Tweedehands keuring Elise S1

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
sooike
Naam: Christophe
Auto: Speedster 2.2

Re: Tweedehands keuring Elise S1

Bericht door sooike »

Ja, dat is ook zo, de invoerder levert het GOCA attest.

Maar als er in België geen invoerder is van de fabrikant (GAZ), moet je zelf een attest aanvragen, en dat wordt geleverd door de homologatiedienst.
Je stuurt dan het TÜV attest dat je hebt, naar de homologatiedienst, zij onderzoeken het dossier, je krijgt een rekening toegestuurd, en na meer dan een jaar wachten krijg je een attest voor de keuring ("Document ter aanvulling van het COC van een voertuig").
Zo is het bij mij gelopen, en ik denk dat ik geen geluk heb gehad...... anders had het wel sneller in orde geweest.
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

sooike schreef:Ja, dat is ook zo, de invoerder levert het GOCA attest.

Maar als er in België geen invoerder is van de fabrikant (GAZ), moet je zelf een attest aanvragen, en dat wordt geleverd door de homologatiedienst.
Je stuurt dan het TÜV attest dat je hebt, naar de homologatiedienst, zij onderzoeken het dossier, je krijgt een rekening toegestuurd, en na meer dan een jaar wachten krijg je een attest voor de keuring ("Document ter aanvulling van het COC van een voertuig").
Zo is het bij mij gelopen, en ik denk dat ik geen geluk heb gehad...... anders had het wel sneller in orde geweest.
De homologatiedienst van GOCA kan idd aandehand van een TüV attest een validatieattest maken voor bepaalde onderdelen.

Maar dat een keuringsstation u doorlaat zonder het validatieattest vind ik vreemd, een TüV volstaat normaal niet op de keuring.
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Bericht door Blue Darkness »

TUV-attest heeft in België geen enkele waarde!
Behalve dan dat het een hulpmiddel kan zijn om een GOCA-attest aan te vragen... (geen garantie op!)
;)
mevistox5
Auto: 340R;340R

Bericht door mevistox5 »

Shhheeeeeeeesh en ik dacht dat ze in NL erg waren......

Als ik dat zo lees mag je dus eigenlijk geen OEM monteren. Nu staat Lotus niet echt bekend om het feit dat ze reserve onderdelen lang blijft voeren.
Plaats reactie