tibby schreef:Tuning is VERBODEN in Belgie.
Heb het al genoeg gezien en meegemaakt met de gevolgen nadien!
Maargoed, er zijn ALTIJD omwegen he
grtz
Ge moogt ook nie vloeken in België!
Gewoon compressor monteren en de lettertjes "supercharged" van de collector laten frezen en opnieuw zwart lakken.
De supercharger is bijna niet te zien, zelfs voor kenners.
Als je niet met een opvallende stage 3 gaat rijden, gaat het nooit opvallen.
Gewoon aan je verzekering melden dat je ietje meer vermogen hebt en alles is in orde.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
tibby schreef:Tuning is VERBODEN in Belgie.
Heb het al genoeg gezien en meegemaakt met de gevolgen nadien!
Maargoed, er zijn ALTIJD omwegen he
grtz
Ge moogt ook nie vloeken in België!
Gewoon compressor monteren en de lettertjes "supercharged" van de collector laten frezen en opnieuw zwart lakken.
De supercharger is bijna niet te zien, zelfs voor kenners.
Als je niet met een opvallende stage 3 gaat rijden, gaat het nooit opvallen.
Gewoon aan je verzekering melden dat je ietje meer vermogen hebt en alles is in orde.
Bij mij schoot destijds de verzekering de hoogte in, indien de wagen gehomologeerd werd op het hogere vermogen.
Omdat dit NIET lukte trok de verzekering zich terug indien de wagen ONWETTIG opgevoerd was.
Dus .... ongeval, en niet gedekt.
Dit was bij KBC trouwens.
Hier is een voorbeeld van een persoon die destijds een ongeval had met z'n turbocharged Hyundai
Hey, ik heb deze topic met enige interesse gevolgd, vandaar deze bedenking. Ik rij met een Exige,standaard met Yokohama A048 banden uitgerust. Ooit al eens met deze banden in een stortbui van een uurtje op de autoweg gereden ? Ik wel , vandaar dat er nu Yokohama AD07/AD08 gemonteerd zijn. Echter, deze banden zijn vooraan niet conform, Neova's niet leverbaar in de correcte maat. Bij een ongeval ben ik dus gezien met deze banden hoewel ze stukken veiliger zijn voor doordeweeks gebruik.
alaintje schreef:Hey, ik heb deze topic met enige interesse gevolgd, vandaar deze bedenking. Ik rij met een Exige,standaard met Yokohama A048 banden uitgerust. Ooit al eens met deze banden in een stortbui van een uurtje op de autoweg gereden ? Ik wel , vandaar dat er nu Yokohama AD07/AD08 gemonteerd zijn. Echter, deze banden zijn vooraan niet conform, Neova's niet leverbaar in de correcte maat. Bij een ongeval ben ik dus gezien met deze banden hoewel ze stukken veiliger zijn voor doordeweeks gebruik.
Een 205/45 vooraan op een Exige is wel ok voor de keuring.
Dan heb ik graag de referentie van je (voor de keuring).
CoC vermeldt enkel 195/50R16 ipv 205/14R16. Daarbij komt nog dat Verhiest me zei dat ik bij hem effe wielen kon lenen op de dag van de keuring.