dachero schreef:mag ik deze posten,jelleken?
Jelleken en ikke in axxxxxxxxxttttiiieee
Tuurlijk mag da!!!!

Twas zalig, merci aan jullie allen om mij nu nog zotter gemaakt te hebben, mijn moeder gaat mij graag zien komen vanaf nu

dachero schreef:mag ik deze posten,jelleken?
Jelleken en ikke in axxxxxxxxxttttiiieee
Komt gij dan eens babbelen met mijn ouders?dachero schreef:Vraag maar wat meer Euro's voor je foto's en dan zal je je Lotus sneller kunnen aanschaffen.
Ik heb wel een beetje spijt dat ik niet heb meegereden, maar verschillende factoren speelden mee. Ik voelde me al niet te lekker een 5 weken oude dochter in huis vergt toch iets meer van een mens & mijn wagen was voor mij die dag niet tiptop. (rollager dat lawaai maakt & nakende distributieriem)dachero schreef:ik hoop dat de Lotusmannen die daar waren en niet meereden veel spijt hebben dat ze dit niet gedaan hebben![]()
Danny, trek U daar nix van aan hé ... ikzelf ben ook maar recreatief circuitrijder en ik doe het vooral voor de fun ... niet om rondetijden te verbeteren ... Toen we over de middag in de pits stonden te grappen, sprak bartvdb de zeer wijze woorden "jammer dat er geen metertje bestaat om de lol die we hebben, te meten..."dachero schreef:Misschakelen te vroeg insturen,te laat remmen enz enz ik pleit voor alles schuldig.Ik moet nog veel leren
![]()
...
En last but not least: merci bien aan onze Gert(exploded) om mij met mijn neus op de feiten te drukken tijdens het rijden en mij te willen bijsturen op dit prachtig circuit.Ik ging direct een stuk sneller.Zo snel dat de Gert al soms bang kreeg.
Meer dan met plezier gedaan, altijd leuk om mensen beter te leren kennen op die manier. Bedankt voor de kokaRed Baron schreef:Merci frederik om me mee te nemen als passagier op weg naar Spa.
hihi je bent niet de eersteRed Baron schreef:Was de eerste maal dat ik in een Elan heb plaats genomen en daar past maar één smilie voor![]()
wanneer ?Red Baron schreef:In de talrijke foto's moet nog gekuisd worden, hier en daar iets rechtzetten dus deze volgen asap!
Ik denk het niettoere schreef:Ik heb gedroomd dat ik gisteren de ganse dag op Francorchamps heb rond gereden met een Lotus Elise ... 't was leuk !!!
Ze lijken klein en onschuldig, maar sigarettenpeuken zijn hardnekkig zwerfvuil vol giftige stoffen. Toch schieten de overheid en de industrie niet in actie.
De Wereldgezondheidsorganisatie heeft berekend dat 80 procent van alle sigarettenpeuken in het wild belandt. Dat zijn er 4,5 biljoen per jaar. Die sigarettenfilters zijn allesbehalve biologisch afbreekbaar. Ze bestaan uit plastic, dat in de oceaan verweert tot minuscule snippertjes die in de magen van vissen, vogels en zeezoogdieren terechtkomen.
Chemische afval dat gif lekt
Maar filterstompjes zijn ook venijnige brokjes klein chemisch afval. In peuken zijn maar liefst 4.200 chemische afbraakproducten aangetroffen. Vele zijn notoir kankerverwekkend, verstoren de hormoonhuishouding of zijn anderszins ongezond. Uit onderzoek blijkt dat de peuken effectief gif lekken naar de omgeving. Dat gif kan zich ophopen in de voedselketen.
De overheid en de tabaksfabrikanten kennen het probleem. Maar toch gebeurt er weinig of niets. Een verbod op filters – die de sigaret overigens helemaal niet gezonder maken – is taboe. Bij de fabrikanten gebeuren al sinds de jaren zeventig sporadisch experimenten met biologisch afbreekbare filters.
Maar die eens zo veelbelovende alternatieven zijn allemaal afgevoerd. Waarom, willen de woordvoerders van de industrie niet kwijt.
Eos-magazine
Best dat die geen joint gerookt had of we waren stoned thuis gekomen !Frederik schreef:Neen hoor, één van de rokende voorliggers gooide blijkbaar gewoon zijn peuk uit de wagen en die is blijven steken in mijn voorgrille.
't Was genen droom, daar zijn bewijzen vantoere schreef:Ik heb gedroomd dat ik gisteren de ganse dag op Francorchamps heb rond gereden met een Lotus Elise ... 't was leuk !!!
Zal in de loop van de week zijn.Frederik schreef:wanneer ?