Pagina 2 van 4

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 20:45
door danyblackmagic
heeft iemand al een volledig gewrapte elise(of andere) gezien van dichtbij.
op die fotokes ziet alles er goed hé , zie maar naar mijn foto :roll:
en die kanten is dat omgeplooid of gewoon afgesneden?

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 21:14
door KITT
ik zeg het toch juist, van dichtbij is het niet mooi

daarbij komt ook nog dat de wrap niet Overal kan, en dus ook niet in de binnenhoekjes enz, bv de binnenwand bij de achterlichten, of het interieur, ed.

Anders neem ik de volgende keer een close-up foto..

Met welke middelen moet je matzwart dan kuisen?

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 03 mar 2011, 21:27
door Dogzilla
achterlichten kan je toch makkelijk uithalen ? En qua lakkleur in het interieur is deze denk ik enkel aanwezig op de deuren.. lijkt me ook niet onoverkomelijk

Alles zal natuurlijk ook afhangen van de kunde van diegene die je je wagen laat wrappen..

Een gids van een detailer over hoe een matte wrap te onderhouden:

http://www.wax-it.be/ons-portfolio/113-nissangtr.html

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 01:03
door XRaid
Ik ben ook aan het rondhoren om de Elise te laten wrappen in het mat zwart maar de prijzen die ik krijg zijn allemaal rond de 2000 euro. Dan gaan ze wel in alle hoeken en kantjes zodat je niet ziet dat het een wrap is. En met garantie op kleurvastheid en los komen !

Maar eerst laten herspuiten voor de wrap er op komt, want er zijn hier en daar stukken uit. En hoe beter de lak eronder, hoe mooier de wrap.

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 02:28
door Bram
KITT schreef:Frederik ja ik heb het vandaag met mn eigen ogen gezien die afschilfering
gebeurt vooral vanvoor, en is echt lelijk om te zien

Die kerel moet om de 2weken nr de garage...

mijn baas rijdt met een aston, en die rijdt er niet meteen traag mee,
hij is gewrapt in het matgrijs, en ik zie nergens afschilfering, noch blazen,
noch kleuverschil. een echte aanrader, ook gewoon ter bescherming...


Ik heb trouwens een opdracht gekregen om de livery voor een F430 GT3 voor enkel circuitgebruik te ontwerpen, en die wagen is -voor de sponsorkleur- ook gewrapt...

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 10:52
door KITT
hey buddies, klinkt allemaal wonderlijk maar ik ga hier geen onzin verkopen he..

daarbij is het geweten (surf maar eens op andere sites) dat bij een wrap risico bestaat op afschilfering, en dat de garantie er is om die afschilfering op te knappen wanneer ze optreed...

stel nu dat er een steentje terechtkomt op je carrosserie bij hoge snelheid, zonder wrap zou het kunnen dat er een klein inslagpunt in je koetswerk zit. Wel bij de wrap kan het dat het een laagje wegneemt en dat door de wind en andere toestanden het begint af te schilferen..logisch toch? Werkelijkheid dus.

en dat is net wat er met die BMW is gebeurd, op verschillende plaatsen.

Nu kan men nog zeggen, dat de kwaliteit van de vinyl en van het wrap-werk van plaats tot plaats verschilt en waarschijnlijk is dat ook zo. Ik bedoel hiermee enkel dat als men garantie aanbiedt dat dat nog geen reden is om te zeggen dat het feilloos is of zal blijven.

Persoonlijk denk ik toch voor de paint te gaan. Dat gebeurt door een vakman die jaren bij porsche heeft gewerkt en geeft me ergens meer vertrouwen dan in iemand anders. Ik zal foto's laten trekken van die BMW. En voor de prijs van 2000 voor een wrap (zoals aangehaald), is er geen verschil meer met een paintjob.

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 11:04
door thiva
Heb je al eens gedacht aan de waardedaling bij verkoop of is dat niet van belang?

Bij verkoop zit je dus opgezadeld met een wagen, herspoten in een andere kleur en zonder service history (cfr je andere topic). :?

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 11:09
door KITT
Ha! Ik dacht dat het service boekje een daling ging teweegbrengen ja (althans van het VERTROUWEN)

Maar niet de paintjob, integendeel. Een 'Scura' (look) kom je niet vaak tegen, ik dacht dat dat waardeverhogend was. (en ook Nieuwer)

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 11:14
door Blue Darkness
KITT schreef: Maar niet de paintjob, integendeel. Een 'Scura' (look) kom je niet vaak tegen, ik dacht dat dat waardeverhogend was. (en ook Nieuwer)
Een Scura wordt geleverd als zijnde mat zwart.
Gigantisch groot verschil met een herspoten wagen...
;)

Re: To wrap or not to wrap?

Geplaatst: 04 mar 2011, 11:18
door KITT
dus of het nu een wrap of een paintjob is maakt dan zowieso verlies op de wagen?

Of is het waardeverhogend bij een wrap omdat de koper dan nog één extra keuze heeft?


Ik dacht nochtans, zo een look zoals hieronder, daar betaalt men wel wat méér voor dan dezelfde exige in orignele kleur....
Afbeelding