Lotus on track
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Re: Lotus on track
Het lijkt me onwaarschijnlijk dat de tijden van 1.43 - 1.45 met een standaard Exige S220 gereden zijn. Benieuwd wie kan vertellen welke specs, banden en gewicht deze auto had ? Ik gok op een getunede en uitgeklede raceauto met slicks ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- B-Art
- Naam: Bart
- Auto: Exige S2
- Contacteer:
- B-Art
- Contacteer:
- B-Art
- Contacteer:
Deel 3:
Laatst gewijzigd door B-Art op 05 aug 2010, 23:12, 2 keer totaal gewijzigd.
- B-Art
- Contacteer:
- B-Art
- Contacteer:
- B-Art
- Contacteer:
- Ruben
- Auto: Geen
Ook van mij nog een aantal fotootjes voor de liefhebbers, niet zo'n uitgebreid repertoire als bijvoorbeeld hierboven
.
http://cid-1f5b7c23b5ba295c.photos.live ... SDX.Photos

http://cid-1f5b7c23b5ba295c.photos.live ... SDX.Photos
- Exploded
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
Ik denk juist dat dat een zeer realistische tijd is voor de Caterham op standaard banden. Zolder al heeft flink wat rechte stukken, dat is geen pocket circuitje zoals croix, Clastres,… waar pk’s minder tellen Ik heb al een paar keer het genoegen gehad om Philippe Quatennens tegen te komen. Die man heeft hard moeten knokken om zijn tv programma gelanceerd te krijgen en nog steeds is dit zo. Ik kan mij dan ook totaal niet inbeelden, dat hij ook maar een beetje zou willen liggen knoeien met ronde tijden. Evenmin zoals ik dat van Top Gear denk. Beide programma’s hun geloofwaardigheid valt of staat volledig met die rondetijden.Cat7even schreef:Ik betwijfel veel van die tijden van Fleet TV ... 1'51.90 is een lachertje voor een Caterham Roadsport met 175PK.
Ik denk dat jij wat optimistisch bent, je vergelijkt een Caterham van pakweg 550kg met een Exige S die DROOG 930kg weegt. In uw redenering compenseert 40pk voor ongeveer 450kg. Ik denk dat deze vergelijking compleet de mist in gaat en dat je de Exige wat “licht” inschat. De eerste MK1 Elises wogen 690kg en vanaf half 98 wogen ze al meer dan 720kg, de Toyota motor doet er al meer dan 70kg bij, en begin dan maar een compressor, koelers, etc toe te voegen…Cat7even schreef:Ik doe met de Caterham momenteel 1'48 in Zolder met 180pk. De racers uit de UK doen met hun 175PK R300's 1'44 - 1'45 op R-compound straatbanden. Ik veronderstell dat een 220pk Exige daar ook moet aan geraken ...
Nee die tijd van Jeffrey lijkt mij realistisch en ik deel dus FastEleven zijn mening dat Thierry die tijd van 4 sec sneller dus niet met een Standaard S kan zetten, maar wel met een race machine (zoals die van Jokke_vlo) met misschien nog een setje slicks er bovenop…
@B-Art Thnx voor de foto's! Waren er ook geen foto's van aan het Hospitaal?
- Cat7even
- Auto: Caterham 7 1.6SS DVA
Dan vraag ik me toch af hoe het komt dat een amateur rijder zoals ik met mijn 133pk Caterham in Aug 2006 op Kumho Ecsta's aan 1'52.38 geraakte. Ok, misschien dat de chicane toen eventueel een goeie seconde sneller was dan nu maar zelfs dan ...Exploded schreef:Ik denk juist dat dat een zeer realistische tijd is voor de Caterham op standaard banden. Zolder al heeft flink wat rechte stukken, dat is geen pocket circuitje zoals croix, Clastres,… waar pk’s minder tellen ...Cat7even schreef:Ik betwijfel veel van die tijden van Fleet TV ... 1'51.90 is een lachertje voor een Caterham Roadsport met 175PK.
Volgens mij hebben ze met die Caterham meer zitten spelen dan dat ze er een goeie tijd wilden uithalen ... tenzij dat het circuit nat was of er niet "normaal" bijlag (je kan gemakkelijk een variatie van 1-2 seconden krijgen op Zolder voor/na een 24H of wat historic racen), dat verandert alles.