Dus je vergelijkt de gewone Evora S met een lelijke vrouw?Frederik schreef:Elk heeft recht op zijn eigen mening, maar ik hoop dat ik hierbij ook mijn eigen mening mag verdedigen, het is hier dan ook een discussieforum. Als het maar op een volwassen manier gebeurd ... niet?Mr.E schreef:Ieder zijn mening en smaak, uiteraard...![]()
"Pimp My Ride", daarmee bedoel ik grotendeels dat het uiterlijk gepimpt wordt, zonder veel aan de rest te doen. Je mocht er trouwens een vette knipoog in zien, maar...
"pimp my ride" is/was een leuk programma, en West Coast Customs zijn zeer gerespecteerde tuners, maar wat ze in het programma meestal hebben neergezet waren voor 98% gedrochten. Dus wordt pimp my ride automatisch een beetje aanzien als foute of "petjes"-tuning.
Misschien ligt het aan je woordkeuze, en het feit dat ik al jaren met tuning bezig ben én ik een
BMW met M body heb gehad ...
Het oog wil ook wat ... toch? Ik vind niet dat mensen die hun wagen (enkel) visueel verfraaien automatisch aanzien moeten worden als pimpers of "pimp my ride"-bakken. Waarom moet tuning (OK, het woord is misschien wat fout gekozen) altijd de wagen sneller maken. Als je geen circuit rijder bent, heb je daar toch weinig aan ... gezien het overgrote deel van de autoliefhebbers niet op circuit gaat, lijkt het me dan ook normaal dat zij enkel het visuele verkiezen. (bodykit, verlagen, velgen ...)
Ik verkies toch een knappe, intelligente rijke vrouw boven een lelijke, intelligente rijke vrouw.

Smaken verschillen, maar voor mij is de gewone Evora nog steeds een prachtig ontwerp, de GTE ziet er "straffer" uit, maar is dat dan ook, dus is zoals een stoere, intelligente vrouw die ook nog eens karate kent


Paar


For the record: ik heb niets tegen mensen die hun auto tunen, en wil zeker niet op tenen trappen. Het is enkel mijn mening... die ik niet wil opdringen, dus ga ik ze ook niet verdedigen. Iedereen moet dat voor zichzelf uitmaken...
Zoals je zegt: beschaafd discussiëren, daar gaan we voor!

Als de webmaster dat mag, dan wij ook...Frederik schreef:De Mansory is het echte spul ... want de Mansory kit (10/02/2011) was eerder dan Lotus dacht aan het maken van een GTE. (15/08/2011)Mr.E schreef:Evora GTE = het echte spul, 444 pk Evora S, 100 kg lichter, enz...
Mansory Evora S = 350 pk Evora S met gepimpte body-parts, in Mansory-speak: "bespoke body kit". Alleen maar een andere look uiteindelijk, of je die mooi vind of niet, het maakt de auto niet sneller, hé.
Maar ik vind een Porsche met GT3 kit ook maar niks, of een BMW met M3 kit, dat is gewoon mijn ding niet. Een echte GT3 RS of M3 dan weer wel... Ik geef nu eenmaal liever geld uit aan techniek dan aan body-parts
Dus een N/A Exige is een af-fabriek "pimp my ride"-bak? Ahja, want die is nagenoeg hetzelfde als de Elise R, maar dan met een (door Lotus) gepimpte body?
Maar eigenlijk zijn we hier hard off-topic aan het gaan.


De Exige S1 VHPD: 190 PK, Elise S1: 120 pk... Dus body getuned (voor oa downforce) maar ook de motor, waardoor de Exige S1 the real stuff is IMHO.
De Exige S2 is in eerste instantie inderdaad uitgekomen als N/A, maar dan wel voordat de Elise met diezelfde motor werd uitgerust...

Nadien is de Exige dan krachtiger geworden en is er opnieuw dat onderscheid gecreëerd. En de huidige Lotus-top heeft dat beter begrepen, dat de Exige krachtiger moet zijn dan de Elise... (ik wil niet vloeken in de kerk, maar soms doen ze ook iets goed

Dat allemaal enkel om te zeggen dat ik de Evora GTE wel geslaagd vind als geheelconcept, en dat de Mansory voor mij zijn geld niet waard is... Maar als je dat mooi vind, en je hebt de centen, kopen en Lotus steunen zou ik zeggen!

Maar nogmaals: tuning is not a crime, hé
