En wat denk je van de depreciatie ivm een Elise/Exige ?Anderzijds valt de prijs van het alfa speeltje nog relatief mee, gezien de carbon artikelen die gebruikt werden.
Alfa Romeo 4C vs Lotus Elise S vs Porsche Cayman
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
Re: Alfa Romeo 4C vs Lotus Elise S vs Porsche Cayman
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Is zoals bij zovelen zeker?FastEleven schreef:En wat denk je van de depreciatie ivm een Elise/Exige ?Anderzijds valt de prijs van het alfa speeltje nog relatief mee, gezien de carbon artikelen die gebruikt werden.
Een Alfa blijft een Alfa ... en zal nooit als exclusief bestempeld worden, wat zal weerspiegelen in de restwaarde. Nu even wachten en er binnen 3 jaar eentje kopen aan halve prijs.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
-
- Auto: Exige S3
De alfa heeft ook een hoger comfort niveau dan de lotus en kun je eerder als een alledaags speeltje beschouwen. Nu weet iedereen wat de waarde is van een alledaags voertuig en hoe snel hij die 'waarde' verliest. Anderzijds dient ook de bemerking gemaakt te worden dat het relatief hoge waardebehoud niet alleen komt door de exclusiviteit van Lotus, maar ook door het feit dat heel wat auto's zelden veel km's doen. Porsche's die minder dan 35000 km en meer dan 6 jaar oud zijn vind je omzeggens niet. Lotussen daarentegen...
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
Dat lijkt mij toch net iets te kortzichtig!Erwin schreef:Is zoals bij zovelen zeker?FastEleven schreef:En wat denk je van de depreciatie ivm een Elise/Exige ?Anderzijds valt de prijs van het alfa speeltje nog relatief mee, gezien de carbon artikelen die gebruikt werden.
Een Alfa blijft een Alfa ... en zal nooit als exclusief bestempeld worden, wat zal weerspiegelen in de restwaarde. Nu even wachten en er binnen 3 jaar eentje kopen aan halve prijs.
Als je naar de prijzen van sommige oude Alfa's gaat kijken...
2de hands Opels gaan ook niks qua prijs, maar een Speedster houdt toch wel zijn waarde?

- HJW
- Naam: Hendrik-Jan
- Auto: Elise S2
Hoeveel 4c's gaan ze bouwen? Ik heb gelezen dat het een beperkte oplage wordt maar ook andere berichten gehoord.
Ik denk dat de restwaarde wel goed blijft.
Maar ik zou ook voor een nieuwe Elise gaan ipv de 4c.
Lotus Elise S2 2005
-
- Auto: Exige Brit GT SE-997GT3
Ik ga er in maart eens mee testen. 't Is wel een duurder machientje dan een Elise S hoor, 64k voor mijn configuratie (wel met een optionele kleur van 2.5k). Ik vind 'm echt prachtig qua lijnen.
Levertermijn: grofweg een jaar op dit moment volgens de dealer.
Levertermijn: grofweg een jaar op dit moment volgens de dealer.
- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Inderdaad er worden er niet zoveel van gemaakt, ze zouden er veel meer van kunnen maken, de vraag is volgens mij groter dan het aanbod. Weet heel zeker dat het met de restwaarde wel goed zit.HJW schreef:Hoeveel 4c's gaan ze bouwen? Ik heb gelezen dat het een beperkte oplage wordt maar ook andere berichten gehoord.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
-
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
Erwin schreef:Een Alfa blijft een Alfa ... en zal nooit als exclusief bestempeld worden, wat zal weerspiegelen in de restwaarde. Nu even wachten en er binnen 3 jaar eentje kopen aan halve prijs.

Vertel dat eens aan een eigenaar van een Alfa TZ, Alfa SZ 'il mostro' of de 8C Competizione...
En dan heb ik het nog niet over de pre-war Alfa's
Zal eens goed lachen met je Lotus vermoed ik

De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
iddRed Baron schreef:Erwin schreef:Een Alfa blijft een Alfa ... en zal nooit als exclusief bestempeld worden, wat zal weerspiegelen in de restwaarde. Nu even wachten en er binnen 3 jaar eentje kopen aan halve prijs.![]()
Vertel dat eens aan een eigenaar van een Alfa TZ, Alfa SZ 'il mostro' of de 8C Competizione...
En dan heb ik het nog niet over de pre-war Alfa's
Zal eens goed lachen met je Lotus vermoed ik![]()
![]()

- Coen
- Naam: Coen
- Auto: Elise S2 111S
Ik denk haast dat er meer mooiere Alfa's zijn gemaakt dan Lotussen.... Maar dat komt natuurlijk ook omdat Alfa alweer wat langer meegaat en meer modellen heeft. (Heeft gehad, inmiddels heeft Lotus meer modellen in de prijslijst dan Alfa
)

Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2