Het weer was super, de ambiance onder de Belgen was goed.
Maar de trackday zelf ietske minder. In de voormiddag (imo) onnodige rode vlaggen, iets dat men zelf heeft ingezien door in de namiddag wagens weg te slepen onder witte vlag ipv rode.
En 2u30 minder tracktime door een vrij zware crash, waarbij we een herstelling op zijn "Waals" kregen (de wagen met de vervangrail kwam pas 1u45 na de crash aan).
Persoonlijk heb ik me geweldig geamuseerd, tijdens de (te) schaarse rijtijd. Ook Patrick eens meegenomen voor een stint en daarbij (in verkeer) een tijd van 2.45.72 geklokt (virtueel 2.44.36). Heb een filmpje, maar aangezien ik niet met een Lotus rijd (op dit moment) ga ik het hier niet "vervuilen "
De Engelse rijders, en dan vooral de "cup" rijders waren meer dan duidelijk lastig op de mannen met de Porsches. Er werd dan ook duchtig misbruik gemaakt van het left overtaking only.
Wel raar dat net de "koers"mannen lastig deden.
Nu goed, ergens begrijp ik dat ook. Het heet Lotus on track maar ze laten alle TWEE zitters toe. Op de kleinere circuits is dat geen probleem, omdat de verschillen niet enorm zijn, op Spa is het dat wel.......
Anderzijds zijn die 2-elevens niet zo heel veel trager en is het snelheidsverschil ook groot met vele andere wagens.
Enfin het is een moeilijk evenwicht. Vijandig gedrag is niet leuk.
Ik heb echter geen incidenten gezien en overtredingen van het reglement (wel misbruik).
De belgen onderling hadden geen problemen denk ik.
Ook aangename kennismaking met Alain, spijtig genoeg niet samen on track, maar wel gehoord dat hij fabuleus snel gaat.
Heel toffe kerel irl ! Ik ben zeker dat die met zijn wagen gewoon mee kan draaien in de top bij de Lotus cup europe.