Ja, dat is ook zo, de invoerder levert het GOCA attest.
Maar als er in België geen invoerder is van de fabrikant (GAZ), moet je zelf een attest aanvragen, en dat wordt geleverd door de homologatiedienst.
Je stuurt dan het TÜV attest dat je hebt, naar de homologatiedienst, zij onderzoeken het dossier, je krijgt een rekening toegestuurd, en na meer dan een jaar wachten krijg je een attest voor de keuring ("Document ter aanvulling van het COC van een voertuig").
Zo is het bij mij gelopen, en ik denk dat ik geen geluk heb gehad...... anders had het wel sneller in orde geweest.
Tweedehands keuring Elise S1
- sooike
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
Re: Tweedehands keuring Elise S1
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
De homologatiedienst van GOCA kan idd aandehand van een TüV attest een validatieattest maken voor bepaalde onderdelen.sooike schreef:Ja, dat is ook zo, de invoerder levert het GOCA attest.
Maar als er in België geen invoerder is van de fabrikant (GAZ), moet je zelf een attest aanvragen, en dat wordt geleverd door de homologatiedienst.
Je stuurt dan het TÜV attest dat je hebt, naar de homologatiedienst, zij onderzoeken het dossier, je krijgt een rekening toegestuurd, en na meer dan een jaar wachten krijg je een attest voor de keuring ("Document ter aanvulling van het COC van een voertuig").
Zo is het bij mij gelopen, en ik denk dat ik geen geluk heb gehad...... anders had het wel sneller in orde geweest.
Maar dat een keuringsstation u doorlaat zonder het validatieattest vind ik vreemd, een TüV volstaat normaal niet op de keuring.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Blue Darkness
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Contacteer:
TUV-attest heeft in België geen enkele waarde!
Behalve dan dat het een hulpmiddel kan zijn om een GOCA-attest aan te vragen... (geen garantie op!)

Behalve dan dat het een hulpmiddel kan zijn om een GOCA-attest aan te vragen... (geen garantie op!)

-
- Auto: 340R;340R
Shhheeeeeeeesh en ik dacht dat ze in NL erg waren......
Als ik dat zo lees mag je dus eigenlijk geen OEM monteren. Nu staat Lotus niet echt bekend om het feit dat ze reserve onderdelen lang blijft voeren.
Als ik dat zo lees mag je dus eigenlijk geen OEM monteren. Nu staat Lotus niet echt bekend om het feit dat ze reserve onderdelen lang blijft voeren.