Ik had op mijn Elise 2004 rubber spoiler lipjes gemakkt, eenvoudig met pur-lijm opgekleefd en opgevuld, zo kreeg ik een goede bescherming van de neus, na de montage heb ik nog dikwijls een dorpel geraakt ( mijn Elise was vooraan 2.5 cm verlaagd ) maar nooit heb ik verdere schade opgelopen, ik heb nog zo'n setje liggen kost 50 euro, een uurtje plakken en kitten, een nachtje drogen en dik in orde.
Geeft de Elise een beetje een Exige-achtige neus.
Schade aan voorspoiler & reparatie?
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
- Ruben
- Auto: Geen
Re: Schade aan voorspoiler & reparatie?
Het pakketje is binnen! Top Wim, bedankt! Ik ga kijken of ik van de week wat tijd kan vinden en of het weer mee wil zitten, wil er even de tijd voor nemen om het goed te doen. Met de uitleg en de foto's erbij moet het goed komen. Beschermers zien er netjes afgewerkt uit. Ik zal het resultaat hier posten als ik zover ben.
-
- Naam: Stijn
- Auto: beemer
Ik had op mijn vorige Elise ook de voorlip gezet. Na een aantal keren stukken polyester rond mijn oren gekregen te hebben de beslissing genomen om 4cm van de lip af te nemen
voor foto's moet je maar is naar thysando zijne post kijken.
voor foto's moet je maar is naar thysando zijne post kijken.
- StevenD
- Naam: Steven
- Auto: Elise s2 (2003)
Wim,
Waar heb je die rubber spoiler lipjes gehaald? Dinsdag eindelijk de Elise nog eens kunnen buiten halen en al een stukje uit de bumper onderdaan
. Had me de "route de collines" laten aanraden... die is mss wel goed met de motor, maar niet voor een (zelfs niet verlaagde) Elise
Even gekeken voor een front splitter, maar aangezien die nog lager komt en in glasvezel or carbon is, lijkt dat niet echt een oplossing. Die rubbers lijken me wel perfect eigenlijk.
Waar heb je die rubber spoiler lipjes gehaald? Dinsdag eindelijk de Elise nog eens kunnen buiten halen en al een stukje uit de bumper onderdaan

Even gekeken voor een front splitter, maar aangezien die nog lager komt en in glasvezel or carbon is, lijkt dat niet echt een oplossing. Die rubbers lijken me wel perfect eigenlijk.
[color=#BF0000][b]Life's too short to drive boring cars[/b][/color]
- wimvanbeeck
- Naam: Wim
- Auto: Elise S 220
StevenD schreef:Wim,
Waar heb je die rubber spoiler lipjes gehaald? Dinsdag eindelijk de Elise nog eens kunnen buiten halen en al een stukje uit de bumper onderdaan. Had me de "route de collines" laten aanraden... die is mss wel goed met de motor, maar niet voor een (zelfs niet verlaagde) Elise
![]()
Ik heb mijn laatse setje verkocht, FKM heeft er nog het allerlaatste liggen !!!
Ik dacht 70 euro voor de doehetzelf-er.
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Een splitter zal je minder kosten dan reparatie ingeval van een touchdown.StevenD schreef: Even gekeken voor een front splitter, maar aangezien die nog lager komt en in glasvezel or carbon is, lijkt dat niet echt een oplossing. Die rubbers lijken me wel perfect eigenlijk.
Zeker wanneer je ervoor kiest om em gewoon in de zwarte gelcoat te laten.
Splitter stuk > schroeven los en een nieuwe plaatsen.
Clam stuk > laten repareren en laten herspuiten.
Tenzij je natuurlijk zo hard tegen de grond gaat dat je splitter en clam stuk zijn.

Eigenlijk heb ik bij m'n Elise in de afgelopen twee jaar en 22.000 km maar 2 keer zeer lichtjes grond geraakt. Dat waren dan alleen maar krasjes in de lak en geen polyesterschade. Hout vasthouden dat dat ook zo blijft bij de opvolger.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
-
- Naam: Frédéric
- Auto: Lotus Lotus Lotus
- Contacteer:
idd. wij hebben nog een setje liggen
wimvanbeeck schreef:StevenD schreef:Wim,
Waar heb je die rubber spoiler lipjes gehaald? Dinsdag eindelijk de Elise nog eens kunnen buiten halen en al een stukje uit de bumper onderdaan. Had me de "route de collines" laten aanraden... die is mss wel goed met de motor, maar niet voor een (zelfs niet verlaagde) Elise
![]()
Ik heb mijn laatse setje verkocht, FKM heeft er nog het allerlaatste liggen !!!
Ik dacht 70 euro voor de doehetzelf-er.
- StevenD
- Naam: Steven
- Auto: Elise s2 (2003)
Wat kost dat? En kunnen jullie dit opsturen? Ik kom zelden voorbij AntwerpenFKM schreef:idd. wij hebben nog een setje liggen
[color=#BF0000][b]Life's too short to drive boring cars[/b][/color]