Re: News from Lotus : New Lotus Elise Model Year 2011
Geplaatst: 07 jul 2010, 12:53
Yves,
is dit je nieuwe kleur?
Nog enkele betere foto's
is dit je nieuwe kleur?
Nog enkele betere foto's
Is dat niet hetzelfde kleur van Chris zijn Elise (Chris dat bij FVH Motors werkt)?Yves schreef:Inderdaad Herman dat zou het moeten worden, maar dan wel nog met black pack erbij. Afwachten om het resultaat IRL te zien. (nog een 4-tal weken)
Is knap, al is de wagen iets lichter dan op de foto. Zou es een kleurcorrectie moeten doen, maar wilde snel posten.Yves schreef:Inderdaad, maar dan de nieuwe uitvoering.
De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!
George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:
"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."
Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.
"Te genieten zolang het nog duurt".
De airbox maakt ca.1l /100 kmwimvanbeeck schreef:De Elise 1.6 is zuiniger op, ........... papier, maar wat in werkelijkheid, ik ben met 2 andere Lotus fanaten 1 week gaan rondtoeren in het Zwarte Woud, zeer mooie ritten gedaan, ik met de Elise 1.6, de 2 andere met een Elise MK I met een korte versnellingsbak ( 1 van 2000 met 50.000 km en 1 van 97 met 110.000 km ), resultaat over meer dan 3.000 km, bij elke tank beurt moest ik ongeveer 1 liter méér tanken op dan ongeveer 400 km afgelegd ( de 2 MK I's verbruikten hetzelfde ), telkens opnieuw, zelfs bij lange ritten op de snelweg zelfde resultaat, niet tegenstaande mijn 6° versnelling, enkel bij de laatste gemeenschappelijk tankbeurt had ik een voor deel van 0.5 liter en dat was toen we 400 km in de gietende regen gereden hebben, dus wat hebben we gewonnen qua Elise op 14 jaar tijd:bAAx schreef:Ik heb nog een fijne quote over de nieuwe 1,6.. en niet van de minste!
George Howard Chappell van Aston Martin Racing geeft in het magzine "Racecar Engineering" vol 20 n°8 commentaar over de nieuwe reglementen voor de 24u van Le Mans waar blijkbaar, tot ongenoegen van sommige teams, hybride oplossingen voorgetrokken worden tov andere mogelijke strategiëen om meer efficënt te gaan rijden, bvb een streven naar licht gewicht. Hij vergelijkt hierbij wat Porsche doet, met de nieuwe Elsie:
"When you look at what Porsche is doing with its hybrid, it's a lovely engineering solution but, if you go and look at something like a Lotus Elise, the latest version has a smaller capacity engine and reduced emissions, but is still a very nice sports car. It accelerates quickly and goes around corners quickly. Those two cars are the two extremes of solutions to the same problem."
Naast het placeren van een fijn compliment raakt hij hier imho aan de essentie van de 1,6: het is een stap naar de toekomst, een wagen zoals wij ze leuk vinden maar die toch meer harmonieert met de noodzaak van meer efficiëntie.. maar wat daar nog bijkomt, en hij er niet bijvertelt (en dat wordt nog maar eens geïllustreerd door de aankondigingen van zowel Honda als de M-division van BMW dat binnenkort al hun "performance" modellen gaan aangedreven worden door turbomotoren van een kleinere capaciteit) is dat dit keer die wagen nog wordt aangedreven door een (fijne) atmosferische verbrandingsmotor.
"Te genieten zolang het nog duurt".
trager, niet zuiniger, betere remmen ( ABS )
wel WATERDICHT en ......................mooier ? !!!!