Zuid-Frankrijk met de Lotus?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Re: Zuid-Frankrijk met de Lotus?

Bericht door Bzguy »

Futse schreef:Deze zomer gaan mijn vriendin en ik naar goede gewoonte op reis naar m'n ouders in de Provence, vlakbij Draguignan. De rit is een 1200 km, en we doen deze omwille van de kindjes (2,5 jaar en 3 maanden deze zomer) in 2 dagen met overnachting in een chambre d'hôte. Traditioneel zijn de etappes Gent-Lille-Reims-Dijon-Lyon-Aix en Provence-Draguignan.

Vermits er dit jaar voor het eerst een Lotus in de garage staat, gaat deze uiteraard mee! Ik met de Lotus en madam en gasten in de andere auto (wat een vrouw toch :) ). Bedoeling is dus om de eerste dag een flink eind autosnelweg te doen, en de tweede dag binnendoor het Zuiden te bereiken. Heeft iemand deze trip al gedaan en zijn er bijgevolg gouden tips? Advies of meningen van iedereen omtrent deze reis zijn natuurlijk welkom.

B
de intentie is er hier wel om ns met ons madam naar t zuiden te trekken, doch t grootste probleem is de kleine koffer van mn S4 (tenminste als je weet hoeveel die van ons meesleurt ;) )

Zou wel leuk zijn, met n Esprit richting zuiden ; mss eens iets organiseren in de toekomst ? Hoe meer zielen ...
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Ik ben van plan om in september, ergens begin september, ik ken de juiste datum nog niet, om met mij Elise naar St-Tropez te rijden; we zijn er al vele jaren op vakantie geweest op een camping in Ramatuelle ) maar nu willen we eens met ons tweedjes en de Elise, misschien gaat er ook nog een koppel mee met een Exige S in Ice White, de trip is 12OO km dus ook 12 uur rijden, wij rijden over luxenburg, Mets Nancy Dijon Lion Orange en dan eraf in Le Muy en dan binnen door om in Grimont op de kust weg te komen, en dan is het maar een 5 tal kilometer over die drukke weg naar St-Tropez.

WIM
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Ik ben vermoedelijk ook rond die periode aan de Cote Azur, misschien moet ik in overweging nemen met de Lotus te gaan. Op die manier kunnen we ginder een mini-meeting organiseren ? :)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

'tis 19 en 20 september ... ik ginder ben.

http://www.gti-tuning-sud.com
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

Frederik schreef:'tis 19 en 20 september ... ik ginder ben.

http://www.gti-tuning-sud.com
Wij waarschijnlijk de 2 de week, dus vroeger, en we blijven dan maar een paar dagen.

WIM
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Dju geen Lotus meeting dan langs de pitoreske mooie zuidfranse azurenkust.
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

huur volgende huis in Ste Maxime. Super aanrader, prijs is OK, privé zwembad op ong 150 mtr van het strand (ingang domein op 50 mtr van het strand)
Ligt op ong 200 mtr voorbij de brug richting St Tropez.
http://www.vakantiekoorts.nl/vakantiehu ... 0&i_cp=FCO

Overigens ken ik een weg binnendoor naar St Tropez, rijtijd: 15 min! (ipv 2 à 3 uur), werd me door een "locale" aangeduid.

ik daar laatste 2 weken van juli, zonder Elise.

groet

Wim
frederikR
Naam: Frederik
Auto: Elise MKII

Bericht door frederikR »

die binnenweg mag je wel eens uitleggen :-) met google earth en paint? :-)
scooter is ook wel een optie
ik ga de week van de quatorze juillet ;-) aansluitend met onze belgische nationale feestdag
GONE IN 6 SECONDS
WimC
Auto: Elise S1

Bericht door WimC »

OK, als ik eens tijd heb.
Ik weet dat je aan de Karting van St Tropez passeert.

Wim
Vich
Naam: Virginie
Auto: Elise MK1

Bericht door Vich »

Wat betreft de tijdsregistratie van peages, dat zal nog niet voor morgen zijn. Ten eerste is het bedrijf dat zich met de peages bezig houdt een prive-bedrijf en is die tijdsregistratie een voorstel van de regering. Het prive-bedrijf ziet dat voorstel niet zo zitten, denk aan de inkomsten die ze zullen mislopen he, en ten tweede is dat registeren ook nog geen peulschil he, ze moeten een systeem vinden die je nummerplaat kan registeren, dan nadien ook diezelfde nummerplaat op het andere tijdstip op de volgende peage kan herkennen, en dan een tijdsberekening maken... denk nog niet dat dat voor direct zal zijn.

Wat die 145km/h betreft, ik moet zeggen, is het puur toeval of niet, maar had ook zoiets gehoord, bijgevolg ook goed doorgereden (zelfs onbewust voorbij een politiewagen, tot 2x toe) en die hebben ons rustig laten doen... .
Maar dat ze de boetes niet opsturen is niet waar, wij hebben familie wonen in Normandie maar op bezoek bij ons geflitst in Deinze en die heeft netjes de PV binnen gekregen (hij verstond er alleen geen woord van want die spreekt alleen Frans).

Die binnenweg naar St Tropez mag je me ook eens uitleggen. Ook al zitten wij dit jaar in La Londe, St Tropez ligt er op 30km vandaan en er zit daar nu toch toevallig 1 van de beste Marokaanse restaurants met goeie couscous en tajines... . Maar heb natuurlijk geen zin om daar 3 uur voor in de file te staan... .
Seize the day
Plaats reactie