Pagina 2 van 3
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 29 apr 2013, 23:17
door Frederik
Kom je hem niet tonen op YLD? Er zijn al een aantal leuke Lotus oldies ingeschreven.
http://www.ypreslotusday.be/pages/register.php 
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 30 apr 2013, 23:44
door CID
Allee,
Bedankt voor de positieve reacties..
@Marc,
Mijn Serienr = HH10348 in verkeer gebracht in Duitsland op 12-04-1988.
Is er dus nog iets vanaf. Welke verschillen bedoel je?
@Frederic,
Zou ik graag doen, maar had dan al iets anders gepland
Vrees ook dat ik hem tegen dan nog niet klaar heb.
Gruss, CID
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 03 mei 2013, 23:30
door bauke
ik weet een goed adres om je dashboard opnieuw te laten bekleden, en relatief goedkoop. ik ben er namelijk ook geweest met mijn elite (maar dat heb je wel gezien in mijn loods) die was ook opnieuw bekleed,
qwa dagelijks vervoer heb je wel een goede keuze gemaakt om een excel te kopen dan een elite (die gaan vaker stuk...)
als je je dashboard opnieuw wilt bekleden en je wilt wat info dan moet je mijn maar even e-mailen dan neem ik contact op met het bedrijf die dat doet,
nogmaals veel plezier met de excel
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 22 mei 2013, 22:45
door EXCELSE
Gefeliciteerd met de lhd Excel se.
Zelf rij ik er zowat 10000 km per jaar mee.
Het is zeker te doen om hem als daily te gebruiken.
Rijd als een moderne wagen maar dan wel met het legendarische Lotus stuurgevoel.
Waterlekken komen meestal door het loskomen van de lijm van de voor of achterruit.
Zijn er luchtbellen te zien aan de rand van de voorruit.
Deurrubbers kunnen ook lekken.
Remmen zijn normaal behoorlijk krachtig.
Wat is uw oliedruk en hoeveel seconden heeft hij nodig bij starten van de motor om op druk te komen?
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 23 mei 2013, 23:05
door CID
Hallo EXCELSE,
Thanks,
Toch nog iemand die dit aangedurfd heeft; Meestal krijg je gefronste wenkbrauwen als reactie.
Wat lekken betreft, geen belletjes: Zou een Carglass hier een degelijke oplossing voor kunnen bieden door terug te laten verlijmen? Met WS manual erbij? Trouwens kan je een goede lijm/dichting aanbevelen? Weet dat Sika goede lijmen voor kunststof leveren (heb vroeger mee samengewerkt)
Auto heeft tijd stilgestaan, dus remmen dus eens uit elkaar halen.
Oliedruk is 4.75Bar koud en een 2Bar warm. Meter was eerst fout. Sensor 0-10 bar Gauge 0-5 bar

Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 23 mei 2013, 23:10
door CID
Hallo Bauke,
Thanks voor de tip. Zal ik doen.
Gruss, CID
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 23 mei 2013, 23:21
door bauke
Geen dank CID, daar zijn lotus eigenaren onder mekaar voor toch?
ik heb inmiddels mijn excel ook verkocht,
nu heb ik nog 2 elite LHD in de aanbieding! wie o wie hahah

Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 24 mei 2013, 13:05
door EXCELSE
Zie je waar de lekken zijn?
Dan zijn er misschien wel tijdelijke oplossingen mogelijk.
Maar voor een degelijke oplossing moeten ze eruit.
Ik weet niet of ik het zou aandurven om hem bij carglass binnen te doen.
De voorruit stijlen moeten eraf en de kans op lakschade is groot.
Ofwel zelf de stijlen met engelengeduld verwijderen.
Ik zou toch ook eens prijs vragen bij een Lotus dealer.
Ik weet dat Thierry Verriest er ervaring me heeft.
Die oliedruk lijkt mij OK.
Ik gebruik hem niet als daily maar ik kan er niet afblijven als het droog ligt.
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 02 jul 2013, 10:47
door villyman
Ik ben toch benieuwd naar de zichtbare verschillen onder de kap.
Mij valt het enkele dopje van het reservoir op. Meestal zie ik die met dubbele dop, toch?
Welke zijn er nog?
Re: Lotus Excel SE 1988 LHD
Geplaatst: 02 jul 2013, 23:57
door CID
Hallo Villyman,
Ja ik heb ook gezien bij mijn "zoektocht" dat er wat verschillen zitten onder de motorkap. Maar Lotus was destijds nog niet de grote autofabrikant die omging met "changes"zoals het nu zou gaan. Vooral met LHD denk ik.
Als je aan de auto werkt kom je verschillende "ambachtelijke" onderdelen tegen die op het moment bedacht zijn, lijkt het.
Dit onderstreept het handgemaakt zijn van deze wagens.
En dan zie je dat ze destijds vergelijken met Porsche 944/Audi Quattro, toch niet hetzelfde...
Gruss, CID