Dirk510 schreef:Want op 123 gaat m'n vent zijn baard eraf
dan ligt er weer een "blutsekakker" naast me in bed!
effe de mensen verder helpen ...
blutsekakker (de ~ (m.), ~s)
Een blutsekakker is een pasgeboren vogel die dus nog niet vliegenswaardig is en pluimloos. Dit soort vogeltjes is meer kop dan vogel en ze durven al eens uit het nest vallen (vandaar de bluts denk ik). Mogelijks ook buiten west-vlaanderen bekend.
Gisteren vond ik een dode blutsekakker onder de boom.
Dirk510 schreef:Het is me opgevallen, dat er heelwat nieuwe mensen op de YLD deelnemerslijst staan.
Bij de vorige edities werd er via het forum opgeroepen tot
"treintje rijden tot in Ieper"
Wie wil er dit jaar de ex NMBS er Etienne Schouppe van het forum zijn.
of word er een extra Topic geplaatst op evenement Ypres Lotus Day
Ik vroeg het mij ook al af. Lijkt me gewoon super om al in treintje naar Ieper te rijden
Treintje vanuit Brugge (8h - parking Kinepolis): - Red Baron en Jelleken (Dax Rush)
Treintje vanuit... -
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Treintje vanuit Antwerpen (7u - parking Q8 Ranst op E313/E34 richting A'pen voor mensen uit Kempen en Limburg)
- Christopher (Elise S2)
- Bart P ( Elise S2 )
Treintje vanuit Brugge (7h30h - parking Kinepolis) - Red Baron en Jelleken (Dax Rush) -
Treintje vanuit Antwerpen (7h - parking Q8 Ranst op E313/E34 richting A'pen voor mensen uit Kempen en Limburg) - Christopher (Elise S2) - Bart P (Elise S2) -
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Was al vergeten dat het allemaal wat vervroegd was, dus uur aangepast, net zoals Stijn dat ook heeft gedaan.
Gelieve te quoten en verder aan te vullen!
Treintje vanuit Brugge (7h30h - parking Kinepolis)
- Red Baron en Jelleken (Dax Rush)
- ...
Treintje vanuit Antwerpen (6h30 - parking Q8 Ranst op E313/E34 richting A'pen voor mensen uit Kempen en Limburg)
- Christopher (Elise S2)
- Bart P (Elise S2)
-...