Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
elwood
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 apr 2009, 09:42
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Locatie: Stekene
Contacteer:

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door elwood »

Hopelijk komt er iemand in de plaats met minder waanzinnige plannen die
Lotus wel op de baan houden want zoals het er nu aan toe gaat...
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door electroshock »

mindp0wer schreef:
BramVP schreef:
Frederik schreef:Goed of slechte zaak? Wat denken jullie?
Goede zaak. Nu heeft Dany Bahar tijd om naar de Lotus Tour Limburg te gaan :lol:
Sorry die is niet uitgenodigd.
Ik denk dat hij ook niet zou inschrijven als deelnemer, wetende dat hij daar nog meer kritische vragen kan krijgen dan van de raad van bestuur van DRB Hicom. ;)
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Gebruikersavatar
Tom DC
Berichten: 301
Lid geworden op: 23 mei 2009, 17:37
Naam: Tom
Auto: (nog) geen Lotus
Locatie: Beveren-Leie

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door Tom DC »

elwood schreef:Hopelijk komt er iemand in de plaats met minder waanzinnige plannen die
Lotus wel op de baan houden want zoals het er nu aan toe gaat...
In hoeverre zouden die "waanzinnige plannen" van hemzelf komen? Hij voert altijd het woord en staat in the picture ja, maar in hoeverre worden die beslissingen door hemzelf genomen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat 1 man alleen zoveel te zeggen heeft (had).
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door Frederik »

Tom DC schreef:
elwood schreef:Hopelijk komt er iemand in de plaats met minder waanzinnige plannen die
Lotus wel op de baan houden want zoals het er nu aan toe gaat...
In hoeverre zouden die "waanzinnige plannen" van hemzelf komen? Hij voert altijd het woord en staat in the picture ja, maar in hoeverre worden die beslissingen door hemzelf genomen? Ik kan me moeilijk voorstellen dat 1 man alleen zoveel te zeggen heeft (had).
Dat zou ik nog niet durven zeggen, hij is aangenomen voor zijn plannen/visie ... toch? Hij was toch niet de enige die gesolliciteerd heeft? En bij die sollicitatiegesprekken zullen de plannen van het bedrijf samen met de visie van de persoon die de job wilde toch wel moeten overeen zijn gekomen, anders neem je die toch niet aan?

Ik vond de plannen van Lotus (wie ze bedacht heeft laat ik in het midden) niet zo slecht. Als ze maar amper verdienen op een Elise/Exige dan kan ik er best mee leven dat ze up-market modellen maken waar ze wel winst mee kunnen maken. Trouwens ... de jet-set en de überrijken die kopen geen Elise/Exige maar een overpriced Veyron, Ferrari, Lambo en misschien toekomstige Eterne en/of Esprit. Dat Lotus en Bahar lonkten naar de Amerikaanse filmindustrie kan ik ook nog volgen, want daar zit (de) poen, de poen om die dure Eternes en Esprits te slijten (en geld binnen te brengen bij het bedrijf).

Het enige wat ik van de nieuwe plannen niet mee eens ben/was de extreme uitgaven in de motorsport en de nieuwe Elise met een te grote motor voor racer / instapper.
Gebruikersavatar
co-driver
Berichten: 2294
Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Locatie: Roeselare / West Vlaanderen

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door co-driver »

Ik hoop dat de plannen van de vorige CEO voor een deel uit 'de motteballen' word gehaald en door ene Gordon Murray aan de huidige 'normen' wordt aangepast
- New Esprit V8 & V6
-Exige S
-Evora ( een idee van de 'oude' CEO)
-Hot hatch / City Car
-Huidige Elise met eigen motor , 1 liter / 3 cilinder turbo /150 pk (zie proActive Issue 44 ) basis prijs net onder 25000 £
_ Lotus Engineering blijven ontwikkelen en opgedane ervaring meer toepassen op eigen auto's

Motorsport ; GT Races , R-GT Rally en vooral verder doen met de verschillende Lotus Cup's en hun Driving Experiance

Een simpel plan van een 'gewone' Lotus-fan .....

ps. om op TomDC zijn vraag te ontwoorden ; de persoon die Mr B heeft binnegehaald bij Lotus , nam 'toevallig' kort na het nieuws dat DRB-HICOM MrB aan de kant had gezet zelf ontslag als CEO van de Proton Holding ......
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Gebruikersavatar
Jeroenbox
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 okt 2010, 23:17
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door Jeroenbox »

ik geloof dat steeds minder mensen geinteresseerd zijn in wie de baas is bij Lotus na al dat gedoe van de afgelopen 3 jaar. Een deel van het Bahar beleid was afscheid te nemen van de liefhebbers met een Elise/Exige en op zoek te gaan naar een rijkere doelgroep. Nu hoop ik dat de nieuwe plannen meer respect zullen hebben voor de huidige groep rijders. Ik vrees wel dat productie mogelijk naar Maleisie kan verhuizen

het is overigens gewoon HICOM. Dat DRB betekent ongeveer hetzelfde als SA (Societe Anonyme) in BE of BV/NV (besloten/naamloze venootschap) in NL
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door Frederik »

Jeroenbox schreef:ik geloof dat steeds minder mensen geinteresseerd zijn in wie de baas is bij Lotus na al dat gedoe van de afgelopen 3 jaar. Een deel van het Bahar beleid was afscheid te nemen van de liefhebbers met een Elise/Exige en op zoek te gaan naar een rijkere doelgroep. Nu hoop ik dat de nieuwe plannen meer respect zullen hebben voor de huidige groep rijders. Ik vrees wel dat productie mogelijk naar Maleisie kan verhuizen
Ik blijf van mening dat de geliefde Elise/Exige zoals deze nu bestaan perfect kunnen Lotus zijn, blijven en gebouwd worden naast de rijkere doelgroep hun wagens.

Vroeger had je naast de Elise, Elan toch ook de dure Esprit (V8)? Dus waarom zou het nu niet kunnen/mogen/werken?
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door Red Baron »

Sniffpetrol heeft een nieuwe t-shirt gelanceerd...

Waarschijnlijk op verzoek van Fastcooki3 :lol:
SN011m-1.jpg
SN011m-1.jpg (34.03 KiB) 2723 keer bekeken
http://sniffpetrol.shotdeadinthehead.co ... x?pid=4537
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
lotusbert
Berichten: 233
Lid geworden op: 08 sep 2008, 18:19
Auto: 2-11 / Elan Sprint

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door lotusbert »

Of een berichtje van Dany Bahaha... :D

http://sniffpetrol.com/2012/05/01/bahahamessage1/
Gebruikersavatar
electroshock
Berichten: 2983
Lid geworden op: 18 jan 2009, 22:01
Auto: nee, youngtimer Ridley

Re: Group Lotus boss Dany Bahar suspended

Bericht door electroshock »

Red Baron schreef:Sniffpetrol heeft een nieuwe t-shirt gelanceerd...
Iets uniek voor in de originals-collectie ? :lol:
lotusbert schreef:Of een berichtje van Dany Bahaha... :D
Inderdaad hilarisch, zoals steeds van Sniff en consoorten. :lol:









Ware het niet dat de toestand lichtjes dramatisch is ... :cry:



Oh ja, zou hij in afwachting van de beslissing door hoger hand
en ter dekking van de lifestyle-kosten om op te trekken met zijn dure hollywoodvrienden ...

... kaartjes knippen aan de inkom van Ferrariworld ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Plaats reactie