Twijfel ....

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Blue Darkness
Naam: Gunther
Auto: Esprit GT3
Contacteer:

Re: Twijfel ....

Bericht door Blue Darkness »

Frederik schreef:
Exploded schreef:Een handige kerel als jij kiest dan voor een TVR... Een T350 of Cerbera kost tegenwoordig belachelijk weinig (in RHD).
Verkeerd forum Gert ;)
ja? is toch ook engelse brol? :mrgreen:
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

Frederik schreef: Verkeerd forum Gert ;)
Erwin wil meer power, echt comfort en het is een MK1 rijder, dus er moet toch iets hardcore in zitten. Als je dan niet in de hogere budgetten wil komen, blijft voor mij een TVR over. Een Noble zou ook nog kunnen, maar TVR heeft voor mij een veel mooier "heritage" dan. Een Esprit is ook een optie, maar al iets te soft voor Erwin, vrees ik.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Exploded schreef:Een handige kerel als jij kiest dan voor een TVR... Een T350 of Cerbera kost tegenwoordig belachelijk weinig (in RHD).
Das op korte tijd 2 keer dat je dat iemand aanraad! :? Zeker aandelen bij TVR? :lol:
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Erwin schreef:De S1 is en blijft een zalige wagen om mee te rijden maar is en blijft hardcore.
Jullie ideeën?
Bende softies! Betere zetelkes,airco..... :roll:
Kom eens een tourke met mijnen Tiger rijden dan weet je wat hardcore is! ;)

Nee, zonder zever nu. :D Ik verlang heimelijk ook terug om met mijn Elan te kunnen rijden volgend jaar. Ik ga op de motorhome een trekhaak zetten en dan zal ik de Tiger nog enkel gebruiken waar hij voor gemaakt is en schijf ik de Elan terug in. Ik wil ook terug wat luxe!!! :oops:
peter
Naam: Peter
Auto: Elise SC

Bericht door peter »

Heb geen ervaring met een mkI maar wel met een mkII (120pk roverblok).
Ook bij deze geen radio te horen bij 120 en regelmatig nieuwe piepjes en kraakjes en de staat van het wegdek te voelen aan je achterste. Geen kwaad woord hierover, het is en was een betrouwbare super fun-car.
Maar op een gegeven moment was ik ook op zoek naar meer power en comfort. Een elise S of R was eigenlijk geen alterantief vanwege de powerband (is natuurlijk persoonlijke voorkeur). Vandaar een elise SC, wat een comfort tegenover de mkII, een wereld van verschil. Geen piepje en kraakje, radio perfect hoorbaar bij 140 (en meer :lol: ), en voor mij het belangrijkste, die duw in de rug vanaf 2500 tr/m. Zalig voor op de openbare weg. Enkel die verdomde BIV :cry: Maar eens achter het stuur met die zalig zingende compressor, ben je dat snel vergeten. Succes met je zoektocht, maar hou het maar bij Lotus, technisch ken je deze al van binnen en buiten ;)
Laatst gewijzigd door peter op 28 okt 2010, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Heren,

Merciekes voor de input.
TVR :?: I don't think so!

Ik rij nog steeds heel graag met mijn Eliseke.
Een Esprit zie ik heeeeeel graag, maar heb schrik van de dure onderdeelprijzen en ... moeder de vrouw vind een Esprit niet zo mooi (kan misschien wel aan gewerkt worden :lol: ).
Een Evora is buiten budget :( .
Een Europa, OK maar geen cabrio en dat zou ik wel missen. :?

Vandaar het idee van opnieuw een S2, maar dan 136 pK gezien taksen ed. op een 192 Pk betaal je je wel blauw aan taksen.

Ik besef wel dat een S1, zeker een Belgische die perfect in orde staat met nog geen 40.000 km op de teller exclusiever is en nog zal worden dan een S2.

Vandaar mijn twijfel....
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
T_085
Naam: Timothy
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door T_085 »

TVR Cerbera, beestige droomwagen!

Maar spijtiggenoeg passen BIV, Rijtakst en Cerbera niet in één verhaaltje.
Wist zelfs niet dat je die in België door de controle kreeg.

De Elise S2 en 2.5 (touring -> cup holder 8-) ) zijn zeker een pak comfortabeler, een S is ook enkele kilo's lichter dus niet zagen over het gewicht van airco/electrische ramen etc. ;)

"radio die je kan verstaan als je bij 120 km/h aan het cruisen ben"
Met Stage 1 uitlaat en luchtfilter in een S2 heb je hetzelfde probleem. Misschien iets stiller dan een S1.
- Lotus Elise S 2009 (2009-2017)

https://www.instagram.com/sportscars_te/
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

peter schreef:Heb geen ervaring met een mkI maar wel met een mkII (120pk roverblok).
Ook bij deze geen radio te horen bij 120 en regelmatig nieuwe piepjes en kraakjes en de staat van het wegdek te voelen aan je achterste. Geen kwaad woord hierover, het is en was een betrouwbare super fun-car.
Peter,
Ik heb al een RHD S2 111S gehad. De zetels, geluidsisolatie, radio, ... zijn echt wel een wereld van verschil met een S1.

Ik had toen de beide wagens thuis staan en heb toen de keuze laten vallen op de S1 om bij te houden...

Het wordt er niet makkelijker op.

Ik denk dat ik nog een paar nachtjes moet erover slapen.
Wat zeker geen goed gedaan heeft aan de onzekerheid is dat we vorig weekend een bezoekje gebracht hebben aan FKM :mrgreen:
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Erwin schreef:Ik heb al een RHD S2 111S gehad. De zetels, geluidsisolatie, radio, ... zijn echt wel een wereld van verschil met een S1.

Ik had toen de beide wagens thuis staan en heb toen de keuze laten vallen op de S1 om bij te houden...
Wil toch wel iets zeggen hé Erwin ...

Als je TOEN beslist hebt om de S1 te houden, zal een S2 NU wel voldoen?
Of heb je gekozen op RHD - LHD?

Ik heb een licht vermoeden dat je moeilijk afstand kan nemen van je S1, en terecht...

Denk er inderdaad maar nog es goed over na :)
peter
Naam: Peter
Auto: Elise SC

Bericht door peter »

Erwin schreef:Wat zeker geen goed gedaan heeft aan de onzekerheid is dat we vorig weekend een bezoekje gebracht hebben aan FKM :mrgreen:
Ja Erwin, klinkt bekend.
Maanden en maanden twijfelen, dan toch maar eens proefrijden en hopla na 5 seconden weet je het of beter gezegd, je wordt helemaal gek.
Plaats reactie