19&20/09/09 : VAB Autohappening - Circuit Zolder [info]
-
- Auto: Elise S1
Re: 19&20/09/09 : VAB Autohappening - Circuit Zolder [info]
ik heb mijn verzekering hierover aangesproken en hij heeft me gegarandeerd dat ik ook op circuit omnium verzekerd ben. Hij heeft het contract uitgehaald en daarin staat duidelijk dat alleen "gechronometreerde" ritten verboden zijn.
Ik kan alleen nooit iemand anders verantwoordelijk stellen in geval van ongeval, maar ja, bij een omnium hoeft dit toch zwz niet.
Dus, op het circuit ben ik full omnium verzekerd en zou eventueel geleden schade gewoon vergoed worden excl de franchise. (heb het zeker 3 keer duidelijk gevraagd, ik geloof hem nu)
Wim
Ik kan alleen nooit iemand anders verantwoordelijk stellen in geval van ongeval, maar ja, bij een omnium hoeft dit toch zwz niet.
Dus, op het circuit ben ik full omnium verzekerd en zou eventueel geleden schade gewoon vergoed worden excl de franchise. (heb het zeker 3 keer duidelijk gevraagd, ik geloof hem nu)
Wim
- BelgianRally
- Auto: taxi
Bij welke verzekering zit je dan?WimC schreef:ik heb mijn verzekering hierover aangesproken en hij heeft me gegarandeerd dat ik ook op circuit omnium verzekerd ben. Hij heeft het contract uitgehaald en daarin staat duidelijk dat alleen "gechronometreerde" ritten verboden zijn.
-
- Naam: Frederik
- Auto: Elise MKII
WimC schreef:ik heb mijn verzekering hierover aangesproken en hij heeft me gegarandeerd dat ik ook op circuit omnium verzekerd ben. Hij heeft het contract uitgehaald en daarin staat duidelijk dat alleen "gechronometreerde" ritten verboden zijn.
Wim
zou mij idd wel het logisch lijken.
lijkt mij wel een discussiepunt in geval van een total loss... een gesloten circuit blijft iets anders.
Ligt er ook aan wat je door de organisatie moet ondertekenen vooraleer op het circuit te komen. bij sommige is het ieder voor zich in geval van schade, ook al ben je niet in fout.
bij schade zou ik eerder zeggen tegen iets gereden te zijn buiten het circuit dan tegen een 2e partij in zolder en samen een aangifte in te vullen.
GONE IN 6 SECONDS
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Bij alle... teken je altijd een afstand van verhaal.frederikR schreef:zou mij idd wel het logisch lijken.
lijkt mij wel een discussiepunt in geval van een total loss... een gesloten circuit blijft iets anders.
Ligt er ook aan wat je door de organisatie moet ondertekenen vooraleer op het circuit te komen. bij sommigeis het ieder voor zich in geval van schade, ook al ben je niet in fout.
bij schade zou ik eerder zeggen tegen iets gereden te zijn buiten het circuit dan tegen een 2e partij in zolder en samen een aangifte in te vullen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
ik ben verzekerd bij DVV.
Ik betaal wel hééél veel geld voor een omnium op de Exige. Staat ergens in een ander Topic. Maar heb echt een komplete verzekering zodat ik me nooit zorgen moet maken.
Wim
Ik betaal wel hééél veel geld voor een omnium op de Exige. Staat ergens in een ander Topic. Maar heb echt een komplete verzekering zodat ik me nooit zorgen moet maken.
Wim
- lotusbert
- Auto: 2-11 / Elan Sprint
Wim,WimC schreef:ik heb mijn verzekering hierover aangesproken en hij heeft me gegarandeerd dat ik ook op circuit omnium verzekerd ben. Hij heeft het contract uitgehaald en daarin staat duidelijk dat alleen "gechronometreerde" ritten verboden zijn.
Wim
laat eens door uw agent op papier zetten dat niet gechronometreerde ritten op een afgesloten circuit door uw omnium zijn gedekt...
De juiste omschrijving bij mijn omnium (AXA) is de volgende :
Schade wanneer de verzekerde deelneemt aan een snelheids, regelmatigheids- of behendigheidsrit of –wedstrijd (met uitzondering van toeristische of ontspanningsrally’s) of zich oefent voor een dergelijke wedstrijd.[/size]
ik heb dit online eens bij DVV gecontroleerd en het is dezelfde omschrijving !
dvv.be/backoffice/Product/Uploads/Div/Autoverzekering_PDF_(012004%200037)].pdf) kijk maar op blz 21 linksboven...
Probeer een circuitdag daar maar eens te laten inpassen ! Ik hoor graag de argumenten van uw agent, ik ben zéér geinteresseerd in de uitkomst.
Een toeristische rit op circuit, Hmmm

wat ze precies bedoelen met een ontspanningsrally heb ik nog niet kunnen achterhalen
Je mag ook niet vloeken, maar ingeval van doe je het best wat Fred voorstelt.
Bert
-
Hallo Bert,
kijk ik vanavond na.
Mijn verzekeraar is mijn overbuur en ben het hem letterlijk gaan vragen. "Ben ik omnium verzekerd als ik mijn wagen beschadig tijdens de desbetreffende happening op het circuit van Zolder"...volmondig "ja" als antwoord gekregen.
Desalniettemin, ga ik hem deze vraag zeker stellen.
Ik ga daar zwz niet gaan racen, het enige wat ik hoop is dat ik niet ingehaald wordt door iemand van de AX-club !
Het enige wat ik hoop is dat er niemand van de baan gaat en dan vooral niet met iemand anders erbij in de wagen. Of worden de bijrijders verzekerd door de organisatie...? Tekenen ze iets voor ze de wagens instappen?
Wim
kijk ik vanavond na.
Mijn verzekeraar is mijn overbuur en ben het hem letterlijk gaan vragen. "Ben ik omnium verzekerd als ik mijn wagen beschadig tijdens de desbetreffende happening op het circuit van Zolder"...volmondig "ja" als antwoord gekregen.
Desalniettemin, ga ik hem deze vraag zeker stellen.
Ik ga daar zwz niet gaan racen, het enige wat ik hoop is dat ik niet ingehaald wordt door iemand van de AX-club !
Het enige wat ik hoop is dat er niemand van de baan gaat en dan vooral niet met iemand anders erbij in de wagen. Of worden de bijrijders verzekerd door de organisatie...? Tekenen ze iets voor ze de wagens instappen?
Wim
-
Bon, net gebeld en uiteindelijk snel naar de hoofdzetel doorverwezen.
het gaat hem over de interpretatie van volgende zin "....verbindingsritten alsook louter toeristische en ontspanningsrally's zijn evenwel verzekerd"
Heb daarom een mailtje moeten sturen:
Hallo Stefan,
zoals daarnet besproken even mijn verhaal via mail.
Ik heb met mijn wagen (Lotus Exige) een Omnium verzekering bij DVV (polis nr ...).
In September is er de jaarlijkse VTB/VAB autohappening op het circuit van zolder (http://www.vab.be/nl/actueel/autohappening/default.aspx). De verschillende autoclubs worden uitgenodigd om met passagiers gedurende 2 dagen (zaterdag en zondag) mee te rijden op het circuit. Ik ben ook uitgenodigd om deel te nemen met mijn wagen die gedekt is bij jullie onder de polis hierboven.
mijn vragen zijn:
- ben ik gedekt door mijn omnium indien er zich een ongeval voordoet op het circuit gedurende dit evenement (VTB/VAB autohappening)
- zijn de passagiers ook verzekerd
- ben ik evt gedekt tijdens trackdays op een circuit op een ander tijdstip (= vrij rijden op "een" circuit, echter niet gechronometreerd)
ik krijg vandaag antwoord van hen en zal het 1/1 hier posten ... ben benieuwd!
Wim
het gaat hem over de interpretatie van volgende zin "....verbindingsritten alsook louter toeristische en ontspanningsrally's zijn evenwel verzekerd"
Heb daarom een mailtje moeten sturen:
Hallo Stefan,
zoals daarnet besproken even mijn verhaal via mail.
Ik heb met mijn wagen (Lotus Exige) een Omnium verzekering bij DVV (polis nr ...).
In September is er de jaarlijkse VTB/VAB autohappening op het circuit van zolder (http://www.vab.be/nl/actueel/autohappening/default.aspx). De verschillende autoclubs worden uitgenodigd om met passagiers gedurende 2 dagen (zaterdag en zondag) mee te rijden op het circuit. Ik ben ook uitgenodigd om deel te nemen met mijn wagen die gedekt is bij jullie onder de polis hierboven.
mijn vragen zijn:
- ben ik gedekt door mijn omnium indien er zich een ongeval voordoet op het circuit gedurende dit evenement (VTB/VAB autohappening)
- zijn de passagiers ook verzekerd
- ben ik evt gedekt tijdens trackdays op een circuit op een ander tijdstip (= vrij rijden op "een" circuit, echter niet gechronometreerd)
ik krijg vandaag antwoord van hen en zal het 1/1 hier posten ... ben benieuwd!
Wim
-
- Naam: Frederik
- Auto: Elise MKII
er is natuurlijk wel een verhoogd risico dan wanneer je bv op een zonnige namiddig ermee vertrekt om een terrasje te gaan doen
bij een verhoogd risico lijkt het me ook logisch dat franchise e.d. hoger is?
denk dat je niet wil weten wat de franchise is voor een team bij echte verzekering voor op circuit... kan 10-15000eur zijn per aanrijding
uiteraard gaat er niemand van uit om in de grindbak terecht te komen, maar op voorhand goed informeren kan geen kwaad;-)
bij een verhoogd risico lijkt het me ook logisch dat franchise e.d. hoger is?
denk dat je niet wil weten wat de franchise is voor een team bij echte verzekering voor op circuit... kan 10-15000eur zijn per aanrijding

uiteraard gaat er niemand van uit om in de grindbak terecht te komen, maar op voorhand goed informeren kan geen kwaad;-)
GONE IN 6 SECONDS
-
snel even de tussenstand bij DVV:
ik heb telefoon gekregen vanuit de hoofdzetel met de melding dat ze het "intern" oneens zijn. Er is hier duidelijk sprake van een "probleem van interpretatie".
Normaal gezien dekt de omnium geen schade veroorzaakt op een gesloten circuit. Maar de omschrijving van wat nu wel/al dan niet gedekt wordt is hun niet duidelijk.
Ze zggen me nu wel eerlijk dat in geval van gerechtelijke stappen ze niet 100 % zeker zijn dat ze zouden winnen. Ze schatten de kans zelfs op 50/50.
Blijkbaar paar mensen wakker geschud en ze hebben me beloofd een definitief antwoord op papier te geven.
...in elk geval is hun agent een beetje te voorbarig geweest met me te zeggen dat de omnium ook geldt op track days.
keep in touch
Wim
ik heb telefoon gekregen vanuit de hoofdzetel met de melding dat ze het "intern" oneens zijn. Er is hier duidelijk sprake van een "probleem van interpretatie".
Normaal gezien dekt de omnium geen schade veroorzaakt op een gesloten circuit. Maar de omschrijving van wat nu wel/al dan niet gedekt wordt is hun niet duidelijk.
Ze zggen me nu wel eerlijk dat in geval van gerechtelijke stappen ze niet 100 % zeker zijn dat ze zouden winnen. Ze schatten de kans zelfs op 50/50.
Blijkbaar paar mensen wakker geschud en ze hebben me beloofd een definitief antwoord op papier te geven.
...in elk geval is hun agent een beetje te voorbarig geweest met me te zeggen dat de omnium ook geldt op track days.
keep in touch
Wim