Pas op, het kan natuurlijk wel een "echte" zijn want hij werd vroeger meestal in kit-vorm geleverd en kwam slechts sporadisch kant-en-klaar uit de fabriek, zowel vanuit lotus als later vanuit caterham.
Heb je niet nog meer foto's ?
Uit de ophangingen en het onderstel valt ook wat af te leiden.
De frames werden ook voortdurend aangepast afhankeijk van de donormaterialen zoals de ophanging, versnellingsbakken en motoren.
Op bepaald moment kwam het 'long cockpit' in optie etc ...
De stalen frames werden tot voor kort aan caterham geleverd door "Arch Motor & Manufacturing "
http://www.archmotor.co.uk/
Ik zou daar een bellen of mailen voor info, als ik u was.
een cosworth van 230 pk lijkt mij zeeeeer straf ...
het strafste spul dat 'standaard' werd gebruikt waren in eerste helft jaren 90 de vauxhall hpc-reeksen met 175 hp.
Of de latere Jonathan Palmer Evolution (JPE) met 250 bhp waarvan er maar 53 zijn gemaakt, dat moet dan toch wel kunnen aangetoond worden ... lijkt mij.
Maar die 2,0 motoren zien er totaal anders uit.
De oudere cosworths uit de jaren 80 waren er in 1600 cc BDR vorm met maximaal 150 (later 140 bhp) en in 1700 cc BDR vorm met maximaal 170 (later160 bhp).
De 1700 kon je zelfs niet zomaar kopen zonder eerst een test bij caterham af te leggen.
