Exige Mk. 3 in Geneve ?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Exige Mk. 3 in Geneve ?

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:Dit is de Exige V6 die bijna 3 jaar geleden al gemaakt is onder MJK. De auto waarvan jullie hier zeiden dat het geen V6 was... Dan zal dat nu ook nog niet zijn zeker?
Gert, is niet helemaal dezelfde volgens mij. Het spoor is een pak breder ook de velgen en vulling van de wielkasten is 'normaler'.

Wie weet :)
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Exploded schreef:Dit is de Exige V6 die bijna 3 jaar geleden al gemaakt is onder MJK. De auto waarvan jullie hier zeiden dat het geen V6 was... Dan zal dat nu ook nog niet zijn zeker?
Welke Exige bedoel je? Want deze ziet er -zoals Frederik al zei- volgens mij anders uit. Veel breder, en o.a. achteraan (aan de diffusors) toch duidelijk opgepompt tov de vorige Exige... Of zit er misschien een nieuwe Elan onder? :lol: :lol:
Sometimes too much is just enough.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Mr.E schreef:Of zit er misschien een nieuwe Elan onder? :lol: :lol:
Dat lijkt een wilde gok, maar zit de chauffeur (zie foto 2) niet wat teveel naar voor, waardoor tussen voorste zitjes en motor nog wat extra ruimte zou zijn ?
De verhoudingen van de deuropening/raam/... lijken nochtans te kloppen met de "gewone" of gekende Exige.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
elwood
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Contacteer:

Bericht door elwood »

Frederik schreef:
electroshock schreef:De aanloop naar zo'n belangrijk Salon geeft altijd weer wilde speculaties ...

"..."
Gumpert :)

Heb eens een rondje meegereden op de Nurburgring met een Apollo Gumpert die toen deelnam aan de Scuderia Hanseat days. Ik ben geen grote held maar toen al helemaal niet... Wreed ruig spel met een goede piloot er in.
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

Mr.E schreef:
Welke Exige bedoel je? Want deze ziet er -zoals Frederik al zei- volgens mij anders uit. Veel breder, en o.a. achteraan (aan de diffusors) toch duidelijk opgepompt tov de vorige Exige... Of zit er misschien een nieuwe Elan onder? :lol: :lol:

Spoor wat breder voor en achter dmv uitgebouwde wielkasten.
Diffuser wat lager uitkomend (zie de spleet tussen de roosterkes en de diffusor). Dus gewoon wat meer plaats en de engine bay. Wat idd het geval was met de oude V6 Exige ontwikkelingsbak. Lijkt mij niet echt wereldschokkends...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Het is zelfs hetzelfde chassisnr! De "Exige" V6 is er wel mooier op geworden en veel meer afgewerkt, zonder twijfel. Het model van 2 jaar geleden was niet veel meer dan een Exige met een V6 in en bredere body om het er in te krijgen. Zoals Dim al aangaf is nu alles verder aangepast en aangewerkt. Toch verwacht ik, dat de V6 in Geneve er nog heel wat anders zal uitzien.
En weerom borduurt Bahar voort op iets van Mike Kimberly, Bahar ging alles veranderen van vandaag op morgen, maar in werkelijkheid klampt hij vast aan het "oude" en laat enkel wat andere "bodyshells" maken. De Esprit wordt niet anders dan de proto die ik 3 jaar geleden al heb gezien in het fabriek.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Exploded schreef:En weerom borduurt Bahar voort op iets van Mike Kimberly, Bahar ging alles veranderen van vandaag op morgen, maar in werkelijkheid klampt hij vast aan het "oude" en laat enkel wat andere "bodyshells" maken. De Esprit wordt niet anders dan de proto die ik 3 jaar geleden al heb gezien in het fabriek.
Gert ... de enige goede weg, toch? ;-)
Jeroenbox
Naam: Henniez
Auto: Exige S, Caterham

Bericht door Jeroenbox »

wat zou die Exige V6 gaan kosten? de Bahar wagens zijn behoorlijk in prijs gestegen en dit zou dan een nieuwe zijn onder zijn leiding. Ik denk dat de prijs wel eens zou kunnen tegenvallen
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Frederik schreef: Gert ... de enige goede weg, toch? ;-)
Feitelijk wel, maar ik vind het doodjammer dat die Turk de eer gaat opstrijken, voor het heel harde werk dat Mike heeft geleverd. Mr Kimberly moest dat dan ook nog eens doen zonder enig budget. Een heel straffe kerel dus.
Jeroenbox schreef:wat zou die Exige V6 gaan kosten? de Bahar wagens zijn behoorlijk in prijs gestegen en dit zou dan een nieuwe zijn onder zijn leiding. Ik denk dat de prijs wel eens zou kunnen tegenvallen
Ik vermoed dat je geen gaat hebben voor 70K... Al denk ik dat er nog niets definitief bekend, evenmin dat deze auto zeker in Genève zal staan. Of dat zo is weten we over minder dan 3 weken...
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Nog geen verder nieuws? Iemand?
Plaats reactie