Pagina 2 van 2

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 09:30
door Frederik
Er wordt zoveel geschreven, en wij lopen er elke keer maar weer in.
(dit is geen verwijt aan de boodschapper)

Al verschillende keren zijn we op het forum gaan gissen én hopen na bepaalde onjuiste berichten in de media. Ik denk dat we beter afwachten tot Lotus effectief iets lost :)

... echter ... zo es lekker dromen/discissieren/gissen kan ook wel es leuk zijn, hé ;)

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 12:51
door WimC
fijn dat er optimisten op het forum zitten. er zal dan nog heel wat gewicht van de Exige af moeten
Zéér intelligente opmerking. Wie zegt dat bv een Exige V6 sneller is dan een "oude" Cup 260...???

Wim

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 13:32
door wimvanbeeck
WimC schreef:
fijn dat er optimisten op het forum zitten. er zal dan nog heel wat gewicht van de Exige af moeten
Zéér intelligente opmerking. Wie zegt dat bv een Exige V6 sneller is dan een "oude" Cup 260...???

Wim
Waarom moet een nieuwe serie altijd sneller zijn dan de vorige ?!?!?

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 13:41
door Exploded
Waarom wil een man altijd liever een (jongere) meer sexy vrouw, dan een lelijkere? :roll: :twisted:

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 13:50
door WimC
Lieve Wim :) ,

is dit niet inherent aan de business waarin Lotus actief is?
Namelijk de sportwagenbusiness...
Een antwoord kan ik je niet geven, misschien moet je deze vraag eens forwarden naar de collega's in de business waaraan ze zich willen meten..Lambo, Ferrari, porsche.

Ik ben het echter wél met je eens dat dit niet voor alle merken moet opgaan.
Ik vind het ook nl niet leuk dat er Passat-jes en 3-tjes in je kont komen hangen als je rustig aan het rijden ben met de Lotus. Op de autostrade gas geven heeft dikwijls geen zin, want ze zijn op koppel soms even sterk (of sterker) dan vele Lotussen.
Vele auto's zijn vandaag de dag té snel. Zeker voor vele chauffeurs die er mee rijden...
Ik denk wel dat de huidige "groene golf" deze escalatie (een bedrijfswagen moet niet in 7/8 sec van 0 -> 100 gaan) een stop gaat toeroepen. De huidige 1.6 dsl en hybride oplossingen gaan goed mee met het verkeer, maar zijn (gelukkig?)geen spurtbommen

Wim

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 18:05
door lotusbert
:o eh gasten....dat van die exige 1,6 : dat was een graptje hé !
Ik weet van niks en heb niks in die richting gelezen of gehoord, alleen als je logisch redeneert op het duitse bericht dan kom je daar op uit.

Btw niks mis met een 1,6 turbo/compressor/etc rijden ze nu niet in het WRC met dergelijke motoren ? hoogtoerige monstertjes, daar lust ik wel pap van.

Bert

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 18:49
door Frederik
lotusbert schreef:Btw niks mis met een 1,6 turbo/compressor/etc rijden ze nu niet in het WRC met dergelijke motoren ? hoogtoerige monstertjes, daar lust ik wel pap van.
Zeker ... trek daar 50pk af (voor veiligheid, en dan zitten we nog mooi op 250pk)
Volgens mij niet te min voor een nieuwe Exige ;)

& lekker fiscaal aantrekkelijk 8-)

vb.
2011 Fiesta RS WRC : 1.600cc turbo (300pk 450Nm - 1200kg)
2011 Citroën DS3 WRC : 1.600cc turbo (300pk 350Nm - 1200kg)
2011 Mini WRC : 1600cc turbo (300pk +400Nm [2.5bar] - ?)

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 28 mar 2011, 20:49
door Christopher
Aangezien ze vanaf 2013 zelfs met een viercilinder 1.6l motortje in de F1 zullen rijden zie ik niet in waarom dit voor een nieuwe Exige niet goed genoeg zou zijn. Relatief veel toeren (in F1 gaan ze zelfs tot 12k toeren beperkt worden vanaf dan) en turbo's en het plezier is nog evenzeer gegarandeerd denk ik :)
Bigger is not always better ;)

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 29 mar 2011, 00:31
door Frederik
De Toyota motoren zijn toch ook al hoogtoerig ... niet?
Hoogtoerige motoren zijn lekker, dan denk ik oa aan de vtec van Honda.
Die hebben toch een ferm geluid eens je de 6.000 voorbij bent.

Re: Exige MK 2.5

Geplaatst: 29 mar 2011, 11:35
door Emiel
Ik zou een 1.6 Exige met SC en/of Turbo een goede stap vinden.

Lager verbruik als je constant rijd, betere CO uitstoot, bak met power als je gas geeft.
Desnoods blokje vullen met andere drijfstangen/cylinders en drukjes omhoog en nog meer vermogen.

Het gewicht gaat steeds maar omhoog, dat was niet het originele concept en dat is jammer.