Pagina 2 van 3
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 19 dec 2011, 19:50
door Jeroenbox
weet iemand van de techneuten hoe de voorruit is vast gezet? Ik dacht dat die ook bestand zou moeten zijn tegen een koprol.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 02:54
door Christopher
Brrrr... wat een geluk heeft die persoon gehad bij het ongeluk!
Laat ons hopen dat het de laatste is die we zo zien...
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 10:05
door Erwin
Jeroenbox schreef:weet iemand van de techneuten hoe de voorruit is vast gezet? Ik dacht dat die ook bestand zou moeten zijn tegen een koprol.
Voor een koprol is er enkel de stalen rolbeugel achter je zetels.
Deze zou niet mogen plooien omdat daar ook je hoofd zit.
De voorruit doet niet dienst als rolbeugel, deze dient enkel om u te beschermen tegen vliegen
Bij een frontale impact is het de crashbox vooraan die dienst doet, maar die zit in dit geval jammerlijk lage dan de vangrail.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 10:37
door Jeroenbox
ik begin de motorrijders te begrijpen dat die vangrails gevaarlijker zijn dan gewoon van de weg vliegen. deze foto ziet eruit als een onschuldig slippertje die dan erg ongelukkig eindigt.
weet iemand of er door motorrijders of anderen van deze gevaarlijke situaties melding wordt gemaakt en dat er wat aan gebeurt? de weg hoort veilig te zijn voor alle gebruikers.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 12:10
door thiva
Jeroenbox schreef:
weet iemand of er door motorrijders of anderen van deze gevaarlijke situaties melding wordt gemaakt en dat er wat aan gebeurt? de weg hoort veilig te zijn voor alle gebruikers.

- vangrail2.jpg (21.26 KiB) 1910 keer bekeken
Daarom worden er "vangplanken" geplaatst.
Elke op en afrit met gewone vangrails is in principe levensgevaarlijk voor motorrijders. De I-profielen waarop de vangrails gemonteerd zijn, vormen hier het grootste probleem.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 13:44
door danyblackmagic
Inderdaad ,heb ook met mijn elise eens tegen de vangrail gegaan.
Gellukig tegen het paaltje maar wel tot tegen de voorruit.
En ja de steun van de voorruit stelt niets voor, een stuk polyester dat door het glas bij elkaar zit ,zonder glas kun dit zo naar achter plooien
Een metalen beugel zou hier wel op zijn plaats zijn,vraag mij af hoe ze ooit een crasch test hebben doorstaan.
Heb er aan gedacht een rolkooi te plaatsen, maar dan kom ik er nog moeilijker in en uit.
Ik rij heel graag met mijn elise maar is eigenlijk rond uit gevaarlijk.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 14:59
door KevinH
ik denk dat je zoiets met iedere auto kan tegenkomen. Er zijn (helaas) al genoeg voorbeelden van auto's die bvb onder een vrachtwagen verdwijnen met alle gevolgen vandien. Dus met een vangrail of ander obstakel op de verkeerde hoogte zit je nergens veilig. Bovendien zit je toch in een serieus chassis rondom u.
Ik voel me dus nog steeds veilig in mijn eliseke
btw Zijn er eigenlijk ooit crashtests geweest met een elise? Zijn daar gegevens over gekend?
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 15:27
door Didier
KevinH schreef: btw Zijn er eigenlijk ooit crashtests geweest met een elise? Zijn daar gegevens over gekend?
Ik heb een korte samenvatting over een crashtest .. maar die is in het Frans ... en van een Elise MK1... een frontale aanrijding, afgenomen in '96 tegen 48 Km/h

- crashtest.jpg (15.05 KiB) 1881 keer bekeken

- crashtest2.jpg (14.9 KiB) 1881 keer bekeken
http://www.cult111.fr.nf/cms/index.php?page=la-securite
'k Weet, 't is nie veel ... maar weinig is toch ook iets é

Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 20 dec 2011, 17:14
door Red Baron
Die crashtests zijn voor de frontale en zijdelingse aanrijdingen.
In't geval van zo'n vangrail schuif je eronder en moet de voorruit de slag opvangen.
Re: Dit willen we niet meemaken !!
Geplaatst: 24 dec 2011, 18:22
door mindp0wer
Hoe kan je dit als chauffeur nog na vertellen? Wegduiken naar passagierskant? Gaat dat met gordel aan?