Lotus on track

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Re: Lotus on track

Bericht door jokke_vlo »

Dan was jij het niet .....het was bij mij idd ook enkele ronden lang tot hij dan ging hij pitten..... ;)
Na 2 rondjes had ik het door en maar wat afstand gelaten.

Wel spijtig dat je geen kennis kwam maken. Maar ken dat verlegen gevoel......
Sir Charles
Naam: Carl
Auto: S3 S220

Bericht door Sir Charles »

Ik rijd met een titanium elise... :oops:
maar heb ook effe achter die zonder pinkers gehangen dus hoop dat jullie mij niet naar mij wijzen :mrgreen:
Ik had trouwens soms eerder het gevoel dat ik meer met pinker aan reed dan zonder met al dat Exige-geweld op de baan :lol:
Lotus Elise S3 S 220 - MY2012 - Carbon Grey - Touring pack - Black pack - TRD airbox - Larini exhaust
(ex) Lotus Elise S2 111S - MY04 - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - Touring pack - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron Street Series
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Geen reden tot ongerustheid, beste Sir Charles : FastEleven reed de afgelopen 3 jaren ook met een Elise MK2 met 120 pk over het circuit en dat was beslist een bijzonder prettige en niet eens zo'n trage ervaring. Al gaat zo'n Exige natuurlijk toch wel een beetje harder ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Sir Charles
Naam: Carl
Auto: S3 S220

Bericht door Sir Charles »

begrijp me niet verkeerd: ik heb me ongelooflijk geamuseerd! en het smaakt naar meer!
jullie zullen me dus nog wel vaker tegenkomen...
Lotus Elise S3 S 220 - MY2012 - Carbon Grey - Touring pack - Black pack - TRD airbox - Larini exhaust
(ex) Lotus Elise S2 111S - MY04 - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - Touring pack - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron Street Series
Cat7even
Auto: Caterham 7 1.6SS DVA

Bericht door Cat7even »

Sir Charles ... met jouw 160PK VVC heb je een prima wagen om circuit rijden te ontdekken. Eens je wat meer ervaring hebt ga je zien dat tov. een +200PK het tijdsverschil miniem is. Of je nu 120pk, 160 of 260pk hebt ... in de bochten is je maximum snelheid bepaald door je ophanging, banden en natuurlijk de piloot. Geloof me vrij ... werk daaraan en volgende keer moet jij je pinker niet meer aandoen voor die exiges, dan moeten ze werken om erlangs te komen. Er waren er weinigen die 1'56 reden vorige vrijdag en dat kan jouw wagen aan. :mrgreen:
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Bericht door dachero »

@Cat7even

gij ging nogal vlot door 8-)
Ge zag dat ge bakken ervaring had;

Ik heb nog met u gepraat bij de inschrijving aan de kamionet.

Stel uw machine hier eens voor en specs aub.
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
dachero

Bericht door dachero »

Merci aan Stivo voor deze foto
Bijlagen
4844609108_74e65c3d65_o.jpg
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Cat7even
Auto: Caterham 7 1.6SS DVA

Bericht door Cat7even »

Hoi Dachero,

Hmmm, even denken ... was jij diegene die zei nog niet circuit ervaring te hebben? Indien zo dan is alles toch best goed meegevallen, niet?

Mijn wagen is het leven begonnen als een standaard Caterham 1.6K SuperSport 133PK. Hij is nu een goeie 13 jaar oud en heeft 120000km op de teller staan. Over de jaren heen heb ik hier en daar wat dingen veranderd om hem meer te krijgen zoals ik hem graag heb, regelbare ophanging, wat grotere remmen vooraan, aeroscreen, 6 versnellings bak, LSD, carbon zetels, GPS datalogger, etc.

De afstelling is niet ideaal, andere Caterham rijders of de invoerder vinden mijn wagen bijvoorbeeld redelijk "stroef" maar zo heb ik hem graag. Hij staat nog steeds op overwegend onderstuur maar soms laat ik hem op circuit vooraan 10mm zakken om dat te veranderen in overstuur.

De wagen wordt echt als 2de wagen gebruikt, zomer en winter. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een klant in de UK ga bezoeken in Januari :mrgreen:

3 jaar geleden heeft de motor VVC kleppen gekregen, andere zuigers, droog karter, enz. en hij zou nu een goeie 180-185pk moeten hebben bij 8000rpm. Het management systeem is Emerald en de afregeling heb ik zelf gedaan mbv. een breedband lamda sonde. Hij draait echter niet 100% zuiver en heeft wat vermogen gaten dus ik ga toch eens de rollenbank opmoeten.

In straat-setup is hij momenteel 3.5 seconden langzamer (1"48.8) dan wat de snelste Engelse Race-R300's als kwalificatie tijd reden bij hun laatste bezoek aan Zolder ... nog steeds een eeuwigheid :cry: Ik denk dat ik de volgende keer nog eens probeer om korter bij hun in de buurt te komen maar eerst ga ik kijken wat ik morgen op SPA kan afknabbelen :mrgreen:
dachero

Bericht door dachero »

Cat7even schreef:Hoi Dachero,

Hmmm, even denken ... was jij diegene die zei nog niet circuit ervaring te hebben? Indien zo dan is alles toch best goed meegevallen, niet?

Mijn wagen is het leven begonnen als een standaard Caterham 1.6K SuperSport 133PK. Hij is nu een goeie 13 jaar oud en heeft 120000km op de teller staan. Over de jaren heen heb ik hier en daar wat dingen veranderd om hem meer te krijgen zoals ik hem graag heb, regelbare ophanging, wat grotere remmen vooraan, aeroscreen, 6 versnellings bak, LSD, carbon zetels, GPS datalogger, etc.

De afstelling is niet ideaal, andere Caterham rijders of de invoerder vinden mijn wagen bijvoorbeeld redelijk "stroef" maar zo heb ik hem graag. Hij staat nog steeds op overwegend onderstuur maar soms laat ik hem op circuit vooraan 10mm zakken om dat te veranderen in overstuur.

De wagen wordt echt als 2de wagen gebruikt, zomer en winter. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een klant in de UK ga bezoeken in Januari :mrgreen:

3 jaar geleden heeft de motor VVC kleppen gekregen, andere zuigers, droog karter, enz. en hij zou nu een goeie 180-185pk moeten hebben bij 8000rpm. Het management systeem is Emerald en de afregeling heb ik zelf gedaan mbv. een breedband lamda sonde. Hij draait echter niet 100% zuiver en heeft wat vermogen gaten dus ik ga toch eens de rollenbank opmoeten.

In straat-setup is hij momenteel 3.5 seconden langzamer (1"48.8) dan wat de snelste Engelse Race-R300's als kwalificatie tijd reden bij hun laatste bezoek aan Zolder ... nog steeds een eeuwigheid :cry: Ik denk dat ik de volgende keer nog eens probeer om korter bij hun in de buurt te komen maar eerst ga ik kijken wat ik morgen op SPA kan afknabbelen :mrgreen:
Ik heb skylimits al gereden en de vroemdag;

Er stond wel iemand met een Speedster die nog geen ervaring op circuit had.

Dus gij gaat rond in 1"48.8 :shock:
ik doe daar 20 seconden meer over ,denk ik.
Voor mij zal het sporadisch circuitrijden blijven.Anders moet ik ander materiaal hebben om wat beter vooruit te gaan en dat zal de vrouw niet zien zitten :oops: :mrgreen: :|
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Mr.E schreef:
Hans340R schreef:Zolder is leuk circuit na wat tips van Bart (cup260) gingen de lijnen ook een stuk beter wat uiteindelijk tot een 1,57.8 met inhouden bij de geluidspaaltjes, dus een 1,55 of nog iets lager moet erin zitten met de 340 en volgend jaar Nitrons en semi's op naar de 1,50, gewicht doet een hoop de 340 is toch 250kilo lichter dan de Cup.
Amaai, gij kunt goed tellen, 1000-1, 1000-2, 1000-3, ... want wat ik begrepen had van de briefing, is dat tijdsopname ten strengste verboden was... :lol:

Gewoon lief de db uitslagen vragen na een zwarte vlag, daar staan de tijden bij ;)
Plaats reactie