17/04/2011 : Lotus Day [comments & foto's]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Jelle
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Contacteer:

Re: 17/04/2011 : Lotus Day [comments & foto's]

Bericht door Jelle »

dachero schreef:mag ik deze posten,jelleken?

Jelleken en ikke in axxxxxxxxxttttiiieee

Tuurlijk mag da!!!! :D
Twas zalig, merci aan jullie allen om mij nu nog zotter gemaakt te hebben, mijn moeder gaat mij graag zien komen vanaf nu :lol: :D
Jelle
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Contacteer:

Bericht door Jelle »

dachero schreef:Vraag maar wat meer Euro's voor je foto's en dan zal je je Lotus sneller kunnen aanschaffen.
Komt gij dan eens babbelen met mijn ouders? :x :D
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Een mooie Lotus Day !

Tijdens de 'pace-car' run , een met leuke 'rookie' meegereden . ;)
I had s'avonds liever met de 2-Eleven naar Oostende gereden .....
de piloot mocht s'avonds het ziekenhuis verlaten en is blijkbaar ok .

Toch één kleine 'opmerking' .......... véél zeggen zonder 'iets' te zeggen , :idea: nooit denken er kan mijn niets gebeuren , ik rij 'altijd' voorzichtig :!:
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

dachero schreef:ik hoop dat de Lotusmannen die daar waren en niet meereden veel spijt hebben dat ze dit niet gedaan hebben :mrgreen:
Ik heb wel een beetje spijt dat ik niet heb meegereden, maar verschillende factoren speelden mee. Ik voelde me al niet te lekker een 5 weken oude dochter in huis vergt toch iets meer van een mens & mijn wagen was voor mij die dag niet tiptop. (rollager dat lawaai maakt & nakende distributieriem)

Los daarvan vond ik de raceboy's (Lotuscup deelnemers en klanten van Thierry) nogal erg hard gaan zonder echt veel rekening te houden met de andere deelnemers. Deze waren iets te hard aan het trainen had ik de indruk... ik weet niet hoe de andere deelnemers dat hebben ervaren?
dachero schreef:Misschakelen te vroeg insturen,te laat remmen enz enz ik pleit voor alles schuldig :oops: .Ik moet nog veel leren :oops:

...

En last but not least: merci bien aan onze Gert(exploded) om mij met mijn neus op de feiten te drukken tijdens het rijden en mij te willen bijsturen op dit prachtig circuit.Ik ging direct een stuk sneller.Zo snel dat de Gert al soms bang kreeg.
Danny, trek U daar nix van aan hé ... ikzelf ben ook maar recreatief circuitrijder en ik doe het vooral voor de fun ... niet om rondetijden te verbeteren ... Toen we over de middag in de pits stonden te grappen, sprak bartvdb de zeer wijze woorden "jammer dat er geen metertje bestaat om de lol die we hebben, te meten..."

After all, heb ik toch een leuke dag gehad ... de forumvrienden weer kunnen ontmoeten en plezier maken samen, genieten van al het moois ... oa. Evora GT4's :o :o en de leuke compagnie ...

Bij het terugrijden naar huis heb ik even op "autosnelwegen vermijden" gereden, en in Luik toch de E40 op gedoken.
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Merci frederik om me mee te nemen als passagier op weg naar Spa.
Was de eerste maal dat ik in een Elan heb plaats genomen en daar past maar één smilie voor :shock:

Verder nog kennis gemaakt met diverse forumleden en een klapke gedaan met al bekendere forumleden.
Was zéér leuk om in't zonneke een babbelke te slaan in de pits van Spa die gevuld was met Lotussen!

In de talrijke foto's moet nog gekuisd worden, hier en daar iets rechtzetten dus deze volgen asap!
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Red Baron schreef:Merci frederik om me mee te nemen als passagier op weg naar Spa.
Meer dan met plezier gedaan, altijd leuk om mensen beter te leren kennen op die manier. Bedankt voor de koka ;)
Red Baron schreef:Was de eerste maal dat ik in een Elan heb plaats genomen en daar past maar één smilie voor :shock:
hihi je bent niet de eerste :)

De Elan - onbekend - onbemind :mrgreen:
infeite niet slecht, zo blijft de prijs laag ;)
Red Baron schreef:In de talrijke foto's moet nog gekuisd worden, hier en daar iets rechtzetten dus deze volgen asap!
wanneer ? :)
toere
Naam: Franky
Auto: E92 M3/ Mini JCW

Bericht door toere »

Ik heb gedroomd dat ik gisteren de ganse dag op Francorchamps heb rond gereden met een Lotus Elise ... 't was leuk !!! :)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

toere schreef:Ik heb gedroomd dat ik gisteren de ganse dag op Francorchamps heb rond gereden met een Lotus Elise ... 't was leuk !!! :)
Ik denk het niet :)
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Anekdote : In het terugrijden op de autosnelweg kregen we plots een hevige sigarettegeur binnen in de wagen, beiden dachten we op die moment geheel hetzelfde ... "huh is diejje voor ons aan het roken"

Neen hoor, één van de rokende voorliggers gooide blijkbaar gewoon zijn peuk uit de wagen en die is blijven steken in mijn voorgrille.
DSC_0907.JPG
Trouwens ik heb helemaal niets tegen rokers, maar dat een bepaalde groep vieze vuile rokers hun peuken en as zomaar op de rijweg kieperen daar heb ik wel een probleem mee! Het zou niet de eerste wagen zij dat vuur vat door een smeulende peuk die is blijven steken. (al had ik doen onmiddellijk een reden om wat harder te gaan) ;-)

Alsjeblieft rokers ... gebruik de openbare weg (wereld) niet als vuilbak! Ik kom toch ook niet mijn rommel in je tuin gooien? :)

Ik baal van mensen dat sigarettenpeuken door het raam van hun auto gooien! @ Facebook
Ze lijken klein en onschuldig, maar sigarettenpeuken zijn hardnekkig zwerfvuil vol giftige stoffen. Toch schieten de overheid en de industrie niet in actie.

De Wereldgezondheidsorganisatie heeft berekend dat 80 procent van alle sigarettenpeuken in het wild belandt. Dat zijn er 4,5 biljoen per jaar. Die sigarettenfilters zijn allesbehalve biologisch afbreekbaar. Ze bestaan uit plastic, dat in de oceaan verweert tot minuscule snippertjes die in de magen van vissen, vogels en zeezoogdieren terechtkomen.
Chemische afval dat gif lekt

Maar filterstompjes zijn ook venijnige brokjes klein chemisch afval. In peuken zijn maar liefst 4.200 chemische afbraakproducten aangetroffen. Vele zijn notoir kankerverwekkend, verstoren de hormoonhuishouding of zijn anderszins ongezond. Uit onderzoek blijkt dat de peuken effectief gif lekken naar de omgeving. Dat gif kan zich ophopen in de voedselketen.

De overheid en de tabaksfabrikanten kennen het probleem. Maar toch gebeurt er weinig of niets. Een verbod op filters – die de sigaret overigens helemaal niet gezonder maken – is taboe. Bij de fabrikanten gebeuren al sinds de jaren zeventig sporadisch experimenten met biologisch afbreekbare filters.

Maar die eens zo veelbelovende alternatieven zijn allemaal afgevoerd. Waarom, willen de woordvoerders van de industrie niet kwijt.

Eos-magazine
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Frederik schreef:Neen hoor, één van de rokende voorliggers gooide blijkbaar gewoon zijn peuk uit de wagen en die is blijven steken in mijn voorgrille.
Best dat die geen joint gerookt had of we waren stoned thuis gekomen !
Leg het dan maar eens uit... :lol:
toere schreef:Ik heb gedroomd dat ik gisteren de ganse dag op Francorchamps heb rond gereden met een Lotus Elise ... 't was leuk !!! :)
't Was genen droom, daar zijn bewijzen van 8-)
Frederik schreef:wanneer ? :)
Zal in de loop van de week zijn.
De eerste komen vanavond!
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Plaats reactie