Pagina 2 van 2

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 04 dec 2014, 21:04
door 111srace
Merci voor de tips :D

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 05 dec 2014, 02:40
door Coen
Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?

De plastic variant staat trouwens bekend om z'n sticky throttle.

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 05 dec 2014, 09:36
door fastcooki3
Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?
Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend. ;-) :-D Echter een Hollander neemt alleen iets aan van een andere Hollander zeker? ;-)
allinyourmind.jpg
allinyourmind.jpg (112.61 KiB) 3300 keer bekeken
In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 06 dec 2014, 00:35
door Coen
fastcooki3 schreef:
Coen schreef:Wat is dan het voordeel van de 48mm tov de 52mm waardoor ze in de Lotus Cup met de 48mm rijden?
Wel, als je post 2 van een domme Belg toch echt gelezen moest hebben, dan had je het antwoord al gekend. ;-) :-D Echter een Hollander neemt alleen iets aan van een andere Hollander zeker? ;-)
allinyourmind.jpg
In de Lotus cup rijden de meeste wagens met wel wat meer dan 180pk en DAN is het wel interessant/nodig een grotere (gas)klep te hebben! In de "standaard" klasse in de Lotus cup zie je, zoals Kees al zei, wel de 48mm klepjes nog steeds.
Graag bevestiging van dit verhaal door een Hollander.



;)


Het verbaast mij wel omdat in de MG wereld een 52mm gasklep wordt gezien als een upgrade met wel wat meer verschil als dat je aangeeft.

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 07 dec 2014, 23:08
door fastcooki3
Als je verschillende fora leest, is ook een inductie systeem 10 pk waatd, de akatalysator er uit 10 pk, de gasklep 5pk en een VVC inlaatcollector (metaal ipv plastic) op een gewone Elise ook 10 pk... In werkelijkheid zijn vele wagens na het steken van een VVC inlaatcollector zelfs trager... :-o En vraag de rijder naar een reactie nade upgrade en velen zouden zweren dat er pk gewonnen is. ;-)
Het is meestal een combinatie van, maar het herwerken van de cilinderkop is cruciaal is net als de nokkenas en een programmeerbare ECU in dit alles. Zeker voor een gewone niet VVC Elise.
Voor uw 111s is het nog iets anders, want er is relatief weinig tuning mogelijk (voor uw cilinderkop). Maarde gasklep, winst zal ze niet geven, maar ook niet schaden in dit geval ;-) En als de eigenaar van de wagen er zich beter mee voelt, is iedereen beter af, niet? ;-)

Re: vraagje over vvc 160 k motor

Geplaatst: 07 dec 2014, 23:21
door keesv
precies zo is het
en als je echt wil weten wat je aan het doen bent:

https://www.youtube.com/watch?v=geXOcrLGmGU



meten is weten