Lotus on track

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KevinH
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 apr 2010, 13:58
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC
Locatie: Waregem

Re: Lotus on track

Bericht door KevinH »

Zijn er liefhebbers om zondag naar Abbeville te trekken met LOT?
Er zijn nog 8 plaatsen over. 89 pond.
Heb nog geen ervaring op circuit maar lijkt mij een ideale opwarmer. Blijkbaar voor "novice & intermediate only"
Dogzilla
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: Lotus on track

Bericht door Dogzilla »

als het nu op zaterdag was, direct...
to add speed add lightness
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Lotus on track

Bericht door Dim »

veel goesting maar ik moet het hele weekend werken...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Lotus on track

Bericht door lotusbert »

Ruben schreef:
Hans340R schreef:@Dachero, ik zal eerder een 340R of een 2-11 kopen als je sneller wil gaan..
want ondanks die 260 of zelfs 300pk hebben zij ook 900 kilo mee te slepen..
en dat is gewoon teveel voor een snelle rondetijd ;)
De grijze 2-11 was anders goed bij te houden :D
1)I'm no driving God, en moet met dezelfde wagen ook nog thuis zien te komen. Ik rij voor mijn plezier niet om de snelste te willen/moeten zijn
2) 95db limit, dus na kanaalbocht van 4 naar 6, aan de tunnel idem, toch 1 x black flag voor 97 db...(zucht)

desondanks 1:57 geklokt
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Lotus on track

Bericht door Mr.E »

kevin33 schreef:Zijn er liefhebbers om zondag naar Abbeville te trekken met LOT?
Er zijn nog 8 plaatsen over. 89 pond.
Heb nog geen ervaring op circuit maar lijkt mij een ideale opwarmer. Blijkbaar voor "novice & intermediate only"
Misschien, als ik ga, laat ik het weten. Ben er al enkele keren geweest, en toevallig vorig weekend nog. Is een superleuk circuit voor de Elise, ideaal voor een 1ste trackday, je gaat veel bijleren. Rustig opbouwen, ZEKER een "les" boeken met een instructor, zij kennen het circuit. LOT is een superorganisatie, de deelnemers houden zich allemaal aan de regels, en Abbeville is zeer veilig als je toch eens van de baan gaat, veel gras, en dus genoeg ruimte voor een slippertje... paar plaatsen waar je moet opletten. Verander zeker je bandenspanning na enkele ronden, er is altijd wel iemand met een meter en een pomp, die Engelsen hebben hun halve garage mee... :lol:
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
Ruben
Berichten: 292
Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
Auto: Geen

Re: Lotus on track

Bericht door Ruben »

lotusbert schreef:
Ruben schreef:
Hans340R schreef:@Dachero, ik zal eerder een 340R of een 2-11 kopen als je sneller wil gaan..
want ondanks die 260 of zelfs 300pk hebben zij ook 900 kilo mee te slepen..
en dat is gewoon teveel voor een snelle rondetijd ;)
De grijze 2-11 was anders goed bij te houden :D
1)I'm no driving God, en moet met dezelfde wagen ook nog thuis zien te komen. Ik rij voor mijn plezier niet om de snelste te willen/moeten zijn
2) 95db limit, dus na kanaalbocht van 4 naar 6, aan de tunnel idem, toch 1 x black flag voor 97 db...(zucht)

desondanks 1:57 geklokt
Netjes, ik ben vroeg in de ochtend met 101.9 db van de baan getrokken... Dus heb nadien ook voorzichtig gedaan. Helaas. Einde van de dag nog een 1.59 gereden, dus netjes gedaan van jouw kant en een nette auto wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Hans340R
Berichten: 344
Lid geworden op: 20 jan 2010, 20:27
Auto: Exige Cup 260
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Lotus on track

Bericht door Hans340R »

Wat een herriebak van jou :mrgreen:


1,59 is ook netjes, ik zal ook wel eens voluit willen gaan op Zolder kijken wat de tijd dan wordt! Een 2-eleven moet normaal gesproken niet bij te houden zijn, maar natuurlijk wil iedereen heel thuis komen en een echt snelle tijd rijden tijdens Lot is eigenlijk not done.

Als we maar lol hebben! En dat hadden we :D
Gebruikersavatar
KevinH
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 apr 2010, 13:58
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC
Locatie: Waregem

Re: Lotus on track

Bericht door KevinH »

voila, ingeschreven! :)
Ben benieuwd...
Wat is dan de ideale bandenspanning Mr.E?
Gebruikersavatar
Mr.E
Berichten: 493
Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
Auto: Syntax Error

Re: Lotus on track

Bericht door Mr.E »

kevin33 schreef:voila, ingeschreven! :)
Ben benieuwd...
Wat is dan de ideale bandenspanning Mr.E?
Voor mij op de Yokohama AO48: 24 psi vooraan, 25 psi achteraan, gemeten als ze warm staan. Komt overeen met +/- 1,65 bar vooraan, en 1,72 bar achteraan... ik had zelf geen meter bij, en heb deze dan maar geleend van een paar Engelsen, vandaar in psi. Nu ik het omreken, schrik ik er wel van dat het zo laag is. Ik weet dat ik ze vroeger meestal afliet tot +/- 1,8 bar, maar vond dit idd beter, proberen is de boodschap. Een goede meter is natuurlijk essentieel.
Maar als je op de Elise de Advan Neova hebt, dan kloppen deze cijfers niet... als "Jamie" van de organisatie er bij is, vraag het dan aan hem, hij weet dat zeker.
Good Luck! Vergeet niet van nadien een verslagje uit te brengen...
Sometimes too much is just enough.
Gebruikersavatar
KevinH
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 apr 2010, 13:58
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC
Locatie: Waregem

Re: Lotus on track

Bericht door KevinH »

Gisteren mijn circuit debuut gemaakt met de elise!
Rond 11u toegekomen en na een korte briefing eraan begonnen. Het had al heel de morgen geregend en de baan was half nat, half droog. Niet makkelijk rijden dus.
Na enkele verkenningsrondjes toch stilaan vlugger gegaan totdat ik (blijkbaar) te vlug ging en een toerke heb rondgedraaid. Allemaal geheel veilig en zelfs op de baan gebleven.
In de namiddag was het water aan het gieten en was het rondkruipen bijna. Toch was ik dan een stuk sneller dan sommige exiges die met semi slicks reden.
Ook ondervonden dat vermogen geen enkel nut meer heeft bij zo een gladde ondergrond. Veel bochten in derde genomen omdat ik toch genoeg kracht had op lage toeren.
Achteraf bekeken een ideale dag om te starten en de auto te leren kennen. En niet veel rubber versleten! :)
Bijlagen
abbeville3.JPG
abbeville2.JPG
abbeville2.JPG (37.56 KiB) 3401 keer bekeken
abbeville1.JPG
Plaats reactie