den bob schreef:ergens op dit forum staat iemand die een volgorde maakt van fun factor en daar staat op eerste plaats de 156 (die je amper vindt) en op de tweede plaats de 122, voor al de zwaardere modellen.
ook heb ik het gevoel dat de 122 rover de meest pure auto is, zonder extra gewicht, zonder abs, zonder andere prullen...
ideeën?
Koop de mijne (Rover - 160 PK), laat hem ombouwen naar LHD en je hebt nog een pak centen over voor trackdays.
't Is niet de bedoeling te spammen, maar je vroeg naar ideeën...
mooi voorstel maar wil echt een LHD en ombouwen doe ik liever niet. Want vrees voor de verkoop later als het een ombouw is, denk niet dat veel mensen dat willen kopen...
"Lotus don't ask their customers what they might want, they ask what they can do without... And apparantly we can do without quite a lot." - J.C.
No my car is not disintegrating, it's making itself lighter and thus better...
Mijn eerste elise was een MK1 111S en dus met rover motor. Ik vond het lagere gewicht goed merkbaar in het bochtenwerk en het compenseerde goed het gebrek aan PK's bij lage snelheden. Bij hogere snelheden - vanaf 90km/h - merkte ik toch dat het vermogen ontbrak.
Dit laatste is 'volledig' opgelost met mijn huidige elise (MK2 SC). Ook bij hoger snelheden is er nog duidelijk vermogen beschikbaar. Maar inderdaad, het rijgevoel is iets minder 'hardcore' geworden tov de eerste generatie.
Misschien proberen om wat testritjes te versieren ?
De Rover motor geeft bij mij geen problemen, ook niet in de winter. Wel lekker op temperatuur laten komen voordat je los gaat en in de toeren klimt. Ik heb vorige week voor het eerst in een 111r gereden. Ik had niet gedacht dat het verschil zo groot zou zijn in verglijking met een vroege S2. De 111R voelde veel beschaafder en minder ruw aan. Ik weet nu zeker dat ik voor mezelf de goede keus heb gemaakt maar voor een ander kan dat natuurlijk heel anders uitpakken. Zeker de moeite waard om eens proefritjes te maken, eventueel als passagier.
Voor mijzelf ben ik nu wel nieuwgierig geworden naar de S1 (exige). Deze moeten nog een tikkeltje meer basic aan voelen. Ik ga ook maar een keer een ritje bietsen. In ieder geval succes met de zoektocht. Wat je ook kiest, spijt zul je niet krijgen.
Als je voor puur wil gaan kijk dan idd voor een Elise S1 111S 143pk en nog steeds licht, dan hou je nog genoeg budget over om hem naar je zin te maken zoals een Nitron 46mm onderstel, comfortabel en waanzinnig op het circuit, en hou er wel rekening mee dat een Elise S1 niet 100% waterdicht zal zijn..
Succes!
om het je wat makkelijker te maken mijn ervaring. Ik heb een Exige met 260PK. dat zou genoeg moeten zijn uiteraard echter als je hem een tijdje hebt zou er wel wt meer Pk bij mogen. Ik heb ook een Caterham met 130PK voor circuit en ook daar wil ik wel wat vermogen bij.
vergis je niet dat je wat jaartjes met de auto gaat doen en wat meer PK ga je nooit afslaan als je een beetje enthousiast bent en wat wil leren met de wagen etc.