Pagina 14 van 78
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 31 mei 2010, 10:40
door Yves
idem Frederik rij ook meestal met handschoenen, hoe het dan overkomt voor anderen trek ik mij niet aan, het stuur ligt gewoon beter in de hand, tevens maak je met eventuele ringen geen krassen in het stuur of versnellingspook. En al gaat het niet sneller, het idee is al veel.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 31 mei 2010, 10:44
door jokke_vlo
Gloves heb ik, zelfs met een fout merk op

maar OMG dat kan ik echt niet maken op de openbare weg

.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 31 mei 2010, 10:55
door bAAx
jokke_vlo schreef:Gloves heb ik, zelfs met een fout merk op

maar OMG dat kan ik echt niet maken op de openbare weg

.
dude, get over it

je kan ook gewoon over de taalgrens gaan rijden eh

daar kannen ze u niet (allé hoop ik dan voor u)
wat ik maar wil zeggen is: als het functioneert (en voor mij doet het dat), then why the f*ck not?

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 01 jun 2010, 23:16
door jokke_vlo
Eindelijk terug, morgen in de vooravond een klein ritje doen.
De waterkoeling was nog niet binnen, dat is dus voor binnen 3 weken.
Het afneembaar stuurtje vind ik niet super geslaagd qua looks, maar het ligt wel enorm goed in de hand.
Denk wel dat Verhiest vergeten is de luchthappers af te werken. Er steken vanvoor nu echt twee oranje slangen in zonder afgewerkte aanzuigmond.
Vrees dat hij dat vergeten is.......
De bredere gaspedaal (die ook iets naar voor komt) is volgens mij (morgen test ik) perfect om beter te kunnen tiphielen.
Curieus of de auto nu anders aanvoelt, stuurt, en of ik voel dat er iets meer power inzit door de poelie.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 01 jun 2010, 23:18
door jokke_vlo
Heb met Verhiest ook wat zitten praten over die uitslaande kont die ik twee keer had.
Het lijkt hem en ook mij dus, vooral door het harde remmen en tegelijk insturen. Bij Porsche bv leren ze je dat, remmen tot in de apex.
Echter de kont van een exige is hiervoor te licht bij het remmen. Volgens hem moet je remmen voor het insturen en moet je gedoseerd gas geven doorheen de hele bocht, terwijl de kont zich lichtjes mag zetten....
Mensen met ervaring hier? Is voor mij een andere benadering en anders dan wat een andere instructeur me aanleerde.....
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 01 jun 2010, 23:23
door Dim
wat ga je allemaal extra koelen vgl met standaard ?
Ventilatoren op de intercooler ?
Extra luchthappers in de zijpontons ?
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 01 jun 2010, 23:28
door jokke_vlo
Luchthappers zitten waar verstralers in rooster zaten. Maar mij lijkt het niet afgwerkt !
Waterkoeling idd op het hele zootje
Maar ik wil vooral wat info over de eventueel aan te passen rijstijl betreffende het bochtenwerk.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 02 jun 2010, 08:02
door Capitol
Porsche is soieso gekend als heel speciaal om mee te rijden, die vereisen een andere rijtechniek door de speciale plaatsing van de motor. Ik denk dat Thierry genoeg ervaring heeft met Lotus om te weten hoe deze moeten gereden worden.
Ik denk dat voor niet-professionelen bijna altijd gezegd wordt: remmen voor het insturen.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 02 jun 2010, 08:26
door a_fond
Remfase best altijd rechtdoor om de wagen zo min mogelijk te desequilibreren.
Gas fase is vaak al ver voor de apex, anders kom je zoals een slak uit de bocht.
Dus: rechtdoor remmen, degressief remmen, insturen met alreeds gedoseerdgas richtend naar apex
zo is de wagen altijd hevig aan krachtwerking en controleer je hem beter.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Geplaatst: 02 jun 2010, 08:57
door jokke_vlo
Thanks, ik denk dat mijn fout is, oa in de overgang van het ene merk naar het andere (plezantere) merk.
Zal is wat gaan oefenen een van dezer.