Yves schreef:Nieuwe super 7 ... one eleven.
Evora 4-deurs
Die Seven look-a-like, daar gaan ze zich toch niet aan wagen, hoop ik.
Een vierdeurs Evora ? Is dat een wilde gok ? Dat is andere koek.
Of er intussentijd nog lekken komen, of eventueel worden georganiseerd,
nog voor het grote AHA-moment in Parijs ?
Een primeurtje hier op lotusforum.be zou ik anders wel zien zitten.
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Geplaatst: 20 sep 2010, 10:47
door vasseur
Dit is geen lotus meer
het is eerder een kruising tussen Nissan , Mazda en Lexus,
Het spijt me maar dit is nu niet wat ik voor ogen had van lotus.
Dit heeft geen aantrekkingskracht zoals alle andere modellen van lotus.
"Veel te afgelikt en braaf."
Als ze denken hier mee tegenover een Maserati te staan dan zijn ze ver van hun huis.
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Geplaatst: 20 sep 2010, 11:04
door Frederik
vasseur schreef:Dit is geen lotus meer
het is eerder een kruising tussen Nissan , Mazda en Lexus,
Het spijt me maar dit is nu niet wat ik voor ogen had van lotus.
Dit heeft geen aantrekkingskracht zoals alle andere modellen van lotus.
"Veel te afgelikt en braaf."
Als ze denken hier mee tegenover een Maserati te staan dan zijn ze ver van hun huis.
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Geplaatst: 20 sep 2010, 15:30
door peter
als ik dat allemaal lees en hoor, vrees ik voor het "gat" bij Lotus.
(sorry voor de uitdrukking). Namelijk "het gat" tussen een elise 1.6 en een evora V6. Huidige kopers voor een elise 1.8 of exige 1.8 worden vriendelijk doorverwezen naar de occasie markt.
Hopelijk valt er nog een verrassing uit te bus een heeft Lotus in Parijs een oplossing voor "het gat".
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
Geplaatst: 20 sep 2010, 15:50
door Frederik
Ik heb er nog steeds goed oog op, even mijn bedenking.
Ik heb enkel nog een (of meerdere) gat(en) tussen de Exige en de Elite ... 95 - 135k € en eigenlijk past de Elite wel mooi voor de Esprit.
Ben er altijd van overtuigd geweest dat de MK2 Exige een misser is geweest, de Exige was niet exclusief meer. Niet dat de MK2 Exige een slechte of lelijke auto is, wel in tegendeel ... maar die zit TE dicht bij de Elise gepositioneerd. De Exige moet weer een stukje exclusiever worden, net zoals bij de Exige S1tjes. Dat hebben ze vermoedelijk wel begrepen. Iemand die zich nu een Elise kan permitteren kan zich evengoed een Exige kopen. De kopers van een huidige Exige zijn volgens mij de toekomstige Elise SC kopers. (niets mis mee) Lotus kan dan een Elise CS maken met een speciaal trackday of performance package.
Dat het gamma uitgebreid kan/mag worden ga ik mee akkoord, dat het gamma geheroriënteerd moet worden ook, maar hopelijk verslikken ze zich niet. Plannen maken natuurlijk wel erg makkelijk, ze effectief uitvoeren zal een ander paar mouwen zijn. Vermoedelijk zullen bepaalde (nieuwe) modellen/projecten ook afhankelijk van de populariteit van de andere modellen.
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)