19/10/2010 : Vroemdag 2010 (Zolder) [foto's & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: 19/10/2010 : Vroemdag 2010 (Zolder) [foto's & comments]

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:In de voormiddag file om circuit op te raken, na 6 rondjes was het al over.

Namiddag ietske langer, maar ook maar een 10-tal rondjes.

Vrij rijden: LAAT ME NIET LACHEN, voor mij schandalig van de organisatie.

Natuurlijk is dit maar mijn ervaring he !
In de voormiddag is een Porsche 968 een zwaar in de muur gegaan en dat in de eerste ronde waardoor het aanschuiven langer heeft geduurd wegens een tijd afsluiten van het circuit.

Vrij rijden was van 15u30 tot 16u30 en was eigenlijk een half uur tekort. Ik vraag na bij de organisatie hoe het komt, maar dat het kan ook zijn dat bepaalde cowboy's zich fout hebben gedragen. Er kon wegens het mooie makkelijk nog een uurtje bij ... ;)

Maar ... afterall is dit geen gratis trackday maar een dag waarbij je op circuit rondjes kan maken om leerlingen van het bijzonder onderwijs een pleziertje te doen.
Vroemdag Zolder 2010 918.JPG
Vroemdag Zolder 2010 918.JPG (45.87 KiB) 4055 keer bekeken
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Enkele fragmenten
1. Civic: file rijden is duidelijk trager, dus ik sluit mooi aan in het rijtje, komt die kerel zich daar terug tussen smijten, beetje verder hoor je hem af komen schuiven moet ik me opzijsmijten (of twas prijs) en zie je me naar opzij teken doen, kwam naast mij geschoven.
2. Idem, zit daar achter Peugeotjes en andere "kleinere" wagens in de file komt er zich daar ene bekanst in mijn deur smijten (geschoven) in de binnenbocht. Ik vraag me af wat daar de bedoeling van is als tragere rijder???
Dim
Auto: Exige S 240

Bericht door Dim »

looks like a skylimit day !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Capitol
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos

Bericht door Capitol »

Ik heb vorig jaar Vroemdag meegedaan met de 5 GT Turbo en toen waren er (vond ik) al veel auto's (en zeker chauffeurs) die eigenlijk daar niet thuis horen. Er reed daar toen bv zo een Amerikaanse stationcar rond (juist een lijkwagen) met een wegligging van een vrachtwagen.
De organisatie ging proberen terug meer alleen speciale en exclusievere wagens op de baan te krijgen, maar dat is precies weer niet gelukt.

@Johan: is Vroemdag goed te doen met de Exige (niet te moeilijk om de kinderen te laten instappen, gordels vast doen enz)?
M140i & GT3 Touring
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Ja kinderen in de wagen laten instappen ging vlot, alleen deed wel de vierpuntsgordels niet aan.....

Ik heb niets tegen wat slalom werk, op zich wel leuk, wel tegen onverantwoorde chauffeurs. Bij zo een evenementen rijd je je wagen simpelweg niet op de limiet en breng je anderen niet in gevaar. Voor de rest kan je lekker spelen, maar doe het dan met manieren.
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Bedankt aan Frederik voor de ontvangst.

Mijn korte samenvatting van de dag:

Het allerbelangrijkste: fantastisch om het plezier af te lezen van de gezichten van de kinderen.

Leuke dag gehad met the usual suspects en weer wat nieuw volk leren kennen. Goed gelachen; modderman gezien; dubbel van het lachen met een ongepaste mop van ene BartP; straffe verhalen gehoord... Daarna lekker gaan eten in de Val als afsluiter.

Samen in de file, ja gezellig. Op een bepaald moment stonden we met 20 stil aan de ziekenhuisbocht.

Een hoop cowboys op de baan. Wat ik gisteren allemaal gezien heb tart elke verbeelding.

Twee keer 20 minuten moeten aanschuiven om op de baan te geraken. Bijgevolg slechts 3 kinderen meegenomen in de voormiddag en 5 in de namiddag.

Van een organisatie zou ik niet durven spreken. Men had de moeite genomen om die kinderen een leuke circuitervaring te bezorgen, maar daar hield het dan ook op. Eigenlijk deed je op circuit gewoon waar je zin in had. Er was geen enkel toezicht op de baan (qua rijgedrag) en cowboys konden gewoon hun gang gaan.

Vrij rijden werd om god weet welke reden een half uur te vroeg afgevlagd, net toen we nog een beetje wilden gaan spelen. :evil:

Frederik, dit een zeker geen kritiek aan uw adres, maar als je het nuchter bekijkt is er nog veel werk aan de winkel.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Ondanks de nieuwe bougiekabels blijkt het probleem ergens anders te zitten en dus ook nu weer met een sputterende motor moeten rijden. :( Toch wou ik deze dag niet missen maar achteraf bekeken beter thuis gebleven.
Heb een keer of 4 geroepen dat ze eens wat meer leerkrachten aan het werk moesten zetten om de kindjes in en uit te laten stappen want het was soms echt een klucht. Maar één juffrouw die de kinderen mocht helpen en de rest stond er gewoon naast te kijken!!! :evil:
Zeker een opmerking die je moet geven Fred en er werd heel gevaarlijk gereden zoals reeds opgemerkt. Ik heb een paar kindjes gehad die echt bang waren en zelfs als je dan goed van de idiale lijn afblijft kwamen ze er nog tussen gewrongen of geschoven waar het eigenlijk echt niet meer kon! I hader zelf één die plotseling zijn helm afdeed en hem omhoogstak terwijl we juist in de kanaalbocht zaten! :o Wel effe vlug moeten zijn om de helm nog af te pakken of hij had op de baan gelegen. :lol:
Tijdens de opwarmingsronde vond ik de grip nogal meevallen en na de kanaalbocht remde ik eerst eens stevig en dat viel goe mee maar toen ik dan even wat gas gaf in de chicane om te zien hoe het met de grip v/d bandjes was stond ik plotseling dwars en ging het slijk in! :lol: Na 14 dagen door de woestijn rijden had ik waarschijnlijk toch weer wat behoefte off road te rijden! :D
jokke_vlo

Bericht door jokke_vlo »

Vandaar dat uw banaan zo vuil was, dacht al dat je op het offroad circuit had rondgereden ;)
Exploded
Naam: Gert
Auto: Elise MK1

Bericht door Exploded »

een reportage, maar geen enkele Lotus in beeld, denk ik: http://www.tvl.be/nl/2010-10-19/vroemda ... an-zolder/
jokke_vlo schreef:Vandaar dat uw banaan zo vuil was, dacht al dat je op het offroad circuit had rondgereden ;)
Ge had zijn frakske en dat van zijn zoon eens moeten zien volhangen ;) :lol: :lol: Priceless!!!
Ach ja we lachen er maar beter eens mee hé Ivo. Gij hebt het toch gedurfd om de regen en alle rijdende gevaren te trotseren!
Plaats reactie