Re: 13/05/2010 Ypres Lotus Day (comments & foto's)
Geplaatst: 16 mei 2010, 22:36
Dat is iets waarover we al nadenken, dit jaar heeft de on-road assistentie iets teveel tijd van de organisatoren geëist. Met een groep van <50 zoals vorig jaar is extra hulp niet echt nodig, maar nu we de 150 benaderen is dat geen overbodige luxe. We hebben met plezier de mensen met pech geassisteerd, en we voelen ons daarvoor ook verantwoordelijk en deels verplicht. Maar dit mag onze werking niet beïnvloeden.Roland schreef:Suggesties:
- Mbt assistentie bij pech: is dit geen potentiële "deal" voor vb. een Lotus-dealer, om een assistentie te voorzien met alle toeters en bellen (gereedschap, stukken, logistiek, enz.)? Dit zou denk ik zeer gewardeerd zijn door de deelnemers, zou een impact kunnen hebben op die gast zijn business, en, last but not least, zou Pascal toelaten om te rijden ipv Spullen Hulp te spelen (waarvoor nogmaals dank, Pascal, Chapeau!)
Assistentie door een "andere" partij is een van mijn voorstellen bij de komende bestuursvergadering over YLD2011. Persoonlijk vind ik zelfs dat we deze dienst door een externe partij moeten laten uitvoeren, want ikzelf als webmaster van Lotus-forum en mede organisator van YLD wil ten allertijde de onpartijdigheid van beide projecten behouden. Zo is mijn voorstel om een permanente assistentie te voorzien met lage autotrailer. Zo kan een eerste hulp geboden worden en bij grotere breuken zoals bij Walter, de wagen met pech geleverd worden op de locatie naar wens van de eigenaar.
Goed idee, maar moeilijk realiseerbaar denk ik. Persoonlijk heb ik liever niet dat enkele poezen met bikini's mijn Lotus wassen. Zo heb ik al op een paar events bikini-carwashes gezien waarbij ik erg bedenkelijk opkijk en spontaan denk "die komen niet aan mijn wagen". Reden : ze voeren een show uit en genereren meer krassen op de wagen (teveel vuil en te weinig water). Los daarvan denk ik dat maar een klein deel van de deelnemers daarin interesse heeft. Leuk idee, maar moeilijk en slecht realiseerbaar denk ik. Misschien kan ik dit ook opnemen in de enquête. Bedankt voor de tip!Roland schreef:- Misschien zou het een idee zijn om een "kuisploeg" bij de aankomst te voorzien. Ik weet wel dat echte liefhebbers niet wensen dat er aan hun wagens aangekomen wordt, maar ik had wel spijt om mijn "Titine" in zo'n staat te zien bij de aankomst (je weet wel, met die witte velgen...). Mss is het een idee om een wasbeurt (optioneel, en betalend) te voorzien op het einde van de dag, terwijl we in restaurant zitten. Het zou ook een animatie kunnen worden indien de wassers een ploeg poezen in bikini zou zijn, maar dit is misschien te "macho"
Meguiar's wordt normaal partner, dit jaar waren de samples er niet op tijd maar hebben Peter en Gunther (van Blue Darnkess CarTuning) toch wat promotiemateriaal voorzien. Voor volgend jaar zal dit rechtstreeks met de invoerder geregeld worden.Roland schreef:- Rekening houdend met wat ik reeds schreef, en zonder dit mooie event om te zetten naar een commerciële beurs, lijkt het mij haalbaar om een paar sponsors bij te trekken, waarvan de deelnemers zouden kunnen genieten, vb.: speciale produkt voor windscreens, Meguiar's (waarvan ik spijtig genoeg geen staaltje in mijn zak terugvond), foto- en video-apparaten on board, speciale arrangementen voor fotografen (heb ik ergens gelezen, en lijkt me een goed idee), enz.
Verder is het niet gemakkelijk om sponsors te vinden als je pas bent gestart, hiervoor zullen we voor komend jaar kunnen teren op het succes van dit jaar. Al wil ik er wel nu al bij zeggen dat we het niet over-commercieel willen maken.
Voor de pers was er een weldegelijk een speciaal arrangement, echter niet voor hobbyfotografen en autoliefhebbers met een fototoestel. Ikzelf als Pers, PR & Marketing (what's in a word) verantwoordelijke is het dan ook zeer moeilijk om daarin een lijn te trekken. Maar we werken daar ook effectief aan.
Auto Exclusief ( http://www.autoexclusief.com ) zal een heuse reportage van YLD brengen in hun Juli-nummer. Hun redacteur was aanwezig op de markt in Ieper.
Ik bespreek dat met de 2 andere organisatoren, als we hebben beslist zal ik u zo spoedig mogelijk contacteren hoe we het verder zullen/kunnen uitwerken. Alsook onze dank voor de reeds gedane moeite!Roland schreef:- En ik weet al zeker dat er een PAAT goeie ideeën zitten bij de organisatoren, die ik dan ook volledig ondersteun, en waarvoor ik me voorstel om eraan samen te werken!
Voor dit probleem, dewelke misschien bij het verder groeien van YLD nog kritieker kan worden, hebben we reeds 2 bijkomende aanpassingen voorzien voor 2011. Dit zal ervoor zorgen dat er geen grote opstoppingen mogelijk zullen zijn. We zijn er actief mee bezig, maar zien dit niet (meer) als een knelpunt.Roland schreef:- Mbt treintje-rijden: ik heb daar persoonlijk helemaal geen last van gehad, maar een simpele oplossing lijkt me groepen via verschillende wegen te laten starten vauit Grote Markt. Het voldoet een paar alternatieve routes te voorzien, en dan zijn de wagens een bitske meer verspreid.
Binnenkort komt er een online enquête waarbij iedereen zijn ongezouten mening kan geven én we enkele 'voor ons belangrijke vragen' aan de deelnemers zullen stellen. Op die manier kunnen we rekening houden met JULLIE wensen en hopen we YLD 2011 even succesvol te maken als dit jaar.
Door de goede reacties van de voorbije dagen lopen we op wolkjes, echter blijven we met onze beide voeten stevig op de grond. Soms denken we bij onszelf, "was er dan echt niets wat niet helemaalin orde was?" ... misschien komen die naar boven bij de enquête?
Nobody's perfect en we denken (hopen) dat de kleine minpuntjes volledig zijn goedgemaakt door de andere positieve dingen van die dag.
Tot volgend jaar?