Pictures from Goodwood - Festival of Speed

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Mr.E
Auto: Syntax Error

Re: Pictures from Goodwood - Festival of Speed

Bericht door Mr.E »

Nog een lekkere Evora

Sometimes too much is just enough.
Spykerforce
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Contacteer:

Re: Lotus @ Goodwood Festival of Speed 2012

Bericht door Spykerforce »

Mr.E schreef: Het waren twee superleuke dagen, maar de vrijdag was heel regenachtig, veel foto's met druppels op de lens :(
Het toppunt...? Moeilijk, zoveel moois te zien. Toffe momenten waren oa de Exige S en de Evora GTE zien vertrekken aan de start. Heb er filmpjes van, maar die moet ik dus nog zien te posten... time is not on my side... :) Ook een zekere S. Vettel gezien en gefotografeerd van redelijk dichtbij.
Een ander leuk moment was op 1 meter afstand staan van het circuit, waar je enkel met een perskaart kan komen. Je kan de auto's daar bijna aanraken als ze voorbijkomen (zie foto's 2077 tem 2126 hierboven). (Dat was ter hoogte van de buggypiste) Degene die geen oorstopjes droegen, hebben het zich beklaagd. :mrgreen: :mrgreen:
Plezant vind ik wel dat je op 2 dagen echt wel veel kan zien, de batches komen een paar keer langs, dus geen stress als je eens iets mist.

Minder vond ik de rallystage (speciaal gaan kijken om Lancia HF integrale's te spotten :) ) Te traag parcours en dus weinig te beleven.
De parking op zich is ook de moeite, we stonden geparkeerd tussen een Alfa 8C en een Ford GT40 :shock: Mijn monovolume viel nogal op, was eigenlijk exclusief :lol:

Conclusie: beste motorsport-evenement dat ik al gezien heb.

Wat vond jij er van?

Dus allereerst, heb maar op 1 punt langs het circuit kunnen staan jammer genoeg. Geen perskaart en veel en veels te druk overal. Auto's waren idd zéér luid en aan je foto's te zien kan je idd je vingertoppen kwijt zijn als je je arm uitsteekt :)

De parkeerplaatsen en campings waren echt af en afgeladen met enorm exclusieve auto's. Alleen al op mijn (lege) camping stonden in een omtrek van 100 meter een stuk of 25 exclusieve auto's.

Ook nog een Countach Black-on-Black gefotografeerd op een parkeerplaats vlakbij de entree bij Goodwood. 8C, jammer dat ik die gemist heb... Gelukkig wel een 8C Spider op FoS!

Regen: oh ja, enorm veel last van gehad jammer genoeg... Toppunt voor mij? Ik zou het niet weten. Ik zou zeggen dat het de ervaring was van de roadtrip en de sfeer van het hele evenement, bijv. de monumentale raceauto's die op weg waren naar de hillclimb gewoon over je tenen reden, dat zie je nergens anders.

Volgend jaar zeker nog een roadtripje regelen!

Ik kom dus tot de zelfde conclusie ;)
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Pictures from Goodwood - Festival of Speed

Bericht door electroshock »

Las zo juist dit mooi sfeerverslag bij drivr er op na:

http://drivr.be/2012/07/20/gastbijdrage ... od-fos-12/

Leest als the Battle of England, gesponsord door Audi.

En nog van dat moois:

http://www.shutterspeed.be/

http://www.dipfico.be/2012/07/02/goodwo ... -of-speed/
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie