[Exige S2] keuze winterbanden?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Re: [Exige S2] keuze winterbanden?

Bericht door claudevdvd »

zopas offerte ontvangen
krijg volgende voorstel :dunlop 3d
195/5/16 voor en 205/50/17 achter
door smallere achterband gaan ze een maatje hoger om geen hoogteverschil te hebben.
heb ook voorstel voor deze velg
heb geen specificaties gekregen buiten 7.0x16 voor en 7.5x17 achter
Bijlagen
image001.gif
image001.gif (5.87 KiB) 2194 keer bekeken
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Je zou op z'n minst de ET waarde moeten kennen om te zien of deze velgen passen.
Waarom kijk je niet uit naar een 2dehands setje Exige-velgen?
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Claude... laat je bandencentrale zeker de ET waardes van je originele velgen controleren. Op 'normale' wagens is dat geen probleem, maar een Lotus heeft wel last van aanpassingen aan het spoor ...

Dubbelcheck ook de omtrek van de banden/wielen, dit kan je makkelijk met een online tire-calculator.
vb. http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Ik zou proberen zo goed mogelijk de originele ET (spoor) en omtrek van de banden te behouden. Dit om de baanligging van je Exige niet naar de z*k te helpen.

Bandencentrales vestigen daar (omtrek/spoor) te weinig aandacht aan, en liggen daar ook niet echt van wakker ...

Het wiel dat ze voorstellen is een Genesis Wheels - Racer, (betere foto) veel ervaring heb ik niet met dat merk maar dat is een echt 'tuner wiel'. Voor zover ik kan zien hebben ze niet veel ET-waardes beschikbaar. Misschien moet je es vragen of ze geen Team Dynamics PRO.RACE kunnen leveren. (hun code woord (de leverancier) is DVR.be of rimstock ;-))

De team dynamics zijn lichte wielen (minder onafgeveerd gewicht & komt je wegligging ten goede) en ze passen naar mijn mening beter 'wat betreft looks' op een pure racer.
thiva

Bericht door thiva »

Peter of Gunter van BDC kunnen je aan een scherpe prijs Tean Dynamics leveren.
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

DVR levert niet particulier, maar is wel de Belgische invoerder voor Team Dynamics.
De laatste bestelling is helaas nooit goed gekomen.
ET waardes waren foutief, en de correcte bleven in B.O. staan tot nadat Jokke zijn wagen verkocht was...
Levertermijn is niet het sterkste punt, OE klanten krijgen alle voorrang (begrijpelijk).
Wanneer je nog velgen wil voor deze winter, kan je best voor de Genesis gaan. Deze worden vanuit China blank geleverd.
Ze worden dus op maat geboord en op juiste (gewenste ET-waarde) gemaakt in België.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Las hier iets van Team Dynamics, 3 maanden op moeten wachten. Op maat gemaakt. ET waardes zijn voor S2 modellen misschien wel correct te verkrijgen, voor S1 modellen niet.

Ik zou overigens geen 205 achter laten steken. De wagen word nogal spannend met die maat achter.
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Voor de Exige S2 Cup 260 zat er vooraan 1mm verschil op de ET-waarde.
ET28 ipv ET27, meen ik me te herinneren.
Anders enkel via de Lotus dealer te krijgen.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Bericht door Emiel »

Waarom niet eens kijken voor setje originele velgen 2e hands anders ? pistonheads en Seloc staan er regelmatig en versturen kost wat maar is ook geen rib uit lijf.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

thiva schreef:Peter of Gunter van BDC kunnen je aan een scherpe prijs Tean Dynamics leveren.
BDC Peter schreef:DVR levert niet particulier, maar is wel de Belgische invoerder voor Team Dynamics.
De laatste bestelling is helaas nooit goed gekomen.
Daarom zei ik codewoord (voor zijn bandencentrale) ... ik weet zelf ook wel dat DVR niet aan particulieren levert. Wat is Claude trouwens met velgen zonder banden ;)
thiva

Bericht door thiva »

Emiel schreef:Waarom niet eens kijken voor setje originele velgen 2e hands anders ? pistonheads en Seloc staan er regelmatig en versturen kost wat maar is ook geen rib uit lijf.
Heb ik ook al geopperd.
Er staat momenteel een setje Speedline Turini's te koop en een setje originele Exige-velgen. Er zal vast nog wel meer op de markt zijn. Nu betalen en ze staan volgende week al aan je deur.

Velgen versturen van de UK naar België kost je ongeveer 100 euro... en een hoop slapeloze nachten als ze zoek raken, zoals met mijn OZ-en gebeurde. :mrgreen:
Plaats reactie