jokke_vlo schreef:
Zal het is proberen, nog zachter. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hard vooraan (circuit) en road achteraan.
Kan je het ondersturend karakter mee opvangen.
ik ga dat ook eens testen zie

ik zal u laten weten wat het resultaat is bij de elise

, maar ik vrees dat het daar (en voor mij?) niet zo goed werkt, omdat bij mij het probleem net was dat de voortrein te fel gedempt was en begon te stuiteren, zelfs al bij "road" settings, (en zeker bij "race", want dat was mn eerste instelling). More compliance was needed!
Ik herinner me we wel dat ik me (in mn korte tijd) met de exige goed in mn vel voelde met "race" voor en achter, wegens beste gevoel voor de voorkant.. maar toen lag de focus, zoals bij nu jou waarschijnlijk, eerder "on track", met de settings voor de weg als een "extensie" van de sensaties die je kon bereiken op circuit (dus een compromis in de richting van trackwork, waarbij ik het me eigenlijk niet aantrok wat de wagen deed op slechte asfalt, dat nam ik erbij).De exige was tenslotte voor track, de evo voor de baan (en die laatste staat maximaal soepen voor oneffenheden). Nu dat de elise OOK enkel voor de openbare weg gebruikt wordt, (en voor passagiers!) ligt bij mij het verhaal anders dan voor jou denk ik, en merk ik dat ik een basis setup ben gaan zoeken die de andere focus weerspiegelt: de setup van de elise trekt een beetje op wat de sensaties (en het effect) zijn in de evo, en nu zijn ALLE binnenbanen terug een speeltuin (vroeger had ik maar één route door de ardennen: met gladde asfalt

). Afijn ja ik zaag een beetje (?) misschien, maar dat is imho waar het om draait bij het samen ervaren van wat "rijdynamiek" vermag bij onze wagens, en.. is het niet fascinerend wat je kan bereiken met enkele kliks? Ergens tussen al die settings zit een combinatie die de auto van weerbarstig of wispelturig of soms downright gevaarlijk tot een getrouwe "partner" maakt, die steeds aan je kant staat. Het is bijna zwarte magie eh

Ik vind het ook leuk om te horen wat anderen hierover denken en hoe zij diezelfde dingen ervaren, dus alle details over hoe dat jij vindt dat jouw geprefereerde setup werkt voor jou zijn zeer welkom!
Welk onderstuur bedoel je bvb. trouwens.. bij het insturen of op de gas IN de bocht?
