Gisteren gaan "tracken" in Mettet. Zalig weer, niet te veel volk op de baan en "maar" 2 gekken.
Nadat mijn vertrouwen wat weg was in Zolder, eerste shift rustig gereden met RUIM op voorhand in de remmen gaan.
Wel met de nieuwe rijstijl (remmen op het recht, insturen met de voet al licht op de gas en net voor de apex er al vol op. Tiphielen waarbij je 2 versnellingen in 1x terug neemt.
Amaai wat een verschil ! Echt niet te geloven wat rijtips en een andere rijstijl doen en hoe je op enkele maanden zoveel kan bijleren.
Ik had voor het allereerst het gevoel dat ik de wagen beheerste.
Ook de 3 mods die gebeurden zijn een schot in de roos
-remkoeling: bij deze temperaturen altijd zelfde remkracht
-poelie: beste mod tot nu toe, niet duur en echt groot verschil in de lagere toeren !
-stuurtje: ik kan er niet van over hoe een ander stuurtje het contact met de wagen zo sterk kan verbeteren.
- ben benieuwd naar de koeling.....
Tegen de derde shift reed ik bij de snelsten. Alleen één van mijn maten met een GT3 was iets sneller.
Wat opviel was dat hij op de rechte lijn niet terug kon komen. Hij heeft me echt moeten uitremmen om me in te halen. Even achter hem gereden nog ietsje later beginnen remmen en dan 15 minuten gelijke tred kunnen aanhouden, zeker toen ik bij het uitaccelereren nog eens leerde gebruik maken van de tractiecontrole zodat ik iets in overstuur kon.
Heb trouwens zo goed als geen last van onderstuur bij deze nieuwe aanpak !
Ik ben overtuigd dat het nog sneller kan, vooral dan als ik nog later durf gaan remmen.
1x foutgestuurd (concentratieverlies), maar heel goed de wagen kunnen terugnemen.
Sorry voor mijn enthousiasme

bij dit schrijven.
Wel kicken om met zo een kleine go cart al die mannen bij te houden.
De laatste shift heb ik 4 ronden in duel gereden met een BMW 3 reeks (330i vermoed ik) die echt heel snel ging en naar mijn mening de wagen en zichzelf over de limiet joeg om toch maar voor te blijven.
Heb mezelf mooi ingehouden en gewoon strak blijven rijden tot ik hem kon inhalen.
Die kerel bleef proberen om te volgen en ja.......na 1 volle ronde ging hij vol den decor in.
Resultaat: wagen perte total.
Toen kwam het nut van dit en het andere forum waar ik op zit toch boven.
Les 1: lees veel, stel veel vragen en leer het te gebruiken
Les 2: Bij de aanschaf van de wagen stelde ik veel vragen en had ik veel twijfels, dankzij de tips toen kocht ik geen BMW M3 vooral omdat er veel mods nodig waren op circuit (jawel de BMW gisteren is door zijn remmen gegaan).
Les 3: ga nooit over de limiet van je kunnen of je wagen want anders krijg je de rekening cash.
Hierbij fotootje van de BMW.
Ps: ik had mijn cam mee, maar mijn SD card in de computer laten zitten, stupid !
Tip