Je hoeft niet te "poken", ik was al aan het typen

Heren,
Komotec werkt met een SuperFlow testbank, nu ik ben misschien een beetje bevooroordeelt, maar .....
Of er nu in 1ste of 6de versnelling wordt getest maakt weinig uit op voorwaarde dat je deftig je verliezen meet (deceleren in dezelfde versnelling terwijl je blijft meten, het negatieve vermogen is dan gelijk aan de som van de aandrijfverliezen).
In 1ste wordt niet getest omdat de data-acquisitie niet snel genoeg voldoende meetpunten kan verzamelen. Daarom wordt in hogere versnelling getest zodat je acceleratie langer duurt en dus meer data kan opnemen.
De vraag is hoe, welke meetmethode er gebruikt wordt (standaard acceleratietest of gecontroleerde test waar rechtstreeks het koppel gemeten wordt met rekstrookjes). Meestal is het een standaard acceleratietest. Je gaat een rol met gekend gewicht versnellen in de tijd. Hieruit meet je vermogen in de tijd en kan je terugrekenen naar koppel als je het motortoerental kent.
Ik zie op de grafiek een overbrengingsverhouding staan.
Weet je of er bij de test ook een sensor werd aangesloten om je toerental te meten? Anders zou het kunnen zijn dat het toerental een berekende waarde is via de overbrengingsverhouding en kan dit een fout geven.
Heb je de originele bandenmaat liggen???? Anders is je overbrengingsverhouding niet correct! Ook is de vraag of de ingegeven overbrengingsverhouding wel de juiste is die overeenstemd met de gekozen versnelling.
....
Er is zoveel dat kan misgaan.
Zulk groot verschil is wel echt gortig.
Als je motordiagnose-lampje niet brandt, denk ik niet dat het aan de wagen kan liggen om 40pk minder te hebben.
Doe eens een stoplichtsprint met een andere SC naast jou. 40 Pk ga je direct merken in de vergelijking!
En vergeet nooit dat er 3 dingen zijn waarover mannen stoefen :
geld, vrouwen en pk's!
(niet noodzakelijk in die volgorde)