Elise SC vs. S >2010

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
tibby
Berichten: 178
Lid geworden op: 27 dec 2011, 01:46
Naam: Andre
Auto: speedster powerrrrrrrrr

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door tibby »

zeer mooie waarde.
F.Janssen z20let tuning ;)
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door FastEleven »

Wie heeft er zo'n grafiekje van de Exige S240 PP ter beschikking ?!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door Erwin »

Stijn,

Heb je bij Komo-tec het meetbestand meegekregen of enkel een afgedrukte curve? Als je het bestand hebt gekregen, wil ik er wel wat mee spelen om je scaling wat goed te krijgen en de overbodige curves eruit te halen.
Ik heb nog ergens de viewer software van SuperFlow liggen.

Ik ken naturlijk ook hun correctieformules niet, maar ze corrigeren maar ± 11% aandrijfverliezen. Dit lijkt me weinig.

Je ziet ook duidelijk wanneer je nokkenassen schakelen : lambda waarde gaat omhoog omdat hij plots meet lucht krijgt, boost druk valt terug omdat hij minder weerstand heeft door beter spooling en koppelcurve begint ietjes later ineens sterk te stijgen.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door Erwin »

FastEleven schreef:Wie heeft er zo'n grafiekje van de Exige S240 PP ter beschikking ?!
Zou er zo moeten uitzien:
183227d1333064118-baseline-dyno-plots-post-your-dyno-plots-here-guac_dyno.jpg
Is wel met een Dynojet testbank, dus puur inertie zonder rem.
Onder de 3500 rpm zou er niemand thuis zijn????
Kan ermee te maken hebben dat het een inertie rollenbank is en de run gedaan in een klenie versnelling waardoor je relatief veel slip krijgt en dus een slechte meting? Bij een inertie rollenbank ga je het gekende gewicht versnellen in tijd en bereken je zo het vermogen. Alles hangt dus af ven het gewicht van de rollen dat best zo kort mogelijk aanleunt bij het gewicht van de wagen om deze zo natuurlijk mogelijk te laten reageren.

Vind het toch wel wat raar.
Eens op hoger toerental zie je wel dat hij heer rijk staat.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door stekki »

Erwin, bedankt voor je uitleg. Daniel heeft de bestanden niet meegegeven, zou niet leesbaar zijn op men pc zei ie ;). Kan je me is zeggen wat die turqoise groene lijn is op men grafiek?

Ff wat meer uitleg over gisteren, heb nieuwe headers laten zetten + silenced de-cat + iets kleinere pulley en andere tune. Winst pas 23pk. Bij de meting in de ochtend, voor de aanpassingen, had ik 259pk. Op die grafiek had ik iets meer vermogen + koppel tot 6K RPM, erna minder dus. Ook is het toerental iets verhoogd. Al bij al ben ik zeer blij met het resultaat. Misschien laat ik het verschil tot 6k nog wel aanpassen zoals op men vorige tune.
Light is not right
Gebruikersavatar
Coen
Berichten: 1907
Lid geworden op: 19 apr 2011, 10:23
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S
Locatie: Amsterdam

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door Coen »

stekki schreef: Zit momenteel dus op 282pk :pp
281,9pk hè? Niet overdrijven... :mrgreen:
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
Gebruikersavatar
stekki
Berichten: 1250
Lid geworden op: 16 apr 2012, 15:34
Naam: Stijn
Auto: no lotus
Locatie: Potholecountry

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door stekki »

:twisted:
Coen schreef:
stekki schreef: Zit momenteel dus op 282pk :pp
281,9pk hè? Niet overdrijven... :mrgreen:
Light is not right
Gebruikersavatar
billie
Berichten: 941
Lid geworden op: 09 nov 2011, 09:55
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S
Locatie: Brunssum

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door billie »

de groene lijn gaat over de eigenaar van de elise,en dan met name over de PK gekte 50 is normaal maar op het einde 250 is gevaarlijk :lol: :lol: :lol:
stekki schreef:Erwin, bedankt voor je uitleg. Daniel heeft de bestanden niet meegegeven, zou niet leesbaar zijn op men pc zei ie ;). Kan je me is zeggen wat die turqoise groene lijn is op men grafiek?

Ff wat meer uitleg over gisteren, heb nieuwe headers laten zetten + silenced de-cat + iets kleinere pulley en andere tune. Winst pas 23pk. Bij de meting in de ochtend, voor de aanpassingen, had ik 259pk. Op die grafiek had ik iets meer vermogen + koppel tot 6K RPM, erna minder dus. Ook is het toerental iets verhoogd. Al bij al ben ik zeer blij met het resultaat. Misschien laat ik het verschil tot 6k nog wel aanpassen zoals op men vorige tune.
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door Erwin »

stekki schreef:Kan je me is zeggen wat die turqoise groene lijn is op men grafiek?
Volgens mij is dat het aantal graden voorontsteking.

Vraag hen het meetbestand door te sturen.
Je kan via deze link een "viewer" software downloaden van SuperFlow:
http://www.superflow.com/support/suppor ... Viewer.exe

En dan kan je uit alle meetdata grafiekjes maken zoals je ze zelf wil.
Je moet natuurlijk weten welke kanalen welke info bevatten, maar dat is nu ook geen rocket science hé ;)
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: Elise SC vs. S >2010

Bericht door Capitol »

Dat zijn mooie waardes, maar het hangt een beetje af van de ijking van de testbank.
Ik denk wel dat de waardes bij Komo-Tec iets optimistisch zijn. Ben eens meegeweest met een kameraad en die had na aanpassing 261 PK in zijn Exige. Maar als we dan op Spa gaan rijden, is het duidelijk dat hij tekort komt tov mijn CUP260 gewoon op de rechte lijn. Zelfs met passagier rij ik nog van hem weg als hij alleen in de auto zit. Mijn CUP is volledig standaard, dus zou op 260 PK moeten zitten.
M140i & GT3 Touring
Plaats reactie