Mindp0wer Elise MK2 2001

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Re: Mindp0wer Elise MK2 2001

Bericht door Emiel »

Ik zou zeker een Alu rad steken.

Mocht je extra technische handen nodig hebben, en mocht ik die dag/dagen, tijd hebben, dan wil ik wel dagje komen sleutelen.

Zit helaas met werk in buitenland dus kan niks beloven. Je woont redelijk in de buurt dus dat scheelt ;)
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Ik heb mijn radiator zelf vervangen. Is echt niet zo moeilijk ze. Wil wel komen helpen, vraag is alleen wanneer ? :? Zo ver is het niet :) ;) . Wel een dag werk ze.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

Aan alle behulpzame mensen, dank je wel :!: Datum: tbd

De radiator stond op todo list, gisteren ook eens goed gekeken en het is nog de originele, die draait dus al heel wat jaren/km's mee.

Ondertussen heb ik de raad gekregen om eerst de clam te verwijderen en dan te bestellen. Maar dat gaat weer extra dagen lotusloos betekenen, mijn ongeduldige aard wil hier weer de bovenhand nemen ...

Op dit moment wil ik het volgende vervangen:

* radiator: het ding is aan vervanging toe
* ventilator: deze is nu tijdelijk bevestigd, vanwege losgekomen en heeft wellicht wat schade (roest)
* trekstaaf voor trekoog: had ik al aangekocht

Verder heb ik een blokkerende warmteregelaar, sterkte kan nog geregeld worden, warm naar koud niet meer.
VRAAG: moet ik hiervoor iets vervangen of is dit gewoon iets wat blokkeert wat als de clam er af is, zonder extra aankopen kan opgelost worden?

Moet ik radiatordarmen vervangen? Geen idee.

Wat dacht ik aan te kopen:

* alu radiator: pro alloy full alu race radiator of aluminium tripple pass race radiator ?
* ventilator: de originele
* bevestigingen: fitting kit
* radiatordarmen ??: ik weet even niet waar dat te vinden, maar is het nodig?
* stukken voor warmteregelaar ??

Graag advies/raad, it's very much appreciated :!:
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
XRaid
Naam: Peter
Auto: Elise MK2

Bericht door XRaid »

Ik weet niet of het de beste oplossing is maar zo heb ik het gedaan :

Radiator ==> pro alloy full alu race radiator (ik had er reeds een alu inzitten maar die bleek ook te lekken als er druk op kwam, foutje ergens zeker. Vervangen door een nieuwe en geen last meer :) )
Darmen ==> niet vervangen, gewoon de "oude" opnieuw
Ventilator ==> jij spreekt hier over 1, terwijl er bij mij 2 op de radiator zitten ? Maar ik heb ook gewoon de "oude" terug gezet. Zo lang deze werken zie ik niet in waarom ze te vervangen.

En waarom eerst clam en dan pas bestellen ? Bij mij was het "plug and play" zoals ze zeggen :lol:
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Mijn ventilator is vorig jaar losgekomen, wellicht zijn de bevestigingen doorgeroest, tijdelijk terug bevestigd, dacht dus het ding in één keer mee te vervangen ... vergeet niet dat deze zaken 10 jaar oud zijn en ik heb er maar ééntje ...

Ayrton Senna
Emiel

Bericht door Emiel »

Radiateur, Ik heb destijds de pro alloy in mijn s2 gezet. Mooi stukje kwaliteit. Maar de vraag is, is het 100 euro waard tov de andere die je liet zien ? Ik heb geen idee.

Darmen ? behalve die in menselijk lichaam weet ik die op de auto niet te vinden ? Heb je daar een ander woord voor ? ;)

Is de kachelradiateur nog wel goed ?

Ventilators, ja kan een nieuwe erbij zetten ? Maar de oude eerst eens bekijken lijkt me geen fout idee? Met geld strooien kan altijd nog. Veel ventilators in auto's worden amper tot nooit vervangen, na 200.000/300.000 km niet. Je kan pech hebben maar weegt de nieuw prijs daar nu tegen op ?

Kan de tip van eerst clam demonteren wel waarderen. Dan zie je wat je ECHT nodig hebt en geen onnodig geld uit geeft of te weinig/verkeerde onderdelen besteld. Kan best nog ergens wat vast zitten qua schroeven etc. Kun je originele meebestellen bijvoorbeeld.
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Emiel schreef: Darmen ? behalve die in menselijk lichaam weet ik die op de auto niet te vinden ? Heb je daar een ander woord voor ? ;)

Is de kachelradiateur nog wel goed ?
Darmen = slangen, excuses voor het BE dialect. Maar deze zijn voor de Toyo motor ...

Hoe weet ik of de kachelradiator defect is?
Ik krijg nog warme lucht, sterkte/volume kan ik ook regelen, enkel naar koud omdraaien lukt niet. Da's heet in de zomer ...

Ayrton Senna
Emiel

Bericht door Emiel »

Zeg, ik kom hier als "buitenlander" , zal mij moeten aanpassen ;)

Maar klinkt meer alsof er schakelaar defect is of schuifmechanisme vast ivm de warme/koude lucht.

Waarom andere darmen ? Zijn de huidige versleten ?
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Emiel schreef: Waarom andere darmen ? Zijn de huidige versleten ?
Geen idee, wil in één keer alles goed doen, maar dan zal eerst de clam eraf moeten halen.

Ayrton Senna
mindp0wer

Bericht door mindp0wer »

Zaterdag zelf begonnen aan het losmaken van de clam. Nog drie boutjes onderaan en de clam is los. Het werd te donker om de clam vandaag volledig los te maken.

Nog bedankt Exploded voor de aanbieding om maandagavond te helpen maar ik was zelf te laat thuis om nog nuttig werk te verrichten.

Hier en daar een gebroken of ontbrekend boutje, die zullen dus ook vervangen worden.

Morgen kan ik de schade bekijken en de bestelling dan ook wellicht plaatsen.

Ayrton Senna
Plaats reactie