jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Vorige week met een hele bende (12 wagens) gaan rijden in de ardennen. Was een leuke belevenis met prachtige en rustige wegen.

Hierbij een filmpje....

password= afardennen
http://www.vimeo.com/12423228

Ook enkele foto's van die dag....

Nu dinsdag circuitdagje, zal ook is wat op film zetten.
Bijlagen
ardennenrit04.jpg
ardennenrit03.jpg
ardennenrit02.jpg
bartvdb
Naam: Bart
Auto: Elise S 2008

Bericht door bartvdb »

Mooi ik hou van filmpjes en foto's op 't forum. Merci voor de moeite om deze te delen met ons . Ps kijk ook eens op het horloge topic hier op 't forum . groeten van bart
bAAx
Auto: 1.6 elise

Bericht door bAAx »

jokke_vlo schreef: password= afardennen

nice pix!

ben benieuwd naar je circuitfilmpje!

ik zie je wel inhouden op de slechtere wegen: dat kan je dus echt oplossen met je Öhlins! dan heb je overal plezier ;)
Obviously, youre not a golfer
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

bAAx schreef:
jokke_vlo schreef: password= afardennen

nice pix!

ben benieuwd naar je circuitfilmpje!

ik zie je wel inhouden op de slechtere wegen: dat kan je dus echt oplossen met je Öhlins! dan heb je overal plezier ;)
De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid niet ;) hier zitten paar getuigen :)
bAAx

Bericht door bAAx »

jokke_vlo schreef: De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid niet ;) hier zitten paar getuigen :)
Tis maar dat het mijn ervaring is dat "road" te hard is voor de gemiddelde belgische weg...de wagen gaat stuiteren en dus moet je inhouden..ik kan nu met enkele kliks zachter redelijk full on over geaccidenteerde banen..

Nummerplaat idd onafhankelijk van de dempers :P Welke hoogte staat de auto vooraan? 13cm?
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

bAAx schreef:
jokke_vlo schreef: De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid niet ;) hier zitten paar getuigen :)
Tis maar dat het mijn ervaring is dat "road" te hard is voor de gemiddelde belgische weg...de wagen gaat stuiteren en dus moet je inhouden..ik kan nu met enkele kliks zachter redelijk full on over geaccidenteerde banen..

Nummerplaat idd onafhankelijk van de dempers :P Welke hoogte staat de auto vooraan? 13cm?
Zal het is proberen, nog zachter. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hard vooraan (circuit) en road achteraan.

Kan je het ondersturend karakter mee opvangen.
bAAx

Bericht door bAAx »

jokke_vlo schreef:
Zal het is proberen, nog zachter. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hard vooraan (circuit) en road achteraan.

Kan je het ondersturend karakter mee opvangen.
ik ga dat ook eens testen zie ;) ik zal u laten weten wat het resultaat is bij de elise :), maar ik vrees dat het daar (en voor mij?) niet zo goed werkt, omdat bij mij het probleem net was dat de voortrein te fel gedempt was en begon te stuiteren, zelfs al bij "road" settings, (en zeker bij "race", want dat was mn eerste instelling). More compliance was needed!
Ik herinner me we wel dat ik me (in mn korte tijd) met de exige goed in mn vel voelde met "race" voor en achter, wegens beste gevoel voor de voorkant.. maar toen lag de focus, zoals bij nu jou waarschijnlijk, eerder "on track", met de settings voor de weg als een "extensie" van de sensaties die je kon bereiken op circuit (dus een compromis in de richting van trackwork, waarbij ik het me eigenlijk niet aantrok wat de wagen deed op slechte asfalt, dat nam ik erbij).De exige was tenslotte voor track, de evo voor de baan (en die laatste staat maximaal soepen voor oneffenheden). Nu dat de elise OOK enkel voor de openbare weg gebruikt wordt, (en voor passagiers!) ligt bij mij het verhaal anders dan voor jou denk ik, en merk ik dat ik een basis setup ben gaan zoeken die de andere focus weerspiegelt: de setup van de elise trekt een beetje op wat de sensaties (en het effect) zijn in de evo, en nu zijn ALLE binnenbanen terug een speeltuin (vroeger had ik maar één route door de ardennen: met gladde asfalt :D). Afijn ja ik zaag een beetje (?) misschien, maar dat is imho waar het om draait bij het samen ervaren van wat "rijdynamiek" vermag bij onze wagens, en.. is het niet fascinerend wat je kan bereiken met enkele kliks? Ergens tussen al die settings zit een combinatie die de auto van weerbarstig of wispelturig of soms downright gevaarlijk tot een getrouwe "partner" maakt, die steeds aan je kant staat. Het is bijna zwarte magie eh :D Ik vind het ook leuk om te horen wat anderen hierover denken en hoe zij diezelfde dingen ervaren, dus alle details over hoe dat jij vindt dat jouw geprefereerde setup werkt voor jou zijn zeer welkom!

Welk onderstuur bedoel je bvb. trouwens.. bij het insturen of op de gas IN de bocht? :D
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Onderstuur op gas kan je perfect opvangen door juist te remmen en juist gas te geven, zo krijg je met wat oefening de wagen, op circuit, mooi in licht overstuur (kont zetten).

Het onderstuur is eerder bij het insturen waarbij je redelijk fel op de rem bent geweest (druk op de vooras).

De auto is van nature onderstuurt, je moet dus als rijder zelf wat het overstuur veroorzaken.

Dat is mijn ervaring, die ik spijtig genoeg pas heb, na een paar afgestrafte fouten :).
bAAx

Bericht door bAAx »

:D
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Vandaag dagje in Mettet gezeten, redelijk wat Lotusjes.
Beetje coaching gehad van een redelijke chauffeur ;)

Ferrari 458 Italia? bwah
GT car on slicks? bwah.

Voor alle duidelijkheid was het wel mijn auto maar niet ik als chauffeur hier.
Maar het toont wel wat zo een exige aankan....

Ik heb ze wel een paar keer genepen.....
Plaats reactie