Pagina 15 van 19
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 13:27
door jokke_vlo
Dan was jij het niet .....het was bij mij idd ook enkele ronden lang tot hij dan ging hij pitten.....
Na 2 rondjes had ik het door en maar wat afstand gelaten.
Wel spijtig dat je geen kennis kwam maken. Maar ken dat verlegen gevoel......
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 17:11
door Sir Charles
Ik rijd met een titanium elise...
maar heb ook effe achter die zonder pinkers gehangen dus hoop dat jullie mij niet naar mij wijzen
Ik had trouwens soms eerder het gevoel dat ik meer met pinker aan reed dan zonder met al dat Exige-geweld op de baan

Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 17:30
door FastEleven
Geen reden tot ongerustheid, beste Sir Charles : FastEleven reed de afgelopen 3 jaren ook met een Elise MK2 met 120 pk over het circuit en dat was beslist een bijzonder prettige en niet eens zo'n trage ervaring. Al gaat zo'n Exige natuurlijk toch wel een beetje harder ...
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 18:14
door Sir Charles
begrijp me niet verkeerd: ik heb me ongelooflijk geamuseerd! en het smaakt naar meer!
jullie zullen me dus nog wel vaker tegenkomen...
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 19:30
door Cat7even
Sir Charles ... met jouw 160PK VVC heb je een prima wagen om circuit rijden te ontdekken. Eens je wat meer ervaring hebt ga je zien dat tov. een +200PK het tijdsverschil miniem is. Of je nu 120pk, 160 of 260pk hebt ... in de bochten is je maximum snelheid bepaald door je ophanging, banden en natuurlijk de piloot. Geloof me vrij ... werk daaraan en volgende keer moet jij je pinker niet meer aandoen voor die exiges, dan moeten ze werken om erlangs te komen. Er waren er weinigen die 1'56 reden vorige vrijdag en dat kan jouw wagen aan.

Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 19:38
door dachero
@Cat7even
gij ging nogal vlot door
Ge zag dat ge bakken ervaring had;
Ik heb nog met u gepraat bij de inschrijving aan de kamionet.
Stel uw machine hier eens voor en specs aub.
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 20:49
door dachero
Merci aan Stivo voor deze foto
Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 21:23
door Cat7even
Hoi Dachero,
Hmmm, even denken ... was jij diegene die zei nog niet circuit ervaring te hebben? Indien zo dan is alles toch best goed meegevallen, niet?
Mijn wagen is het leven begonnen als een standaard Caterham 1.6K SuperSport 133PK. Hij is nu een goeie 13 jaar oud en heeft 120000km op de teller staan. Over de jaren heen heb ik hier en daar wat dingen veranderd om hem meer te krijgen zoals ik hem graag heb, regelbare ophanging, wat grotere remmen vooraan, aeroscreen, 6 versnellings bak, LSD, carbon zetels, GPS datalogger, etc.
De afstelling is niet ideaal, andere Caterham rijders of de invoerder vinden mijn wagen bijvoorbeeld redelijk "stroef" maar zo heb ik hem graag. Hij staat nog steeds op overwegend onderstuur maar soms laat ik hem op circuit vooraan 10mm zakken om dat te veranderen in overstuur.
De wagen wordt echt als 2de wagen gebruikt, zomer en winter. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een klant in de UK ga bezoeken in Januari
3 jaar geleden heeft de motor VVC kleppen gekregen, andere zuigers, droog karter, enz. en hij zou nu een goeie 180-185pk moeten hebben bij 8000rpm. Het management systeem is Emerald en de afregeling heb ik zelf gedaan mbv. een breedband lamda sonde. Hij draait echter niet 100% zuiver en heeft wat vermogen gaten dus ik ga toch eens de rollenbank opmoeten.
In straat-setup is hij momenteel 3.5 seconden langzamer (1"48.8) dan wat de snelste Engelse Race-R300's als kwalificatie tijd reden bij hun laatste bezoek aan Zolder ... nog steeds een eeuwigheid

Ik denk dat ik de volgende keer nog eens probeer om korter bij hun in de buurt te komen maar eerst ga ik kijken wat ik morgen op SPA kan afknabbelen

Re: Lotus on track
Geplaatst: 02 aug 2010, 21:39
door dachero
Cat7even schreef:Hoi Dachero,
Hmmm, even denken ... was jij diegene die zei nog niet circuit ervaring te hebben? Indien zo dan is alles toch best goed meegevallen, niet?
Mijn wagen is het leven begonnen als een standaard Caterham 1.6K SuperSport 133PK. Hij is nu een goeie 13 jaar oud en heeft 120000km op de teller staan. Over de jaren heen heb ik hier en daar wat dingen veranderd om hem meer te krijgen zoals ik hem graag heb, regelbare ophanging, wat grotere remmen vooraan, aeroscreen, 6 versnellings bak, LSD, carbon zetels, GPS datalogger, etc.
De afstelling is niet ideaal, andere Caterham rijders of de invoerder vinden mijn wagen bijvoorbeeld redelijk "stroef" maar zo heb ik hem graag. Hij staat nog steeds op overwegend onderstuur maar soms laat ik hem op circuit vooraan 10mm zakken om dat te veranderen in overstuur.
De wagen wordt echt als 2de wagen gebruikt, zomer en winter. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een klant in de UK ga bezoeken in Januari
3 jaar geleden heeft de motor VVC kleppen gekregen, andere zuigers, droog karter, enz. en hij zou nu een goeie 180-185pk moeten hebben bij 8000rpm. Het management systeem is Emerald en de afregeling heb ik zelf gedaan mbv. een breedband lamda sonde. Hij draait echter niet 100% zuiver en heeft wat vermogen gaten dus ik ga toch eens de rollenbank opmoeten.
In straat-setup is hij momenteel 3.5 seconden langzamer (1"48.8) dan wat de snelste Engelse Race-R300's als kwalificatie tijd reden bij hun laatste bezoek aan Zolder ... nog steeds een eeuwigheid

Ik denk dat ik de volgende keer nog eens probeer om korter bij hun in de buurt te komen maar eerst ga ik kijken wat ik morgen op SPA kan afknabbelen

Ik heb skylimits al gereden en de vroemdag;
Er stond wel iemand met een Speedster die nog geen ervaring op circuit had.
Dus gij gaat rond in 1"48.8
ik doe daar 20 seconden meer over ,denk ik.
Voor mij zal het sporadisch circuitrijden blijven.Anders moet ik ander materiaal hebben om wat beter vooruit te gaan en dat zal de vrouw niet zien zitten

Re: Lotus on track
Geplaatst: 03 aug 2010, 10:48
door Hans340R
Mr.E schreef:Hans340R schreef:Zolder is leuk circuit na wat tips van Bart (cup260) gingen de lijnen ook een stuk beter wat uiteindelijk tot een 1,57.8 met inhouden bij de geluidspaaltjes, dus een 1,55 of nog iets lager moet erin zitten met de 340 en volgend jaar Nitrons en semi's op naar de 1,50, gewicht doet een hoop de 340 is toch 250kilo lichter dan de Cup.
Amaai, gij kunt goed tellen, 1000-1, 1000-2, 1000-3, ... want wat ik begrepen had van de briefing, is dat tijdsopname ten strengste verboden was...

Gewoon lief de db uitslagen vragen na een zwarte vlag, daar staan de tijden bij
