FKM schreef:Bij gebrek aan belangstelling is de SPS niet meer voorzien voor de Elise. Voor heel Europa waren er slechts 2 Elises met SPS in bestelling.
is logisch zeker? Wat zou de volgende stap geweest zijn? Full automatic?!
Cruise control aan, originele uitlaat erop, muziekje aan .... en tegen 100 km/u op het rechter rijvak van de E40 naar de kust op een zondagnamiddag om een koffie te gaan slurpen in Knokke
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
stubru4ever schreef:is logisch zeker? Wat zou de volgende stap geweest zijn? Full automatic?!
what's wrong with (full) automatic ?
toch niet in een auto als een Elise?!
Waarom wel op een recente AMG, Ferrari ... daar kan je al geen manuele meer krijgen. Peddeltjes zijn zo leuk, en bij het cruizen op full automatic is best genieten hoor.
Evora S IPS (repo ben ik online aan het zetten) zou ik zo kopen hoor! Zeker weten.
Neem nu volgende week. Met de IPS en cruise control van Z-W-VL naar Limburg om ginder met de peddels sportief de baantjes te genieten.
kan ik mij dus volledig in vinden, ze moeten natuurlijk niet met een diesel afkomen maar die SPS zou voor mij toch wel aangenaam geweest zijn,
maar evora IPS is er gelukkig nog
"Kostbaar is de wijsheid die door ervaring wordt verkregen."
Misschien is een Elise inderdaad iets te licht qua motor voor zo'n bak ?
Op een 6 cilinder werkt het perfect .
Vergelijkende tests tussen identieke wagens op circuit ,één handgeschakeld -andere gerobotiseerd , zijn steeds in voordeel voor automaat.
Je kan die bakken ook totaal niet meer vergelijken met de klassieke automaten . Denk meer aan een handgeschakelde waarbij de computer voor jou de pook hanteert. Die doet dat véél sneller dan ikzelf kan .
Nooit misschakelen ,nooit over de toeren gaan ,veel beter voor motor en koppeling.
Net zoals het computertje van je cruise control ook veel mooier de snelheid kan houden .
Maar ... we wijken hier wel af van die mijnheer zijn onderwerp hé