Carwash met een Lotus?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Carwash met een Lotus?

Bericht door Herman »

deze morgen mijn ganse ecurie ;) cooper s--europa s- en morgan, goed afgestoomd en gewassen...t'was mooi te doen prachtig weer hier vandaag gehad..
molleke

Bericht door molleke »

ik heb het nog altijd niet gedaan , met dat vuile weer kom ik niet buiten , als het morgen droog weer is en de banen zijn droog ga ik een ritje doen is nu een 3 tal weken geleden dat ze buiten geweest zijn en het begin te spannen
nero
Auto: Elise MKII SC

Bericht door nero »

Momenteel los ik het probleem ook op door de garagepoort dicht te laten. Maandagavond was het echter 'droog' en kon ik niet aan de verleiding weerstaan. Toch een 'kort' toerke gedaan van een 40km. De wegen lagen er wel vettig en dus toch wat gladjes bij :cry:

Ik voel mij niet geroepen om als pioneer de carwash in te rijden met mijn elise. Als ik de tijd heb en de temperatuur is positief zal ik dus aan de slag gaan met emmer en spons :|
XRX
Naam: Lieven
Auto: Exige

Bericht door XRX »

Lotus, in de owners manual, raadt af met de Elise naar de carwash te gaan, wegens mogelijke schade aan de lak en softtop. In de USA versie van de manual die ik in pdf versie ooit van het internet heb gehaald, verlies je zelfs de waarborg voor lakschade als gevolg van carwash.

Wat betreft zout, raadt Lotus hogedrukreiniging aan, maar nooit hogedrukreiniging toepassen op de carrosserie.

Zelf heb ik ooit eens de velgen met een hogedrukreiniger gereinigd, maar daar kwamen de remmen door vast te zitten. Heeft iemand ooit hetzelfde voorgehad?

Lieven
nero
Auto: Elise MKII SC

Bericht door nero »

XRX schreef:Lotus, in de owners manual, raadt af met de Elise naar de carwash te gaan, wegens mogelijke schade aan de lak en softtop. In de USA versie van de manual die ik in pdf versie ooit van het internet heb gehaald, verlies je zelfs de waarborg voor lakschade als gevolg van carwash.
Verlies van waarborg :? Tja, wat als je dan tegen 120km/u door een regenbui rijdt ? Zo maken ze zich er wel makkelijk van af.
molleke

Bericht door molleke »

met zoveel forum leden moeten er toch al eens iemand naar de car wash zijn geweest met zijne lotus :?: :?:
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

molleke schreef:met zoveel forum leden moeten er toch al eens iemand naar de car wash zijn geweest met zijne lotus :?: :?:
Ik in elk geval niet... ik durf niet... :oops:
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

Ik heb in elk geval al een Titianium Exige met hardtop door een carwash zien rijden in de buurt van Lier. De auto reeds nadien gewoon weg en was niet gekrompen ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

zoals op seloc...
ivm de vraag of iemand zijn Lotus met de Karcher wast

"I had an OTUS when I last used a jetwash on an Elise."

en om Exploded te parafraseren :
"ge moet wel een idi-OTUS zijn om zoiets te doen !"
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Dogzilla
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Bericht door Dogzilla »

FastEleven schreef:Ik heb in elk geval al een Titianium Exige met hardtop door een carwash zien rijden in de buurt van Lier. De auto reeds nadien gewoon weg en was niet gekrompen ...
:shock:
als dat meer dan 2-3 jaar geleden was, dan is dat nu de mijne denk ik ... is nog even groot en ziet er toch nog als redelijk nieuw uit, oef :D
to add speed add lightness
Plaats reactie