Elise MkI

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
dachero
Naam: Danny
Auto: gene

Re: Elise MkI

Bericht door dachero »

Stivo heeft gelijk wat de PK's betreft.

Ik had hem meegepakt tijdens Lotus on track op Zolder met mijn flashy strijkijzer met 136 pk en ik vond dat hij niet veel zegde onderweg :evil: :x

ik denk dat hij in slaap was gevallen :lol: :lol: :mrgreen: :lol: :oops:

@flupke ik volg uw topic op AW; uwe aeromax that is the max maar niet altijd 8-)
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
mindp0wer
Naam: Koen
Auto: Elise Sport160 - 2006 S

Bericht door mindp0wer »

aeromax schreef:1. kent iemand deze???
2. opmerkingen, waar op letten?
3. wat kan er gedaan worden om de prestaties te verbeteren?

http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=167583976
Die staat al een hele tijd te koop ... en staat dus wellicht ook al een hele tijd stil ... en dan vind ik het toch zeer prijzig :?

Kijk eens naar deze, ook weinig km, linksgestuurd en 3.500€ goedkoper, die hardtop vind je wel ...
http://nl.kapaza.be/belgie/lotus-elise-50758688.htm

Of deze 111S bij FKM met hardtop:
http://nl.kapaza.be/belgie/lotus-elise- ... 140019.htm

Of:
http://nl.kapaza.be/belgie/lotus-elise- ... 967078.htm
AfbeeldingLotus Tour Limburg 2011-2012-2013-2014-2015

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
Skik
Naam: Nico
Auto: Was het maar...

Bericht door Skik »

deze zou ik al schrappen, geen historiek, zou van een madammeke geweest zijn.. :roll:
Heb er me mee gereden, en der knotste serieus iets aan de ophanging wat ik bij andere Elise's niet gehoord heb. Precies de rubbers van de draagarmen die versleten waren.
De kap is zelf terug opgenaaid waar de naden loste enz...

der zijn beter en mooiere...
Succes alvast..
If God is watching us, the least we can do is be entertaining.
aeromax
Naam: Steven
Auto: 3whlr

Bericht door aeromax »

dachero schreef:uwe aeromax that is the max maar niet altijd 8-)
bwa, buiten da'k aan 200 km/u :shock: bijna mijn linkervleugel/motorkap en wat joinkes :? verloor nog niet echt iets shocking meegemaakt
als ge de achterruit bedoelt: dat was te verwachten, die max'kes zijn gemaakt voor musea en collectie-kelders, niet om mee te rijden :lol: :( :lol:
afin, 't spel zou voor mij alleen
- stabieler
- aangenamer stuur (eerst vaag en dan super-direct)
- stiller bij full-throttle (no kidding, 't is er ZWAAR over zulle)

afin, ma 't gaat hier over lotus:

ergens staat een mkI die ik 'ken' en 't verbaast me dat er garantie op gegeven wordt :roll:
't is ofwel van iemand met een lang "topic" met al zijn kweddelen+oplossingen (jokke bvb)
ofwel iets van oostende, zover ben ik nu al
Hendrik
Naam: Hendrik
Auto: Elise MK1

Bericht door Hendrik »

Wou eigenlijk niet direct antwoorden maar ik kan het niet laten.

@ exploded: ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar ik vind dat je hier wat grof door de bocht gaat ivm je 2500 km. Ik heb zelf een MKI, nieuw gekocht in 1999 en ik heb geen 20000km!!! Mijn bakske staat geen jaren stil en krijgt jaarlijks een onderhoud. Ik rij graag eens goed door maar laat altijd rustig de motor warm krijgen vooraleer ik het gaspedaal tegen de bodem duw. Ik waardeer je mening (en lees die graag ook op andere topics) maar zeggen dat je geen auto zou willen met weinig km omdat die sowieso niet onderhouden wordt... Je hebt uiteraard 100pct gelijk als je zegt dat stilstaan niet goed is. De beste manier om te kijken hoe de staat van een auto is hem even mee te nemen naar een kenner en naar het onderhoudsboekje te vragen. Ok, je moet voorzichtig zijn met een lage kilometerstand maar als het goed onderhouden exemplaar is, dan heb je een goede deal en een auto waar je nog jaren plezier van hebt.
De staat van dit exemplaar ken ik niet.

@ Aeromax: de MK1 is een leuke machine die rijdt als op rails (zoals alle Lotussen uiteraard); vooral op bochtige wegen en korte stukken waar je kunt optrekken is het de max. Als je het een leuke auto vindt: gewoon eens uitproberen.
Wat betreft het vermogen: ja het is 'maar' 120pk standaard maar de MK1 weegt ook niet veel. Ik kan het je op een blaadje geven; er gaat maar weinig mee (zeker al niet in bochten), zelfs auto's met heel wat meer pk's. Het is een beetje te zien wat je zelf wil: voor 'gewoon' gebruik is die 120 pk meer dan voldoende maar als je er eens mee wil doorgaan op minder bochtig parcours, dan voel je wel dat er meer power mag inzitten. De MK1 bestaat ook in zwaardere versies maar tax, verzekering,...
Heb zelf ook al gekeken wat er aan de pk's kan gedaan worden maar dit is voor de 120 pk nogal beperkt (uitlaat, open luchtfilter,...) als je het niet te duur wil maken.
Wat betreft de hardtop: is ook apart verkrijgbaar.

Veel succes in je zoektocht en laat eens horen wat het geworden is.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Hendrik schreef:@ exploded: ik hoop dat je het me niet kwalijk neemt, maar ik vind dat je hier wat grof door de bocht gaat ivm je 2500 km. Ik heb zelf een MKI, nieuw gekocht in 1999 en ik heb geen 20000km!!! Mijn bakske staat geen jaren stil en krijgt jaarlijks een onderhoud. Ik rij graag eens goed door maar laat altijd rustig de motor warm krijgen vooraleer ik het gaspedaal tegen de bodem duw. Ik waardeer je mening (en lees die graag ook op andere topics) maar zeggen dat je geen auto zou willen met weinig km omdat die sowieso niet onderhouden wordt... Je hebt uiteraard 100pct gelijk als je zegt dat stilstaan niet goed is. De beste manier om te kijken hoe de staat van een auto is hem even mee te nemen naar een kenner en naar het onderhoudsboekje te vragen. Ok, je moet voorzichtig zijn met een lage kilometerstand maar als het goed onderhouden exemplaar is, dan heb je een goede deal en een auto waar je nog jaren plezier van hebt.
Ik moet Hendrik toch bijtreden, weinig kimometers is niet perse -slecht-, ook afhankelijk wat er met die weinige kilometers is gebeurd.

Neem nu mijn Elan ... 48.000km en is van 1992 (18j). Dat maakt ook een grote 2.666km per jaar. En velen weten in welke toestand demijne is en potent ie nog is. :-)

Volgens mij kan je niet elke "stilstaander" over dezelfde kam scheren, waarmee ik niet van de tafel vegen je uiterst attent moet zijn.
Mr.E
Auto: Syntax Error

Bericht door Mr.E »

Ik treed Hendrik en Frederik bij ivm de lage km's.
Ik kocht mijn vorige Elise met ocharme 7000 km, was toen +/- 3 jaar oud... nooit 1 probleem gehad.
Mijn huidige auto kocht ik van iemand die ik zeer goed ken, had 15.000 km op 4 jaar, maar werd wel altijd extreem goed onderhouden, rustig warm gereden, enz.
Ik zoek zelfs altijd naar dat soort auto's, goed onderhouden, maar weinig gereden... zodat ik er zelf nog veel kilometertjes kan mee doen... :mrgreen:
Sometimes too much is just enough.
FastEleven
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250

Bericht door FastEleven »

FastEleven denkt dat AeroMax zo eentje wil :

Merk : Lotus
Type : Exige S1
Motor : 1800 cc
Vermogen : 177 of 192 pk
Gewicht : geen
Hardtop : altijd

Bij VanderKooi in Nederland staat eentje te koop uit 2001 met 27500 km op de teller en ook in Frankrijk staan verschillende originele LHD auto's te koop in deze prijsklasse.

http://www.lotuscars.nl/website/lotus/v ... etails=183
http://www.club-lotus.fr/annonces/
Bijlagen
2000.Exige.NL260.02.jpg
2000.Exige.NL260.02.jpg (23.04 KiB) 2433 keer bekeken
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Plaats reactie