19&20/09/09 : VAB Autohappening - Zolder [foto's & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: 19&20/09/09 : VAB Autohappening - Zolder [foto's & comments]

Bericht door Frederik »

Herman schreef:ja....t'is fout ik weet het...maar het woord snelweg heeft plots een andere betekenis--- en de belgische mannen vd wet, flitsen waar er véél pakkans is '(ping ping ping) ipv te flitsen rond risico gebieden, zoals scholen of winkelcentra enzvt... al die verhaaltjes over veiligheid enzvt, t'is allemaal larie en apekool, t'is gewoon kassa kassa volgens "hun" over duidelijke werkwijze....
Klopt Herman, ik heb op mijn andere fora al meerdere uren/dagen gediscussieerd daarover :)
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Wij hebben een winkel gehad in Mechelen waar ze op 5 jaar tijd 7 keer hebben ingebroken door de vitrine in te slagen en de nodige schade zoals een op de grond gesmeten kasregister wat trouwens altijd LEEG openstond. Altijd op een zaterdag nacht omdat de Euroshopping op zondag gesloten was.
Werd ik op een zaterdag avond gefiltst 50 meter voorbij het punt waar het van 70 naar 50 ging! :evil: 100 meter verder staat daar zo'n pipo met een orange salami die teken doet dat we op een parking moesten rijden staan daar 5 combi's waar aan elke combi wat volk staat aan te schuiven zoals bij den bakker op zondagmorgen! :x
Ik begin daar te tellen, dus 2 in de flitswagen, dien met dien salami en per combi 2 man maakt dus 13 flikken die daar een beetje hun tijd stonden te verdrijven terwijl de gangsters juist de week daarvoor dus voor de 7° keer onze winkel en nog een paar zaken hadden bestolen!!!!!
Heb mij daar effe goe kwaad gemaakt en bijna den bak ingevlogen omdat ik daar is effe deftig mijn gedacht gezegd heb!
Gewoon poen pakken daar gaat het over! :?
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Als het bij een binnenpretje blijft valt er niets over te zeggen. 't Was zo dat ik het bedoelde. Als ze natuurlijk openlijk 'shit' zeggen, zoals op het einde van het filmpje kan dit natuurlijk niet. Die agent zou in principe moeten worden vervolgd wegens "Smaad en belediging aan de openbare weggebruiker". ;)
Doet mij echt denken aan vroeger op school. Wij hebben toen met een aantal voet bij stuk gehouden en uiteindelijk werd de foute leraar verplaatst, nog voor het laatste trimester, nadat hij ons herhaaldelijk telkens met strafstudies opzadelde terwijl dat wij met onze brave communiezieltjes alleen maar voorbeeld-leerlingen wilden zijn, echt waar. :roll:

Wat de argumentatie van "het kassacucces vs. de verkeersveiligheid" betreft is men inderdaad fout bezig. Akkoord. Als de kassa maar rinkelt. Kan ook moeilijk anders, met 2 in de wagen en nog 4 op kantoor, daar de loon- & materiaalkosten van dekken en nog winst maken ... Goed management of behoorlijk bestuur heet zoiets. :lol:
(Ze zouden beter in het midden van een druk kruispunt gaan staan en daar met hun handen in de lucht in weer & wind het verkeer regelen, nee, daar staan ze dan met de handen in hun zakken te KIJKEN naar het verkeer, enkel als de zon schijnt.) 8-)
De plaatsing van flitspalen langs de snelwegen is ook zogezegd voor de verkeersveiligheid. :?
Maar wacht maar tot binnenkort alle verkeerslichten op gemeente- en gewestwegen gekoppeld worden en men de gemiddelde snelheid zal berekenen. Dan kan je wel braaf telkens 70 rijden ter hoogte van de verkeerslichten, voor de overtreding ertussen, die men in sé eigenlijk niet vaststelt, krijg je dan ook een 'minnelijke schikking' in de bus. Wacht maar af, het gaat die richting uit. :cry:
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Hoor het mijn pa nogaltijd schoon vertellen :

Zijn nonkel belde vanuit zijn slaapkamer iets na middernacht de Politie op met de noodoproep "Ze zijn hier aan het inbreken, U moet onmiddelijk komen!!" waarbij hun antwoord was: "laat ze doen, hou jullie zeer stil, we zijn daar binnen het half uur.". Hij haakte in en belde onmiddelijkterug met de melding "Ge moet niet meer komen, ik heb ene doodgeschoten en den anderen is gevlucht." waarbij hun antwoord was: "hou u kalm, blijf waar je bent, we zijn daar binnen de 5min".

Begrijpe wie begrijpe kan!

Het is duidelijk dat de meeste Politiemensen gewoonweg broekschijters zijn die de job als Politieagent hebben gekozen om op hun luie krent gemakkelijk geld verdienen. Om achter het hoekje te staan en boetes uit te schrijven en te staan flitsen dat vinden ze zeer leuk, maar optreden bij echte problemen...

Vrienden van mijn vader hebben een fotowinkel, zij verkopen daar ook TV's, fototoestellen en dergelijke eletrisch apparatuur en er werd een jaar geleden ongeveer bij in de namiddag dus bij klaarlichte dag ingebroken ofte eerder een holdup gedaan. Terwijl de vrouw die in de winkel stond en onder schot werd gehouden met een pistool waren de andere 2 gangsters de winkel aan het leegroven, zij waren gewoon alles in een camionetje aan het laden. Haar man dat foto's aan het ontwikkelen was merkte het op en heeft de kinderen met spoed weggebracht (in een kot geduwd) en onmidelijk de Politie gewaarschuwd.

25 minuten later waren ze daar met hun toeters en bellen aan (luide sirenes - alle flikkerlichte), uiteraard waren de vogels al lang gaan vliegen. Toen de eigenaar van de winkel de proef op de som nam en van het politiebureau naar zijn zaak reed duurde dat GEEN 6 minuten. Men zou verdomme de Politie een proces moeten kunnen aandoen, maar jammer genoeg kan dit niet. Het is een schande!

ps. ik wil dan ook niet alle politiemensen over dezelfde kam scheeren, er zijn echt wel nog goede politiemensen, maar ik krijg meer en meer de indruk dat zij een zeer zeldzaam ras aan het worden zijn.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

electroshock schreef:Maar wacht maar tot binnenkort alle verkeerslichten op gemeente- en gewestwegen gekoppeld worden en men de gemiddelde snelheid zal berekenen. Dan kan je wel braaf telkens 70 rijden ter hoogte van de verkeerslichten, voor de overtreding ertussen, die men in sé eigenlijk niet vaststelt, krijg je dan ook een 'minnelijke schikking' in de bus. Wacht maar af, het gaat die richting uit. :cry:
Bij ons in de buurt staan er al enkele verkeerslichten die bij overschrijding van de maximale snelheid op rood springen als je eraankomt. Dan ben je verplicht te stoppen voor het rood. Hou je U aan de snelheid dan blijven ze oranje pinken.

Dit vind ik dan een veel betere manier van mensen -dwingen- trager te rijden.

Echter moet ik opmerken dat de meeste flitscontroles helemaal foutief geplaatst worden. Ik wil zeggen dat men op zwarte punten zelden of nooit zal flitsen, maar men wel aanwezig is op plaatwen waar mensen mogelijks (en niet altijd met opzet) snel(ler) rijden. Aan scholen zie ik zelden of nooit flitstoestellen of anonieme fliters staan. Op de snelweg net op dat stukje waar het bergaf gaat dan weer wel. Of op lang rechte stukken met weinig verkeer.

Zo ben ik enkele jaren terug geflitst geweest op de autosnelweg aan 121km/u (werkelijke snelheid) (zie thread van mijn ander forum) en dit vind ik dus echt belachelijk. Ik vind hun tollerantie systeem op geen kloten trekken en 9 op de 10 van de flitscontroles gewoon zakkevullerij is. Tolleranties op de autoSNELweg moeten hoger zijn dan in vb. de bebouwde kom. Maarja als we het -eerlijker- gaan spelen dan zal het zoveel niet meer opbrengen en iets moet dan toch de staatsschulden mee helpen aflossen. Let op mijn woorden, er zullen de eerste jaren nog meer geflitst worden.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Hoor het mijn pa nogaltijd schoon vertellen :

Vrienden van mijn vader hebben een fotowinkel, zij verkopen daar ook TV's, fototoestellen en dergelijke eletrisch apparatuur en er werd een jaar geleden ongeveer bij in de namiddag dus bij klaarlichte dag ingebroken ofte eerder een holdup gedaan. Terwijl de vrouw die in de winkel stond en onder schot werd gehouden met een pistool waren de andere 2 gangsters de winkel aan het leegroven, zij waren gewoon alles in een camionetje aan het laden. Haar man dat foto's aan het ontwikkelen was merkte het op en heeft de kinderen met spoed weggebracht (in een kot geduwd) en onmidelijk de Politie gewaarschuwd.

25 minuten later waren ze daar met hun toeters en bellen aan (luide sirenes - alle flikkerlichte), uiteraard waren de vogels al lang gaan vliegen. Toen de eigenaar van de winkel de proef op de som nam en van het politiebureau naar zijn zaak reed duurde dat GEEN 6 minuten. Men zou verdomme de Politie een proces moeten kunnen aandoen, maar jammer genoeg kan dit niet. Het is een schande!
Nog straffer!
Stoppen met 3 wagens in het midden van de straat en stappen 8 gasten uit en lopen bij mijn vrouw de winkel in en ze moest de kassa opendoen!
Ze doet dit en neemt dan Linsy die toen denk ik 2 jaar was in haar armen en gaat zo ver mogelijk tegen een muur staan.
Die klootzakken pakken de centen en nog wat dozen met snoep mee springen in hun auto's en verdwijnen. Ondertussen had de taverne naast ons al de politie getelefoneerd en de nummerplaten (die trouwens geel waren) opgegeven.
Als ge alle dagen in Mechelen komt is het al moeilijk om daar midden in de dag snel uit te geraken toch hebben ze die gasten niet kunnen tegenhouden of terug vinden! :evil:
Een bende leeglopers is het en daarmee basta! :roll:
Ik stopte trouwens 2 weken later is aan de kant v/d weg (op dezelfde plaats dat die gangsters dus met 3 auto's in het midden v/d straat gestaan hadden) tegen onze venster om ingevroren waren door het schuifraam aan Kristel te geven, er stopt een zwaantje en ik krijg een boete omdat ik daar niet mocht stilstaan!!! :twisted:
Ge zoud van minder een bekke lastig worden! :?
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Den andere kant van de medaille is ook, dat de politiemensen voor het bestrijden van de grote criminaliteit absoluut niet kunnen worden gemotiveerd.... wij hadden ook eens een overval bij ons, één donkerbruine vroeg prijzen van autos en een lichtbruine stond terzelfdertijd de benzineshop leeg te pikken... k'had het plotskens in de gaten en, en dien tiep wilde niet toegeven ,ook niet na een paar klopkens van beide kanten, enfin ze vertrokken dan , na geringe buit met allerlei kleingoed sigaretten en snoep enzvt, en ik met kleren achter in de trend van Dolce en Cabanne ttz langs alle kanten gescheurd... politie gebeld.... intussen hadden dezelfde lui nog een verderop, aan de andere kant vh dorp, nog een benzinestation proberen te overvallen, de uitbater was echter een radio amateur en had ergens de melding vd overval bij ons reeds via zijn zenddinges gekregen, en net op tijd alles gesloten... ze hebben daar dan de glazen deur toch kapot geshopt... de politie heeft ze dan toch kunnen beetnemen 2 dorpen verder... ze kwamen "ze" met 6 poltiewagens trots tonen aan mij, zoals jagers hun geshoten wild...de overste vroeg aan mij om klacht in te dienen... wij moesten die zelfde namiddag weg, en het zou mijn dochter zijn die het benzinestation zou bedienen dan diezelfde namiddag... dus ik vroeg wat baat ik ging hebben om klacht in te dienen... de overste vertelde mij dat ze de procureeur gingen bellen, maar.. dat dat allemaal show was, en dat die lui binnen het uur weer op straat gingen staan, dus ...ge moet ze niet nog onnodiger kwaad maken, zegde hij zo, want een wraak-actie is altijd mogelijks...dus.... parket en justitie en de politie leiden een eigen soms tegengesteld leventje in Belgie, hetgeen zekers de motivatie vd agenten niet ten goede komt....en nog veel minder goed is voor de schadelijder..
ben
Naam: Ben
Auto: geen

Bericht door ben »

tis toch een gevoelig thema hè verkeersboetes :D
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Klagers, post nog eens wat foto's van Zolder.
Ik was er niet bij.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

:lol: :lol: :lol:
Plaats reactie