Na 2 rondjes had ik het door en maar wat afstand gelaten.
Wel spijtig dat je geen kennis kwam maken. Maar ken dat verlegen gevoel......
Ik heb skylimits al gereden en de vroemdag;Cat7even schreef:Hoi Dachero,
Hmmm, even denken ... was jij diegene die zei nog niet circuit ervaring te hebben? Indien zo dan is alles toch best goed meegevallen, niet?
Mijn wagen is het leven begonnen als een standaard Caterham 1.6K SuperSport 133PK. Hij is nu een goeie 13 jaar oud en heeft 120000km op de teller staan. Over de jaren heen heb ik hier en daar wat dingen veranderd om hem meer te krijgen zoals ik hem graag heb, regelbare ophanging, wat grotere remmen vooraan, aeroscreen, 6 versnellings bak, LSD, carbon zetels, GPS datalogger, etc.
De afstelling is niet ideaal, andere Caterham rijders of de invoerder vinden mijn wagen bijvoorbeeld redelijk "stroef" maar zo heb ik hem graag. Hij staat nog steeds op overwegend onderstuur maar soms laat ik hem op circuit vooraan 10mm zakken om dat te veranderen in overstuur.
De wagen wordt echt als 2de wagen gebruikt, zomer en winter. Het zou niet de eerste keer zijn dat ik een klant in de UK ga bezoeken in Januari![]()
3 jaar geleden heeft de motor VVC kleppen gekregen, andere zuigers, droog karter, enz. en hij zou nu een goeie 180-185pk moeten hebben bij 8000rpm. Het management systeem is Emerald en de afregeling heb ik zelf gedaan mbv. een breedband lamda sonde. Hij draait echter niet 100% zuiver en heeft wat vermogen gaten dus ik ga toch eens de rollenbank opmoeten.
In straat-setup is hij momenteel 3.5 seconden langzamer (1"48.8) dan wat de snelste Engelse Race-R300's als kwalificatie tijd reden bij hun laatste bezoek aan Zolder ... nog steeds een eeuwigheidIk denk dat ik de volgende keer nog eens probeer om korter bij hun in de buurt te komen maar eerst ga ik kijken wat ik morgen op SPA kan afknabbelen
Mr.E schreef:Amaai, gij kunt goed tellen, 1000-1, 1000-2, 1000-3, ... want wat ik begrepen had van de briefing, is dat tijdsopname ten strengste verboden was...Hans340R schreef:Zolder is leuk circuit na wat tips van Bart (cup260) gingen de lijnen ook een stuk beter wat uiteindelijk tot een 1,57.8 met inhouden bij de geluidspaaltjes, dus een 1,55 of nog iets lager moet erin zitten met de 340 en volgend jaar Nitrons en semi's op naar de 1,50, gewicht doet een hoop de 340 is toch 250kilo lichter dan de Cup.