Wat kan beter bij uw Lotus, van wat bent u niet tevreden ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
molleke

Re: wat kan beter bij uw lotus, van wat bent u niet tevreden ?

Bericht door molleke »

baanligging in de regen :(
grotere tank

versnellingbak van 4de naar 3de wat stug
de rest alles ok
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

Reeds enkele zaken die al vermeld zijn zoals:
zelfde kleur van dashboardverlichting
ook het water dat na een wasbeurt terug op de ruit spat als men gaat rijden
niet strak genoeg schakelen, moet soms even zoeken
kleine benzinetank

dashboard dat een beetje te chic is...vond het vorige meer racy (maar nu werky de ruitontwaseming wel :D )
materiaal schakeltunnel wat goedkoop
electrische ruiten (alu draaihendels waren veel knapper)
uitlaatgeluid met standaard uitlaat :oops:
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
wimvanbeeck
Naam: Wim
Auto: Elise S 220

Bericht door wimvanbeeck »

eigelijk moet er aan mijn Elise niks veranderen, ten minste niet van fabriek uit, als ik in een goede, comfortabele auto wil zitten pak ik mijn ( kleine ) Mercedes wel, de Lotus geeft juist door al die kleine ongemakken nog een echt rijgevoel en dat is nu wat ik er net in zoek en eraan aprecier.

Wim

maar het altijd wel een leuke hobby om hier en daar zelf wat aan te veranderen, dus Raf als uw schakel tunnel er saai uitziet, vervang hem dan door een carbon versie!!
X-E-G
Auto: Exige S240
Contacteer:

Bericht door X-E-G »

dat is ook de bedoeling :D en het is zoals je zegt...we kunnen er zelf veel aan veranderen.
UNBRIDLED POWER, PURE ADRENALIN

WHAT'S THE POINT OF A REV LIMITER IF U AINT GONNA USE IT!
mark986
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS

Bericht door mark986 »

vooral de ruitenwisser, kan ook zijn dat de voorruit te vettig is of de ruitenwisservloeistof niet 100% is. Het schakelen mag wel directer alhoewel dat het goed meevalt.
Hetgeen dat mij momenteel tegenzit is het zoekend gevoel van de voorwielen. Ik zie en voel de elise van links naar rechts trekken. Vrees dat de originele pirelli's (van 98 met nog 5mm profiel) het niet meer doen wegens te oud??? + de uitlijning dan (is mijn gedacht).

Voor de rest doet de elise wat ze moet of niet moet, blijft een mk1tje natuurlijk :-)
mark986
Naam: Mark
Auto: elise mk2 JPS

Bericht door mark986 »

de ruitenwisser is al veel beter, de voorruit eens ontvet en terug gekuist. Na een bezoekje bij FKM vandaag was het daar ook vrij zeker dat de wagen terug moet worden uitgelijnd en dat dit probje dan ook weer van de baan is. Voor de rest is het enige mijn knie die kraakt als ik in en uitstap....maar dat ligt eerder aan mijn versleten botten als aan de lotus natuurlijk ;)
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

Vandaag efkens de voorste metalen luchthapper grille gedemonteerd van den Europa... kwam al min of meer gecorrodeerd.. :( . mooi gereinigd afgeschuurd en met zwarte verf spray bus herspoten... evenals kleine retouchkens gedaan aan de bovenste net grille boven op de klam, er sprongen aan het zwarte grilwerk hier en daar kleine zwarte stukjes verf af...alles terug ok nu..
Bijlagen
IMG_6262.jpg
Stijntje
Naam: Stijn
Auto: beemer

Bericht door Stijntje »

Ik moet hier in Tienen veel parkeren naast de weg dus ik zou graag de spiegels verandere in inklapbare . Ik heb ook regelmatig het probleem dat ik moet uitstappen en mijn linker pinker moet terug vast klikken dus dat zou iets beter mogen (kan ook liggen aan het feit dat ik 600meter op kaseien rij voor ik op het werk aankom ).Ik verlies ook regelmatig de LOTUS logo's in de midden van de velgen (dat zal wss meer van mezelf afhangen ) maar ik ga er maandag andere halen en deze lijm ik gewoon vast want het is mij toch wat te duur aan het uitkomen .
Voor de rest zeer tevereden over deze Elise
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

Als je snel en comfortabel en zonder zorgen en lang wil rijden dan koop je een Porsche of BMW of Mercedes en dergelijke ( en dan ben je een grijze muis in de massa)

maar wil je bovendien ook PLEZIER hebben aan het rijden ( en niet meedoen met de grijze massa) koop dan een Lotus of voor de meer begoeden een Ferrari of Lamborgini of dergelijke en dan neem je de kleine ongemakjes er graag bij

je weet toch waar de letters van Lotus voor staan.

L = lots
O = of
T = trouble
U = usually
S = serious

niet serieus nemen hoor,is grapje hé
Bart P
Naam: Bart
Auto: Elise S2

Re: Wat kan beter bij uw Lotus, van wat bent u niet tevreden ?

Bericht door Bart P »

Tja, ik voeg eraan toe : de stand van de voetsteun links mocht horizontaler staan.
Plaats reactie