13/05/2010 - Ypres Lotus Day 2010 (comments & foto's)

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Re: 13/05/2010 Ypres Lotus Day (comments & foto's)

Bericht door Bzguy »

voor mij zichtbaar, zeer moooie foto's, al mis ik 'Den Excel' :mrgreen:
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Nog veel foto's (ook foto's van de afspreekplaatsen)

http://superseven1.magix.net

Linksboven "Ypres Lotus Day" selecteren.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Al verder gekeken voor contactslot Hans ?
Bijlagen
b463.jpg
b463.jpg (18.89 KiB) 2596 keer bekeken
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:Al verder gekeken voor contactslot Hans ?
ja hoor Herman (zie enkele posts hierboven) : het elektronisch gedeelte is stuk (interne contactpunten afgesleten), en vervangstuk is al besteld :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Nog filmpje ... YLD is YouTube aan het overspoelen ... and I like it :-)

http://www.youtube.com/watch?v=AkYTefJsjIo
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Frederik schreef:Nog veel foto's (ook foto's van de afspreekplaatsen)

http://superseven1.magix.net

Linksboven "Ypres Lotus Day" selecteren.

hier staan ook enkele foto's op zie ik, van het in gang duwen van de blauwe Esprit ad Apero stop :)
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Zo, eindelijk de rust gevonden om een stukje te dichten over deze mooie stuurmansdag.
Ik wilde me er niet met een jantje van leiden van af maken, dat heeft de organisatie immers ook niet gedaan, en ik wil met een te korte reactie die de dag geen recht aandoet niet in de boeken komen als 'Red-Bull'- achtige reactie ;-)

De avond voorgaand aan de Ieperse Lotusdag keurig de wagen volgetankt, leeggezogen en van binnen wat schoongemaakt. Van de diverse wetenswaardigheden over de dag had ik met copy/paste uit de diverse draadjes een documentje gemaakt (telefoonnummers, stopplaatsen, dat soort dingen)

Nog een Fluo Jas in de wagen gelegd, handdoek (je weet maar nooit) doppenset (je weet maar nooit) en natuurlijk mijn vaste setje met tangetje, flex schroevendraaiers, Elanscan diagnosekabel + software, multimeter, gereedschapje voor versnellingskabels en wat andere kleine zaken in de wagen, netjes op hun eigen vaste plek (je weet maar nooit) Als laatste het koffiezetapparaat klaargezet zodat ik op de dag zelf alleen maar de knop om hoef te zetten (ik haat vroeg opstaan...)

Die ochtend... motregen... Om 06:20 opgestaan en de wagen gehaald uit de garage en voor de deur gezet (ik woon midden in de oude stad van Delft, dus dat geeft wat extra logistieke uitdagingen :-)) Op de terugweg kwam ook mijn navigator al aan uit Amsterdam. Hij heeft geloof ik vanwege zijn late dienst maar een uurtje geslapen alvorens hij naar mij is gereden (ongeveer een uurtje), dus relatief gezien had ik een luxe positie.

Vlug een bakkie gedaan (koffie drinken dus voor de niet Nederlanders) Navi geplaatst en om 06:40 vertrokken naar de A-13 waar we hadden afgesproken met Paul en zijn vrouw en Jack-Russel (zouden dat verdomme de enige hondjes zijn die passen in zo'n Elan?) Paul was met de Blauwe Elan.

Na even gewacht te hebben kwamen ook die aan, en zijn we in mini-Elan treintje vertrokken richting het Ieperse. Paul Voorop, en hij kwam er gelukkig al snel achter dat keurig 100 rijden ons een late start zou bezorgen dus hij paste het tempo al vlug aan. Als straf begon het vrijwel meteen al te regenen Na ca. 15 minuten werden we ingehaald door een gestreepte wagen met blauwe lampjes en blauwe uniformen erin. Gelukkig negeerden ze ons en cruisten rustig door.

Voorbij Antwerpen kwamen we de eerste lotusjes al tegen die aan het vrolijke zwaaien te zien op weg waren naar (hoe kan het ook anders) het zelfde Ieperse evenement! Nu begon ik er echt zin in te krijgen. Vanaf vlak voor Gent begonnen we ons toch serieus af te vragen of er in België zoiets bestaat als wegenbelasting. Langzaam werd mij duidelijk (na een half uurtje slalommen om de potholes in de weg) dat links het spoor het beste is, toen zijn we verder voornamelijk op de linkerhelft gebleven.

Precies 250 KM sturen later, draaiden we de Markt van Ieper op en kwamen de vrolijke kleuren van de lotussen op de markt ons tegemoet. Parkeren was prima geregeld zo met de fluo-mannuh. Het bleek een goede indicatie van het verloop van de verdere dag (Alles prima geregeld!) In het cafe al gelijk wat bekende gezichten gespot van het mosseltjes eten, dat geeft gelijk een vertrouwd gevoel.

Dit was mijn eerste rit met alleen maar Lotussen, ik was dus benieuwd wat ik moest verwachten. De reden dat ik actief ben op het Belgische Lotusforum is, behalve de uitnodiging hiertoe van Frederik, de gemoedelijke sfeer die er heerst. Dat spreekt gelijk aan en maakt dat ik vol vertrouwen was over het slagen van deze dag.

Natuurlijk eerst een kop koffie erin gegoten, zo'n heerlijk broodje gegeten en even het toilet bezocht (ik moest inmiddels pissen als een berggeit) Wat zie ik op het toilet? ... Lotus papier! Over goede Omens gesproken ;-)

Daarna even de wagens bekeken (Mooie Elan Peter!), wat nieuwe mensen gesproken (Natuurlijk de Engelsen!) en alvast wat foto's gemaakt. Na wat rondbanjeren hebben we spontaan wat Nederlanders verzameld om gezamenlijk te starten. Volgens mij was het Dirk die ons vertelde dat we nu moesten starten, dan kwamen we nog op de Belgische televisie :-) Dat is wonderwel gelukt.

Dit was ook mijn eerste ervaring met een bolletje pijltje roadbook, van mijn navigator weet ik het niet helemaal zeker. In het begin was het wat onwennig en moesten we even aan elkaar wennen. Er zat gelijk een aardig tempo in. Ik had me voorgenomen om rustig te gaan touren en van het landschap en de wagens te genieten. Maar toen gebeurde er een ware ramp! Al snel bleek dat de uitgestippelde route alleen maar heerlijke stuurmansweggetjes bevatte! Dat had ik nog nooit meegemaakt op een rit (meestal alleen saaie N-wegen) Ik heb me nog even ingehouden, maar het was sterker dan ik. Er moest gevlamd worden!

Vanaf de eerste stop dan maar de Elan op de max gereden. (waar het ging) Ik was blij met mijn nieuwe voorbanden, en nog veel blijer met alle werk wat ik in de wagen heb gestoken dit voorjaar. Het was alleen wel jammer dat ik de remmen nog niet had gedaan. Het was leuk spelen op de weggetjes met de elises en exiges en in de bochten en het accelereren was het goed bij te houden allemaal. Dan is het dubbel zo vervelend als je steeds als eerste moet remmen. Bovendien kreeg ik ook nog eens last van versleten blokken en fading. Aangekomen in Delft lijkt de toch al beroerde remcapaciteit bijna gehalveerd!

Wat me verder opviel aan het rijden: Buiten de bebouwde kom ging het als een dolle tot op het gaatje. binnen de bebouwde kom, of dorpen of bebouwing langs de weg, bij onoverzichtelijke stukken,.... gewoon 40 tuffen, spelende kinderen, fietsers, wandelaars stapvoets passeren en vriendelijk bedanken voor hen die ons lotusrijders voor lieten gaan (bijna iedereen!) Dat is nou een rijstijl die uitstekend bij me past, dus dit was echt genieten geblazen (letterlijk). Dan maar geen biertjes en 2 handen aan het stuur lekker de dag uitrijden.

En dan de vele mensen die in de deuropening of in de tuin stonden te kijken en te zwaaien. Dat zou in Nederland niet lukken. Dan zouden mensen ook wel wuiven, maar dan met een gebaar dat je niet zo hard moet rijden (ook als je 30 rijdt) en natuurlijk ook veel zwaaien met die ene vinger. of gewoon midden op de weg gaan lopen / fietsen om je er lekker express niet door te laten met je kut sportwagen... (niet mijn woorden!) Nee, dit is zeker voor herhaling vatbaar.

En dan de mosterd... sjah... Die was inderdaad pittig! Een eenvoudige maar prima lunch om de calorieën weer op peil te brengen. Alleen was de Ham die we vergeleken bij de eerste stop kregen voorgeschoteld natuurlijk een aanfluiting ;-)

Navigeren ging steeds beter en er werden minder fouten gemaakt (of ik werd minder eigenwijs, dat zou ook nog kunnen) We reden een aantal malen voorop (ook lekker doorrijden) en als je dan verkeerd rijdt zie je in je spiegel de hele sliert verkeerd rijden.

het laatste stuk (GPS) was helemaal briljant. Ik was even gestopt omdat we achter tourende Elises reden. Dat is natuurlijk prima, maar daar had ik weinig zin in. De enige (NL) Elise die nog achter me aanreed vroeg wat er aan de hand was. Ik zei dat ik het saai vond zo en gewoon even wilde afwachten zodat er weer wat ruimte zou ontstaan tussen de wagens. Dat was een plan wat in goede aarde viel. Toen ook nog bleek dat we op het laatste stuk zaten de GPS ingesteld, en gaan!

helaas bleek dat de GPS mijn snelheid niet bijhield waardoor we een extra stuk hebben gereden wat niemand anders heeft gezien ... Al veel te snel kwamen we aan bij het diner.

Om exact 24.00u. kwamen we weer aan in Delft na een bijzonder saai en slaapverwekkend stuk autosnelweg.

Ik besef me dat ik nog heel veel ben vergeten op te schrijven, dus ik zal dit verhaal met enige regelmaat aanvullen met dat wat me te binnen schiet :-)

Frederik, Lindsy, Dirk, Herman, Pascal, Vich (ik ben slecht in namen, ben ik compleet zo? anders excuses!) Hartelijk dank voor de perfecte organisatie van deze TOP dag en tot volgend jaar!

Greetings,
Henk-Jan, alias HJ2
Laatst gewijzigd door HJ2 op 15 mei 2010, 16:53, 1 keer totaal gewijzigd.
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Bzguy

Bericht door Bzguy »

Herman schreef:
hier staan ook enkele foto's op zie ik, van het in gang duwen van de blauwe Esprit ad Apero stop :)
idd, en noenkel Herman staat er prima op 8-)

Was toch ook n memorabel moment :)

Martin Luther King, Jr.
1963
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Copy text van HJ2
"het laatste stuk (GPS) was helemaal briljant"

Ter info er is "nooit geen" enkele etappe voorzien om op GPS te rijden...

Dit was een prachtig beetje kaartlezen...met een gedetailleerd stuk staf kaart.. en dit is goed opletten op de kruispuntjes..beekjes..hoogspanningskabels, kapelletjes, gebouwen.. enzvt...ja hoor, ze staan er allemaal op... ik neem op zulke momenten dit stukje kaart zelf als chauffeur ter hand en span het over mijn stuur en hou steeds de rijrichting bovenaan... ge moet om zo te zeggen altijd naar boven rijden door uw kaart steeds om te draaien.... dit is mijn manier om snel kaart te lezen... nee nee geen gps.. :lol: .

Een grote proficiat aan den Dirk om zulk prachtig road-book gemaakt te hebben... dit is gewoon uren en dagen zwoegen en piekeren..en constant tot ad druk ervan veranderingen aanbrengen...
Laatst gewijzigd door Herman op 15 mei 2010, 15:31, 2 keer totaal gewijzigd.
HJ2
Naam: Henk-Jan
Auto: Elan M100 S2 Turbo '95

Bericht door HJ2 »

Nou, dat kaartlezen zagen wij helemaal wel zitten. alleen het vinden van "punt A" was een probleem. De rest wordt dan erg lastig natuurlijk! :lol:
If you always do what you always did, you always get what you always got.
Plaats reactie