Pagina 15 van 16

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 07 jul 2010, 12:53
door wimvanbeeck
Yves,

is dit je nieuwe kleur?

Nog enkele betere foto's

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 07 jul 2010, 13:09
door Yves
Inderdaad Herman dat zou het moeten worden, maar dan wel nog met black pack erbij. Afwachten om het resultaat IRL te zien. (nog een 4-tal weken)

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 07 jul 2010, 13:40
door Frederik
Yves schreef:Inderdaad Herman dat zou het moeten worden, maar dan wel nog met black pack erbij. Afwachten om het resultaat IRL te zien. (nog een 4-tal weken)
Is dat niet hetzelfde kleur van Chris zijn Elise (Chris dat bij FVH Motors werkt)?
DSC_0324 (Large).jpg

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 07 jul 2010, 13:42
door Yves
Inderdaad, maar dan de nieuwe uitvoering.

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 07 jul 2010, 13:44
door Frederik
Yves schreef:Inderdaad, maar dan de nieuwe uitvoering.
Is knap, al is de wagen iets lichter dan op de foto. Zou es een kleurcorrectie moeten doen, maar wilde snel posten.

Ik vind Chris zijn Elise trouwens een erg maf dingetje...

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 20 jul 2010, 15:31
door Hans340R
Ik heb gister gereden met de nieuwe Elise R MKIII
En ik moet zeggen hij erg mooi! 8-) Duidelijk mooier en strakker dan haar voorganger de MKII, de waarde zal waarschijnlijk behoorlijk zakken van dat model..

Maar goed, als het goed is rijd hij er niet anders op maar de beleving is er wel uit! Wat een volwassen auto is het geworden (ik had zelf nog nooit met een Elise MKII gereden) Hij stuurt zoals een Lotus dat natuurlijk wel maar ikzelf zoekt wat meer beleving in een auto en dat heb ik niet gevonden in deze R de powerband is ook veels te kort (6500 - 8000 :? ) misschien geeft een SC wat meer plezier of gewoon een 1,6 want (in Nederland) €9000,- meer vind ik deze R het niet waard.

Tja dan kom je op die lange discussie MKI vs MKII dat blijft persoonlijk, maar ik ga op zoek naar een goed regenpak want de 340R ga ik hier niet voor inruilen dan maar geen dak boven mijn hoofd! Maar een plaatje blijft het! Super facelift van Lotus!!

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 19 aug 2010, 10:18
door bAAx
Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:

"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."

Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.

"Te genieten zolang het nog duurt".

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 19 aug 2010, 10:40
door wimvanbeeck
bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:

"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."

Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.

"Te genieten zolang het nog duurt".
De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:

trager, niet zuiniger, betere remmen ( ABS )
wel WATERDICHT en ......................mooier ? !!!!

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 19 aug 2010, 10:50
door bAAx
wimvanbeeck schreef:
bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!

George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:

"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."

Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.

"Te genieten zolang het nog duurt".
De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:

trager, niet zuiniger, betere remmen ( ABS )
wel WATERDICHT en ......................mooier ? !!!!
De airbox maakt ca.1l /100 km
Die eraf halen en opnieuw testen

Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011

Geplaatst: 19 aug 2010, 12:56
door Hans340R
De nieuwe Elise is 200 kilo zwaarder dat is het verschil!