Accu versleten?
-
- Auto: Exige MKII
Re: Accu versleten?
bedankt voor alle reply's, maar het kan ook zijn dat het de 'startmotor' is die kapot gaat, of dat mn 'lagers' versleten zijn, wat dat ook mag betekenen
ik ga hem gewoon eens binnenrijden in de garage
frederik, ik dacht dat die led 'batterij' mij daarop moest wijzen
- Christopher
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
Mijn batterij had ook kuren. Telkens na 2 weken stilstaan altijd hetzelfde, startte niet meer, enkel dat geluidje dat je daar zo mooi had neergeschreven.
Was dan ook nog de originele batterij uit 2001... heb deze vervangen door een deftige nieuwe (90 euro was die) en nu start die altijd direct en zeer vlotjes.
Was dan ook nog de originele batterij uit 2001... heb deze vervangen door een deftige nieuwe (90 euro was die) en nu start die altijd direct en zeer vlotjes.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Ja, dat kan natuurlijk ook!KITT schreef:bedankt voor alle reply's, maar het kan ook zijn dat het de 'startmotor' is die kapot gaat, of dat mn 'lagers' versleten zijn, wat dat ook mag betekenen

In de garage kunnen ze uw batterij even testen met een shuntweerstand dan weet je het direct!

het was mij vandaag een dagje... wou deze morgen een toerke gaan rijden met elise, maar was vergeten dat hij automatisch afsluit als ik hem open laat.
met als gevolg dat dat de batterij plat was na 2 maanden stilstaan met de alles op slot. ik naar Verhiest gebeld, en hij zij dat de centrale vergrendeling ook open ging door het deksel aan de ruitenwissers er af te halen want daar stond ook een plus en een min. toen een oplader gehaald bij vandeneynde autoshop. wou eerst een ctek druppellader nemen, maar de bediende zij dat dat niet werkte omdat de batterij dood was. toen toch maar een lader genomen. thuis aangesloten, maar hij gaf geen kick. toen op de suzuki gezet, en werkte perfect. maar de lotus niet.
uiteindelijk toch maar naar touring wegenhulp gebeld en me mee in persant lid gemaakt voor een jaar. de touringman zei me dat mijne lader te zwak is voor een doode batterij. 6 tot 12 volt. met zijne lader ging meteen de centrale vergrendeling open. en daarna via de batterij de lotus gestart.toen een toerke van 60km gaan maken.. morgen ga ik de lader omruilen voor een ctek.
met als gevolg dat dat de batterij plat was na 2 maanden stilstaan met de alles op slot. ik naar Verhiest gebeld, en hij zij dat de centrale vergrendeling ook open ging door het deksel aan de ruitenwissers er af te halen want daar stond ook een plus en een min. toen een oplader gehaald bij vandeneynde autoshop. wou eerst een ctek druppellader nemen, maar de bediende zij dat dat niet werkte omdat de batterij dood was. toen toch maar een lader genomen. thuis aangesloten, maar hij gaf geen kick. toen op de suzuki gezet, en werkte perfect. maar de lotus niet.
uiteindelijk toch maar naar touring wegenhulp gebeld en me mee in persant lid gemaakt voor een jaar. de touringman zei me dat mijne lader te zwak is voor een doode batterij. 6 tot 12 volt. met zijne lader ging meteen de centrale vergrendeling open. en daarna via de batterij de lotus gestart.toen een toerke van 60km gaan maken.. morgen ga ik de lader omruilen voor een ctek.
- X-ian
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
Ik heb de mijne (lotus batterij) zo'n 6 weken geleden moeten vervangen en die was 75€ zonder btw (bij FKM).Frederik schreef:'normale' nieuwe autoaccu kost 50 a 100€

-
Ewel he heb daarnet bij een garage de accu laten checken en die werkt perfect en is in 'bijzondere' goede staat, alhoewel ik denk dat het nog steeds de originele is.
Ik zal volgende maand eens bij de officiele garage een volledige onderhoudsbeurt vragen met een volledige checkup qua startmotor ed
Ik zal volgende maand eens bij de officiele garage een volledige onderhoudsbeurt vragen met een volledige checkup qua startmotor ed
- ovi
Ga je daar nog een maand mee wachten?KITT schreef:Ewel he heb daarnet bij een garage de accu laten checken en die werkt perfect en is in 'bijzondere' goede staat, alhoewel ik denk dat het nog steeds de originele is.

Het zal dus uw starter zijn en dat gaat niet beter worden met de vochtigheid!!! Waarschijnlijk zijn het gewoon uw koolborstels die moeten vervangen worden dus dat is niet veel werk.

Als de koolborstels wat versleten zijn heb je met vochtig weer wel degelijk kans op problemen die juist hetzelfde zijn als bij een platte batterij. Moeilijk of niet rondgaan dus.

Nu vervangen of je gaat garantie een keer aan de kant blijven staan.

-
Waarom volgende maand: tijd, geld, verplaatsingsgemak
Ik zit in brussel en mijn 'garantie-garage' zit in Lessines of toch ongeveer.
Ik weet ook niet hoe lang hij hem gaat houden, kan meer dan een dag zijn.
Ik vertel het hier later wel
Ik zit in brussel en mijn 'garantie-garage' zit in Lessines of toch ongeveer.
Ik weet ook niet hoe lang hij hem gaat houden, kan meer dan een dag zijn.
Ik vertel het hier later wel
- ovi
Ha, als hij nog in garantie is moet je er zelf niet naar zoeken natuurlijk!
Wilde enkel maar zeggen dat door het vocht je dit waarschijnlijk nog wel eens gaat voorhebben dus altijd kijken of er wat duwers of duwsters in de buurt zijn als je hem stilegt!

Wilde enkel maar zeggen dat door het vocht je dit waarschijnlijk nog wel eens gaat voorhebben dus altijd kijken of er wat duwers of duwsters in de buurt zijn als je hem stilegt!

-
mja, die dag dat het gebeurde was het gans droog
ik weet niet of dat onder garantie valt btw..
staat enkel garantie op motor en boite
valt startmotor onder motor? i dunno
ik weet niet of dat onder garantie valt btw..
staat enkel garantie op motor en boite
valt startmotor onder motor? i dunno