2 mensen om 200 wagens in te schrijven vond ik serieus onderbemand. Het meisje dat de transponders uitdeelde en de keuring van de wagen controleerde stond op de rand van een zenuwinzinking, maar bleek hersteld te zijn bij het inleveren van de transponder, gelukkig. Hopelijk mag ik er volgend jaar weer bij zijn.
roland b
Naam: Roland
Auto: Elise 111S

Re: 19&20/09/09 : VAB Autohappening - Zolder [foto's & comments]

Bericht door roland b »

Werkelijk een tof weekend gehad met dank aan de mensen van FKM. Veel gereden. Hopen dat we dit nog vele jaren mogen doen.
Plaats reactie