Lotus on track
- KevinH
- Naam: Kevin
- Auto: '10 Elise SC
Re: Lotus on track
Zijn er liefhebbers om zondag naar Abbeville te trekken met LOT?
Er zijn nog 8 plaatsen over. 89 pond.
Heb nog geen ervaring op circuit maar lijkt mij een ideale opwarmer. Blijkbaar voor "novice & intermediate only"
Heb nog geen ervaring op circuit maar lijkt mij een ideale opwarmer. Blijkbaar voor "novice & intermediate only"
-
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
- Dim
- Auto: Exige S 240
veel goesting maar ik moet het hele weekend werken...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
- lotusbert
- Auto: 2-11 / Elan Sprint
1)I'm no driving God, en moet met dezelfde wagen ook nog thuis zien te komen. Ik rij voor mijn plezier niet om de snelste te willen/moeten zijnRuben schreef:De grijze 2-11 was anders goed bij te houdenHans340R schreef:@Dachero, ik zal eerder een 340R of een 2-11 kopen als je sneller wil gaan..
want ondanks die 260 of zelfs 300pk hebben zij ook 900 kilo mee te slepen..
en dat is gewoon teveel voor een snelle rondetijd
2) 95db limit, dus na kanaalbocht van 4 naar 6, aan de tunnel idem, toch 1 x black flag voor 97 db...(zucht)
desondanks 1:57 geklokt
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Misschien, als ik ga, laat ik het weten. Ben er al enkele keren geweest, en toevallig vorig weekend nog. Is een superleuk circuit voor de Elise, ideaal voor een 1ste trackday, je gaat veel bijleren. Rustig opbouwen, ZEKER een "les" boeken met een instructor, zij kennen het circuit. LOT is een superorganisatie, de deelnemers houden zich allemaal aan de regels, en Abbeville is zeer veilig als je toch eens van de baan gaat, veel gras, en dus genoeg ruimte voor een slippertje... paar plaatsen waar je moet opletten. Verander zeker je bandenspanning na enkele ronden, er is altijd wel iemand met een meter en een pomp, die Engelsen hebben hun halve garage mee...kevin33 schreef:Zijn er liefhebbers om zondag naar Abbeville te trekken met LOT?

Sometimes too much is just enough.
- Ruben
- Auto: Geen
Netjes, ik ben vroeg in de ochtend met 101.9 db van de baan getrokken... Dus heb nadien ook voorzichtig gedaan. Helaas. Einde van de dag nog een 1.59 gereden, dus netjes gedaan van jouw kant en een nette auto wat mij betreft.lotusbert schreef:1)I'm no driving God, en moet met dezelfde wagen ook nog thuis zien te komen. Ik rij voor mijn plezier niet om de snelste te willen/moeten zijnRuben schreef:De grijze 2-11 was anders goed bij te houdenHans340R schreef:@Dachero, ik zal eerder een 340R of een 2-11 kopen als je sneller wil gaan..
want ondanks die 260 of zelfs 300pk hebben zij ook 900 kilo mee te slepen..
en dat is gewoon teveel voor een snelle rondetijd
2) 95db limit, dus na kanaalbocht van 4 naar 6, aan de tunnel idem, toch 1 x black flag voor 97 db...(zucht)
desondanks 1:57 geklokt
- Hans340R
- Auto: Exige Cup 260
- Contacteer:
Wat een herriebak van jou
1,59 is ook netjes, ik zal ook wel eens voluit willen gaan op Zolder kijken wat de tijd dan wordt! Een 2-eleven moet normaal gesproken niet bij te houden zijn, maar natuurlijk wil iedereen heel thuis komen en een echt snelle tijd rijden tijdens Lot is eigenlijk not done.
Als we maar lol hebben! En dat hadden we

1,59 is ook netjes, ik zal ook wel eens voluit willen gaan op Zolder kijken wat de tijd dan wordt! Een 2-eleven moet normaal gesproken niet bij te houden zijn, maar natuurlijk wil iedereen heel thuis komen en een echt snelle tijd rijden tijdens Lot is eigenlijk not done.
Als we maar lol hebben! En dat hadden we

- KevinH
voila, ingeschreven!
Ben benieuwd...
Wat is dan de ideale bandenspanning Mr.E?

Ben benieuwd...
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Voor mij op de Yokohama AO48: 24 psi vooraan, 25 psi achteraan, gemeten als ze warm staan. Komt overeen met +/- 1,65 bar vooraan, en 1,72 bar achteraan... ik had zelf geen meter bij, en heb deze dan maar geleend van een paar Engelsen, vandaar in psi. Nu ik het omreken, schrik ik er wel van dat het zo laag is. Ik weet dat ik ze vroeger meestal afliet tot +/- 1,8 bar, maar vond dit idd beter, proberen is de boodschap. Een goede meter is natuurlijk essentieel.kevin33 schreef:voila, ingeschreven!![]()
Ben benieuwd...
Maar als je op de Elise de Advan Neova hebt, dan kloppen deze cijfers niet... als "Jamie" van de organisatie er bij is, vraag het dan aan hem, hij weet dat zeker.
Good Luck! Vergeet niet van nadien een verslagje uit te brengen...
Sometimes too much is just enough.
- KevinH
Gisteren mijn circuit debuut gemaakt met de elise!
Rond 11u toegekomen en na een korte briefing eraan begonnen. Het had al heel de morgen geregend en de baan was half nat, half droog. Niet makkelijk rijden dus.
Na enkele verkenningsrondjes toch stilaan vlugger gegaan totdat ik (blijkbaar) te vlug ging en een toerke heb rondgedraaid. Allemaal geheel veilig en zelfs op de baan gebleven.
In de namiddag was het water aan het gieten en was het rondkruipen bijna. Toch was ik dan een stuk sneller dan sommige exiges die met semi slicks reden.
Ook ondervonden dat vermogen geen enkel nut meer heeft bij zo een gladde ondergrond. Veel bochten in derde genomen omdat ik toch genoeg kracht had op lage toeren.
Achteraf bekeken een ideale dag om te starten en de auto te leren kennen. En niet veel rubber versleten!
Rond 11u toegekomen en na een korte briefing eraan begonnen. Het had al heel de morgen geregend en de baan was half nat, half droog. Niet makkelijk rijden dus.
Na enkele verkenningsrondjes toch stilaan vlugger gegaan totdat ik (blijkbaar) te vlug ging en een toerke heb rondgedraaid. Allemaal geheel veilig en zelfs op de baan gebleven.
In de namiddag was het water aan het gieten en was het rondkruipen bijna. Toch was ik dan een stuk sneller dan sommige exiges die met semi slicks reden.
Ook ondervonden dat vermogen geen enkel nut meer heeft bij zo een gladde ondergrond. Veel bochten in derde genomen omdat ik toch genoeg kracht had op lage toeren.
Achteraf bekeken een ideale dag om te starten en de auto te leren kennen. En niet veel rubber versleten!