LAST MINUTE St-Valentijns meet vrije rit Le touquet zo15/2
-
- Auto: Europa S +Morgan 4/4
- Contacteer:
Re: LAST MINUTE St-Valentijns meet vrije rit Le touquet zo15/2
.
Laatst gewijzigd door Herman op 15 feb 2009, 07:58, 3 keer totaal gewijzigd.
- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
helaas moet k werken 

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- vasseur
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Hallo Herman hoe is het geweest? Ik kon mij zoals je weet niet vrij maken wegens mijn beroep maar ben wel nieuwsgierig hoe je het gesteld hebt.
Greeds Pascal
Greeds Pascal
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Het zijn allemaal gecensureerde foto's vrees ik! 

-
- Contacteer:
Klein Verslagsken van de “ last minute free st-Valentijns trip naar Le-Touquet”
Een goeie 10 dagen voor aanvang van dit mini event, annonceerde ik dit op het forum,, ik zette het er wel bij dat dit een volledig vrij en een los event was,,, in feite was er genoeg belangstelling, tot de weergoden roet in het eten kwamen strooien, en deze weergoden waren zoals dikwijls de belgische “weervoorspellers”, die altijd liever veiligheidshalve het “slechtste” voorspellen dan iets anders,,,, velen haakten op het einde af want ze voorspelden zelfs gevaarlijke aanvriezende regen en sneeuw enzvt,,,, toen ik zo een 48 uur voor het event de luchtvaart meteos kwam te bestuderen zag ik iets héél anders, ik heb dit regelmatig gepubliceerd op dit forum maar blijkbaar zijn Sabine en Frank ergens toch geloofwaardiger,,, soit, het was een koude prachtige morgen met zelfs blauwe luchten hier te kortrijk op zondag 15/2 ,,,en om 10 uur vertrek,, 3 koppels allemaal in een L wagen,,,, via Steenvoorde over de grens, Cassel, Therouanne, Verchocq,,mooie pittoreske heuvelachtige mooie wegen ,in Verchocq eventjes opgereden (wat er waren er met een droge keel) bij een kennis die aldaar een klein vliegveldje heeft met een brasserie erbij, bleek dat het pas terug openging binnen enkele weken, geen nood ,ik had hiervoor reeds een reserveplan klaar, op naar het nabije mooie stadje Montreuil, ik kende daar nog een restauranthouder met een pittoreske zaak en met een echte cave,,,,(Les Hauts de Montreuil ) we werden er met muziek ontvangen (er was een of andere muziekfanfare ah spelen op de markt
) auto's geparkeerd en dan te voet door het zeer mooie stadje naar het restaurantje,,,,, aan den apritief (picons xxl) ,,,en praatjes gemaakt, elkaar leren kennen, praten en praten,,,,, “nog nen picon,”,, t'ja t'ziet er hier wel héél mooi uit.. én de menu kaart zag er zo lekker uit, dat we maar met z'n allen daar blijven eten hebben, prachtige sublieme lunch met alles er op en eraan, lekkere wijntjes, enfin, het was in feite zo aangenaam aldaar dat we de tijd ergens uit het oog verloren, en dat ik moest ietwat porren om nog verder naar Le-Touquet te rijden die nog een 12 tal kms verderop aan de kust lag en er nog ligt,,terug naar de autos via een wandeling over de mooie vestingen en dan op weg naar Le-Touquet, daar aangekomen, veel volk , maar.... direkt parking gevonden voor het Westminster (waar wij s'avonds verbleven) mooie wandeling gedaan door de drukke gezellige winkelstraten tot aan de kust en dan nog ergens binnen voor een Lefken,,, nog een beeetje babbelen, terug naar de wagens, afscheid genomen ik denk dat het toen al 18 uur was,,, zoals gezegd wij hebben overnacht aldaar ,en moesten s'avonds nog eens gaan eten, we moesten toch ons uiterste best doen om het dinner nog te consumeren, om niet te spreken van de wijn,,,, enfin all ok, wij s'anderendaags nog een zeer mooie wandeling gedaan langs den dijk en op het strand, terug onder een stralende zon,,, er was daar reeds veel volk omdat alles voorbereid werd voor de grote bekende moto enduro race van volgende week,,, tegen de middag uitgechecked, en dan via Hesdin, St-Pol naar Arras, waar 2 x voorbij een soort autocircuit gepasseerd hebben (Mangnicourt )(deze was per ongeluk via een weg omlegging) we hebben dan het mooie oude stadsgedeelte van Arras bezocht met zijn wondermooie marktpleinen waar we geluncht hebben en daarna richting kortrijk en 45 minuten later waren we thuis omstreeks 17,30 hr,,,,een mooi Valentijnsweek-endje was het geweest en de ganse tijd mooi weer gehad,,,
hier een paar fotokes,,, ook ene van op het strand ,,,met mijn vrouw haren auto,,,
Een goeie 10 dagen voor aanvang van dit mini event, annonceerde ik dit op het forum,, ik zette het er wel bij dat dit een volledig vrij en een los event was,,, in feite was er genoeg belangstelling, tot de weergoden roet in het eten kwamen strooien, en deze weergoden waren zoals dikwijls de belgische “weervoorspellers”, die altijd liever veiligheidshalve het “slechtste” voorspellen dan iets anders,,,, velen haakten op het einde af want ze voorspelden zelfs gevaarlijke aanvriezende regen en sneeuw enzvt,,,, toen ik zo een 48 uur voor het event de luchtvaart meteos kwam te bestuderen zag ik iets héél anders, ik heb dit regelmatig gepubliceerd op dit forum maar blijkbaar zijn Sabine en Frank ergens toch geloofwaardiger,,, soit, het was een koude prachtige morgen met zelfs blauwe luchten hier te kortrijk op zondag 15/2 ,,,en om 10 uur vertrek,, 3 koppels allemaal in een L wagen,,,, via Steenvoorde over de grens, Cassel, Therouanne, Verchocq,,mooie pittoreske heuvelachtige mooie wegen ,in Verchocq eventjes opgereden (wat er waren er met een droge keel) bij een kennis die aldaar een klein vliegveldje heeft met een brasserie erbij, bleek dat het pas terug openging binnen enkele weken, geen nood ,ik had hiervoor reeds een reserveplan klaar, op naar het nabije mooie stadje Montreuil, ik kende daar nog een restauranthouder met een pittoreske zaak en met een echte cave,,,,(Les Hauts de Montreuil ) we werden er met muziek ontvangen (er was een of andere muziekfanfare ah spelen op de markt

hier een paar fotokes,,, ook ene van op het strand ,,,met mijn vrouw haren auto,,,
- Bijlagen
-
- les hauts de montrieul.jpg (5.84 KiB) 3111 keer bekeken
-
- roestvrij.jpg (35.44 KiB) 3118 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Herman op 17 feb 2009, 18:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- fantaflesdopke
Zo te lezen is het er gezellig aan toegegaan op valentijntjesdag ...
Denk alleen dat het een ander circuit was waar je gepasseerd bent in het huiswaarts rijden ...
Niet ver van Saint-Pol passeer je Croix-en-Ternois, waar je een circuit kan zien liggen vanop de hoofdbaan. (waar D939 en D941 samenkomen)
Magny Cours ligt in de buurt van Bourges, dus onder Parijs.
http://www.circuitdecroix.com/

Denk alleen dat het een ander circuit was waar je gepasseerd bent in het huiswaarts rijden ...
Niet ver van Saint-Pol passeer je Croix-en-Ternois, waar je een circuit kan zien liggen vanop de hoofdbaan. (waar D939 en D941 samenkomen)
-
- Contacteer:
het eerste was inderdaad nabij st-pol... en het tweede was in Magnicourt -en -Compte, waar we onverwacht via een wegomlegging doorheen moesten rijden, ik heb het circuit niet helemaal gezien maar wel alle aanwijzingen er naar heen.. dit was tussen St-Pol en Arras ietwat noordelijker dan de rechte lijn.... (t'was meschien een karting circuit met veel poeha plakaten en de naam deed een belletje rinkelenfantaflesdopke schreef:Zo te lezen is het er gezellig aan toegegaan op valentijntjesdag ...![]()

Laatst gewijzigd door Herman op 17 feb 2009, 09:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
In Bourges zit de dealer voor mijn Alpine onderdelen "Meca-Parts"!fantaflesdopke schreef:Zo te lezen is het er gezellig aan toegegaan op valentijntjesdag ...![]()
Is ongeveer 600 km dus zo ver zullen jullie toch niet gereden hebben zeker?

Zag er daar wel gezellig uit maar ik moest dus valentijnklussen!

Op 4 km van het circuit hebben wij vorig jaar een zeer toffe "Chambre d'Hotes" gevonden. Zal de foto's eens posten in de topic over naar Frankrijk rijden.
- Vich
- Naam: Virginie
- Auto: Elise MK1
Herman, zoals altijd genoten van je reisverslagje... .
Seize the day